Citat:
Det beror nog på. Polisen följer ju trots allt rutiner som är utarbetade av ett skäl - effektivitet. I det här fallet har man ju två huvudmisstänkta och då är det ju dessa man prioriterar att granska. Även om man nu givetvis granskar andra personer i omgivningen så kanske den rutingranskningen är av enklare slag i ett inledande skede. Först när man börjar få anledning att syna sömmarna hårdare kring andras förehavanden kommer man till den punkten att eventuella brister i tex alibin upptäcks. Det är svårt att säga exakt hur hårt man har granskat pojkvännen faktiskt. Kanske har man bara frågat honom "vart var du vid tidpunkten när T misstänks ha försvunnit?" och han har svarat "hemma och sov" och så har man pejlat in hans mobil till att den befann sig i hans lgh och då köpt hans alibi (även fast det inte utesluter att han inte åkt ifrån lghn och lämnat mobilen hemma tex) just för att man inte haft en anledning tidigare hittills att misstänka honom för att vara en del i T:s försvinnande.
Personligen håller jag annars med om att man nog snart får börja titta på andra personer också. Och där ligger ju J:s eventuella pojkvän samt pappa nära till hands. Samt ytterligare då just T:s pojkvän.
Det som lite gör att man kan ifrågasätta T:s pojkvän är ju annars varför han tagit bort sin Facebook efter att T försvunnit (torde han inte vilja kunna hålla sig uppdaterad och tillgänglig med omgivningen i denna svåra stund?) samt varför han valt att inte delta aktivt i Missing Peoples eftersök. Hade det varit jag som haft en flickvän som försvunnit som jag älskade hade jag ju letat ihjäl mig efter henne. Tycker någonstans att de här två indicierna ändå ger fog för att lite ifrågasätta pojkvännen också. Stämmer uppgifterna om att han och T bråkat mycket så kan man ju lite undra om även pojkvännen kan ha haft något motiv som vi inte känner till.
Personligen håller jag annars med om att man nog snart får börja titta på andra personer också. Och där ligger ju J:s eventuella pojkvän samt pappa nära till hands. Samt ytterligare då just T:s pojkvän.
Det som lite gör att man kan ifrågasätta T:s pojkvän är ju annars varför han tagit bort sin Facebook efter att T försvunnit (torde han inte vilja kunna hålla sig uppdaterad och tillgänglig med omgivningen i denna svåra stund?) samt varför han valt att inte delta aktivt i Missing Peoples eftersök. Hade det varit jag som haft en flickvän som försvunnit som jag älskade hade jag ju letat ihjäl mig efter henne. Tycker någonstans att de här två indicierna ändå ger fog för att lite ifrågasätta pojkvännen också. Stämmer uppgifterna om att han och T bråkat mycket så kan man ju lite undra om även pojkvännen kan ha haft något motiv som vi inte känner till.
Ja, jag är väldigt nyfiken på hans alibi, sovit över hos någon/haft någon hos sig? Inte säkert den personen märker om han går ut. Vet vi att han hade FB innan? Jag hade också letat ihjäl mig men så är vi alla olika.. så, vad i hela friden är hans alibi?