2022-10-30, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Ett kortare reportage som förklarar Toves och de MGM kväll med start från när de träffades utanför Nöjet och tills Toves mobil sände ut de sista signalerna:

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/348576

Inget om att hon kontaktad killen 0230
Citera
2022-10-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
De satt vid Vetlanda katthem på en parkering där det ser ut att gå en väg som heter Elargen och som slutar söderut mot en bredare del av ån som rinner igenom Ilharjens naturvårdspmråde
Rent logisk tänker jag att dom dumpat där isf. Men det är genomsökt flera gånger.....
Citera
2022-10-30, 19:09
Medlem
TT måste vart död i lgh med MH när JJ åkte till mc Donalds. Hon hade med sig TT mobil fram och hem igen samt även när hon och MH sen efter mc Donalds dumpar TT utomhus med hennes mobil högst troligt bredvid sig eller i närheten. 0350 är sista spåret med mobilen
Citera
2022-10-30, 19:10
Medlem
Säger inte att det är omöjligt men kolla in bagage utrymmet på en en Suzuki Alto att krångla in en kropp i den? Vill man verkligen inte ha en större bil för att det ska gå snabbt än att krångla med denna trånga bil?

https://fdm.dk/motor/biltest/suzuki-alto-overhalet-indenom
Citera
2022-10-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast det borde ju grannarna ha hört, tycker man....

Vad bra reportage.

Men grannen TROR att JJ själv tänker köra till Donken och därför erbjuder skjuts istället för han tror/tycker inte att hon ska köra själv, enligt reportaget.

Varför tror han att JJ ska köra själv?

Ser han hennes bil, håller hon bilnycklar i handen??

Var är MH när JJ är med TTs mobil på Mac Donalds........????????

TT ligger antagligen död i lgh.....
Citera
2022-10-30, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Är det bekräftat av någon
Nej.
Obekräftade vittnen
Tre olika, det står i sammanfattningen på sidan 1, vem och vad dom har sett.
Citera
2022-10-30, 19:13
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Kan ha uppstått bråk i bilen påväg till pojkvännens bostad (som är i närheten av mcd), tove blir bragd om livet. Pojkvännen vet inte vad han ska göra men åker tillbaka och flyttar toves cykel så det ska se ut som att hon tagit cykeln därifrån.

Jag tycker polisen ska titta närmre på pojkvännen.

Tror han har saker att berätta.
Citera
2022-10-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
TT måste vart död i lgh med MH när JJ åkte till mc Donalds. Hon hade med sig TT mobil fram och hem igen samt även när hon och MH sen efter mc Donalds dumpar TT utomhus med hennes mobil högst troligt bredvid sig eller i närheten. 0350 är sista spåret med mobilen

Det är klart för att orka bära iväg och gömma ett lik behöver man energi/mat.......

Vad gjorde JJ och MH under resterande natt, morgon och söndag?

Vad gjorde JJs pappa?....
Citera
2022-10-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
.. Typ som när man har varit iväg och dumpat en kropp i typiskt höstväder.
Och sedan åker till en avlägsen men bekant plats för att prata ihop sig så att man är i maskopi inför det oundvikliga förhöret hos polisen.

Om uppgiften stämmer ja. Det där är en väldigt liten bil. Lär inte vara megatryck i ”klimatanläggningen”.

Bakvägar till gammal annons för aktuellt fordon KUM847:

https://www.autouncle.se/se/d/15093626-begagnad-suzuki-alto-1-0-vvt-68hk-lagmilare-aux-ingang-arskatt-360kr

https://www.car.info/sv-se/car-for-sale/suzuki-alto-10-vvt-manuell-68hk-2010-at-familjebil-i-sverige-27014280

Om det ens var den bilen. Om de ens var där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Den som trollade (?) och var dryg och blev avstängd var det väl, utan att använda några namn...?

Tror faktiskt inte att just detta var den användaren. Minns att den personen låste sig fullständigt på hurivida någon satt i fram eller baksätet och lyckades nog föra vidare fel info i tråden (den gången också).
Jag kan ha fel, det var många, långa och mycket röriga inlägg från det hållet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tycker polisen ska titta närmre på pojkvännen.

Tror han har saker att berätta.

Instämmer... Hade pojkvännen och JJ kontakt på messenger, tiktok, instagram, snapchat etc?
Citera
2022-10-30, 19:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Det här kan jag skriva under på. Jag har själv varit i ett sånt kompisgäng. Det var som en sekt. Det var fan fruktansvärt, gamla vänner o familj undrade vad som hänt med mig och tog avstånd. När jag väl insåg hur sjukt allt var så tog det ett par år att detoxa. Jag var rädd för den här tjejen.

Intressant att du "från samma sida" som motsvarar JJ:s vänner kan berätta din version.

Att det liknar en sekt, tror jag är en bra beskrivning. Det blir väl lite som en slags hjärntvätt; vilket skulle isf kunna förklara hur två tjejer mördar en tredje (om det nu är så det har gått till). Det är möjligt att MH kanske "bara" är delaktig i någon mer underordnad roll, typ beordrats att göra visa saker också.

Det är väl ändå ganska ovanligt och märkligt att två personer är delaktiga i ett mord, om de inte är yrkeskriminella, det handlar om hedersmord eller att det är något exeptionellt som har föregått mordet, typ att det handlar om hämnd. Visst finns det, men väldigt ovanligt.

Här ska det ju handlar om något typ "fjortis"bråk, vad vännerna nu lägger i det. Men på det viset känns det ju ändå så att det inte kan handla om något mycket allvarligt som inte är så lätt att lösa på annat sätt.

Vi får väl se vad som ligger bakom det här.
Mycket märkligt allt.

Men vrickade unga finns det ju, som kan gå till ytterligheter för inte så allvarliga saker.

Minns inte tjejens namn, men som indoktrinerade sin fd pojkvän till att mörda en tjej som han typ kysst. Hon ville väl inte ens ha honom,utan ville bara se hur långt han kunde gå för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in