Citat:
Ursprungligen postat av
Parraflax
Jag tror kanske att Tove ringde pojkvännen efter hon kommit ut ur lägenheten så varken JJ eller Maja visste om det.
Det förklarar också att grannen såg cykeln utanför JJ:s lägenhet efter mcd besöket. Påsen från cykeln kanske hon tog in för att hon trodde Tove kommit tillbaka och glömt ngt i korgen eller liknande....
Man vet inte men polisen borde kanske ha spårat pojkvännens mobil ifall han mötte upp henne. Det borde de gjort....
Annars sammanfaller det ju ganska bra tidsmässigt med när JJ åkte till mcd därav toves telefon kunde knytas på samma.resa till mcd som JJ gjorde. Pojkvännen bor ju där i närheten.
Jo, det att JJ tog påsen medan grannen såg på måste ju tyda antingen på att hon är oskyldig eller chockerande oförsiktig. Är man oskyldig är det naturligt att ta in en påse man ser att en kompis glömt.
Men ändå. Skulle TTs kille ha åkt i väg utan telefon? Extremt osannolikt, tänker jag. För han hade väl ändå knappast
planerat att mörda henne? Har nånting hänt mellan dem så har det nog varit i stundens hetta. Och dessutom har vi de där ljuden i JJs lägenhet. Dem kommer man inte riktigt ifrån.
Men jag skulle nog gå med hund i ALLA berördas lägenheter och bilar. JJs, hennes pappas, hennes grannars, pojkvännens etc.