2022-10-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
TT måste vart död i lgh med MH när JJ åkte till mc Donalds. Hon hade med sig TT mobil fram och hem igen samt även när hon och MH sen efter mc Donalds dumpar TT utomhus med hennes mobil högst troligt bredvid sig eller i närheten. 0350 är sista spåret med mobilen

Ja det borde vara ställt bortom rimligt tvivel.
Citera
2022-10-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Inget om att hon kontaktad killen 0230
Precis vad jag också reagerade på när jag lyssnade på klippet.
Tror vi kan bortse från det påstådda samtalet som skulle ha ägt rum kl 02,30.
Är inte ett samtal som polis/åkl har bekräftat heller.
Vad jag förstår är endast samtalet kl 01,49 bekräftat och efter det har ingen haft någon kontakt med T.
Citera
2022-10-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tycker polisen ska titta närmre på pojkvännen.

Tror han har saker att berätta.

Man får väl ändå hoppas att de har tittat väldigt noga på honom? Eller är det att ha för höga krav på polisen kanske..
Citera
2022-10-30, 19:17
Medlem
Inte postat nåt här. Men läser de mesta.
Som tidigare skrivit kan de dra in fukt i bilen. Min läcker in vid bagageluckan på nå sätt, så det är en samling vatten i hålet där man har extradäcket.
Så efter varje gång de regnat och man kört bilen samlas de vatten där.
När jag sen ska iväg å fläktarna hoppar igång immar bilen igen, en del gånger har ja fått stanna å köra fläkten på full styrka innan ja kan dra vidare.
Eller har de varit å tvättat bilen för att de varit ute och åkt i skogen, för att dölja spår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Är det bekräftat av någon

Vad jag vet så är det inte bekräftat.

Infon kommer från det här inlägget:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Säger inte att det är omöjligt men kolla in bagage utrymmet på en en Suzuki Alto att krångla in en kropp i den? Vill man verkligen inte ha en större bil för att det ska gå snabbt än att krångla med denna trånga bil?

https://fdm.dk/motor/biltest/suzuki-alto-overhalet-indenom
Men vilket tjat om att Alto är liten bil och en kropp inte skulle rymmas. Det går på alla små bilar (eller åtminstone 99% av dem) att fälla ryggstödet i baksätet och då ryms t.o.m. en tvättmaskin i bilen!

Sen har jag jävligt svårt att förstå vad det har för betydelse för utredningen om kroppen burits ut via trapphuset, kastats ut genom ett fönster, eller virats ned med ett rep.

14700+ inlägg och inget ny vettig information har i princip framkommit sen första dagen. Den här tråden är ju helt jävla sjuk!
Citera
2022-10-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
De satt vid Vetlanda katthem på en parkering där det ser ut att gå en väg som heter Elargen och som slutar söderut mot en bredare del av ån som rinner igenom Ilharjens naturvårdspmråde

Det är också den huvudsakliga parkeringen för Illharjen, och dessutom den naturliga utgångspunkten (eller slutpunkten) om man ska ta rundan igenom naturreservatet. Katthemmet är inhyst i en del av Elhargen, den gamla kvarnen/kraftverket kallas så, och om det är aktivitet i Elhargen kan det vara rätt så många bilar och cyklar på parkeringen, men förmodligen inte en söndagmorgon. Vägen är inte så lång som det ser ut på t.ex. Google Maps, även om det går köra där med bil så är det en bom som spärrar av där parkeringsplatsen ligger.
Citera
2022-10-30, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Säger inte att det är omöjligt men kolla in bagage utrymmet på en en Suzuki Alto att krångla in en kropp i den? Vill man verkligen inte ha en större bil för att det ska gå snabbt än att krångla med denna trånga bil?

https://fdm.dk/motor/biltest/suzuki-alto-overhalet-indenom
Likadant bagage som min bil. Skulle gå och försöka knyckla in mig där kanske....men baksätet går ju också.
när jag reser får jag ställa resväskorna i baksätet, bara carryon får plats i bagageutrymmet
Citera
2022-10-30, 19:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Minns inte tjejens namn, men som indoktrinerade sin fd pojkvän till att mörda en tjej som han typ kysst. Hon ville väl inte ens ha honom,utan ville bara se hur långt han kunde gå för henne.
Stureby/Sockenplan 2009. Vill minnas att det var ännu yngre personer i farten den gången.

Tänkbara motiv i fallet Tove? Sannolikt bara vanligt bråk och tjafs av det slag många yngre verkar ägna sig åt i brist på perspektiv och livserfarenhet. "Svek", skitsnack, o.dyl.
Citera
2022-10-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Jag tror kanske att Tove ringde pojkvännen efter hon kommit ut ur lägenheten så varken JJ eller Maja visste om det.
Det förklarar också att grannen såg cykeln utanför JJ:s lägenhet efter mcd besöket. Påsen från cykeln kanske hon tog in för att hon trodde Tove kommit tillbaka och glömt ngt i korgen eller liknande....

Man vet inte men polisen borde kanske ha spårat pojkvännens mobil ifall han mötte upp henne. Det borde de gjort....
Annars sammanfaller det ju ganska bra tidsmässigt med när JJ åkte till mcd därav toves telefon kunde knytas på samma.resa till mcd som JJ gjorde. Pojkvännen bor ju där i närheten.

Jo, det att JJ tog påsen medan grannen såg på måste ju tyda antingen på att hon är oskyldig eller chockerande oförsiktig. Är man oskyldig är det naturligt att ta in en påse man ser att en kompis glömt.

Men ändå. Skulle TTs kille ha åkt i väg utan telefon? Extremt osannolikt, tänker jag. För han hade väl ändå knappast planerat att mörda henne? Har nånting hänt mellan dem så har det nog varit i stundens hetta. Och dessutom har vi de där ljuden i JJs lägenhet. Dem kommer man inte riktigt ifrån.

Men jag skulle nog gå med hund i ALLA berördas lägenheter och bilar. JJs, hennes pappas, hennes grannars, pojkvännens etc.
Senast redigerad av Golga 2022-10-30 kl. 19:23.
Citera
2022-10-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Likadant bagage som min bil. Skulle gå och försöka knyckla in mig där kanske....men baksätet går ju också.
när jag reser får jag ställa resväskorna i baksätet, bara carryon får plats i bagageutrymmet
Här har ni en bild på Alto, dit går t.ex. en tvättmaskin om man vill:
https://sbimotor.com/cars/SUZUKI/ALTO/903562890
Citera
2022-10-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det är klart för att orka bära iväg och gömma ett lik behöver man energi/mat.......

Vad gjorde JJ och MH under resterande natt, morgon och söndag?

Vad gjorde JJs pappa?....

Jag tror hon egentligen inte skulle handla mat utan hon skulle möta mannen i den röda bilen vid mc Donalds. Han hoppas jag polisen hört!!

Förmodligen försökte de komma på bra plan när polisen kom och tog dom.

Jag tror JJ pappa kan veta ngt men var inte med och dumpade liket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in