2022-10-30, 17:07
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Könsorgan är en sak. Det är något man har, inte är.

Men de flesta bör inse att det finns betydligt fler och större skillnader mellan män och kvinnor än könsorgan och att dessa liksom längd och tyngd inte definierar om en är man eller kvinna. De flesta har oftast sina könsorgan dolda under kläder men vi tilldelar folk genus ändå och säger hon/han.

Vilken nytta har du av att veta vilket genus jag har?
Citera
2022-10-30, 17:47
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vilken nytta har du av att veta vilket genus jag har?
Har jag frågat efter ditt?
Citera
2022-10-30, 17:52
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Har jag frågat efter ditt?

Jag funderar mer över varför det vore intressant. Kön har ju ganska uppenbara nyttor inom dejting, sex, medicin, idrott, rättsväsende etc. Den främsta nyttan med genus tycks vara att veta vilka pronomen man ska använda.

Eller annorlunda uttryckt; ditt genus är intressant för dig men ointressant för din omgivning.
Citera
2022-10-30, 17:57
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag funderar mer över varför det vore intressant. Kön har ju ganska uppenbara nyttor inom dejting, sex, medicin, idrott, rättsväsende etc. Den främsta nyttan med genus tycks vara att veta vilka pronomen man ska använda.

Eller annorlunda uttryckt; ditt genus är intressant för dig men ointressant för din omgivning.
Har du aldrig tänkt på hur män och kvinnor är olika utöver rent fysiskt? På vad som är feminint och maskulint?

Man brukar inte fråga folk vilket könsorgan de har. Varför är det intressant för dig att veta vilket jag har?
Citera
2022-10-30, 18:06
Avslutad
Citat:
Har du aldrig tänkt på hur män och kvinnor är olika utöver rent fysiskt? På vad som är feminint och maskulint?

Man brukar inte fråga folk vilket könsorgan de har. Varför är det intressant för dig att veta vilket jag har?

För att normalt så har folk inte problem med att säga om de har en fitta eller en kuk.

Faktiskt, är du uppvuxen på landet är kuken och fittan normalt så man klassificerar griskultingar och får.

Men man kan också om man är en kille som gillar att knulla nosa dig lite i skrevet och se hur du reagerar så vet man på samma sätt som man inte kan lura nosen på en kåt gammal byracka hur det ligger till utan att du behöva svara?
Citera
2022-10-30, 18:09
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
För att normalt så har folk inte problem med att säga om de har en fitta eller en kuk.

Faktiskt, är du uppvuxen på landet är kuken och fittan normalt så man klassificerar griskultingar och får.

Men man kan också om man är en kille som gillar att knulla nosa dig lite i skrevet och se hur du reagerar så vet man på samma sätt som man inte kan lura nosen på en kåt gammal byracka hur det ligger till utan att du behöva svara?
Vilka har du frågat om de har fitta eller kuk? Det är en privatsak och du skulle framstå som väldigt skum om det var något du gick runt och frågade folk.
Citera
2022-10-30, 18:12
Avslutad
Citat:
Vilka har du frågat om de har fitta eller kuk? Det är en privatsak och du skulle framstå som väldigt skum om det var något du gick runt och frågade folk.

Nä jag är inte skum alls faktiskt. Det är lungt, du får ha dina privatsaker i fred. Killar brukar prata om sin kuk i det oändliga om de får chansen och tjejer brukar bli förolämpade om man antyder att de har en kuk men vad vet jag.
Citera
2022-10-30, 18:18
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Nä jag är inte skum alls faktiskt. Det är lungt, du får ha dina privatsaker i fred. Killar brukar prata om sin kuk i det oändliga om de får chansen och tjejer brukar bli förolämpade om man antyder att de har en kuk men vad vet jag.
Vet inte vilka människor du umgås med som antingen bara pratar om sina kukar eller ”antyder att någon tjej har kuk”. Det låter väldigt skumt, så visst är du skum.
Citera
2022-10-30, 18:21
Avslutad
Citat:
Vet inte vilka människor du umgås med som antingen bara pratar om sina kukar eller ”antyder att någon tjej har kuk”. Det låter väldigt skumt, så visst är du skum.

Fast du behöver inte göra ad hominem för att jag säger att det är något man direkt märker är skumt med någon, dvs att de inte riktigt verkar vara det de utger sig för. Ute i verkligheten alltså. Där man inte pratar om kukar och antyder att någon är transa.

Det är nog inte jag som är skum?
Citera
2022-10-30, 18:36
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Tänker du att alla maskulina personer är män och alla femina personer är kvinnor?
Citera
2022-10-30, 18:36
Avslutad
Om du är verkligen transsexuell så är det bara anpassning ditt liv handlar om, du är född med ett handikapp.

Conform, conform conform. Det är inte en politisk rörelse. Du vill vara kvinna fine vet du vad kvinnor går igenom för att män ska se dem som kvinnor? Man kanske kan raka sig iaf, det där med kuken kommer rätt långt ner på listan men det finns där.

Kuk är en man. En man med bröstproteser. En opererad man kan däremot passera en okulär inspektion och hamnar med tjejgrisarna och lammen pga ingen penis som kan göra kaos i livmödrarna. OK?

Vi är rätt primitiva här ute i verkligheten där jag bor. Vad är en kvinna? Ah du kan ju iaf ha rätt antal hål.
Senast redigerad av 43dz 2022-10-30 kl. 18:39.
Citera
2022-10-30, 18:38
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Vilket jävla skitsnack!

Kvinnor har två X-kromosomer. Detta är ytterst enkelt att se genom ett DNA-test.

För övrigt har de två bröst, en fitta och mens ca 1 gång/mån då de oftast är odrägliga. De har också normalt förmåga att bli gravida och föda barn.
Biologiska hanar som identifierar sig som män kan tekniskt sett också ha två X-kromosomer bara så du vet.
Senast redigerad av Smugumin 2022-10-30 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in