2022-10-30, 15:08
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
En kvinna är en fullvuxen människa som identifierar sig som en hona.
Känns som man gjort ordet kvinna till ett rätt meningslöst begrepp i så fall. Om definitionen av en kvinna är att någon säger sig tillhöra ett kön helt oavsett koppling till verkligheten.
Citera
2022-10-30, 15:25
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Känns som man gjort ordet kvinna till ett rätt meningslöst begrepp i så fall. Om definitionen av en kvinna är att någon säger sig tillhöra ett kön helt oavsett koppling till verkligheten.
Människor vet bäst själva vilket kön de tillhör, det är verkligheten.
Citera
2022-10-30, 15:30
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Människor vet bäst själva vilket kön de tillhör, det är verkligheten.

Och vad är ett kön?
Citera
2022-10-30, 15:35
Bannlyst
Vilket jävla skitsnack!

Kvinnor har två X-kromosomer. Detta är ytterst enkelt att se genom ett DNA-test.

För övrigt har de två bröst, en fitta och mens ca 1 gång/mån då de oftast är odrägliga. De har också normalt förmåga att bli gravida och föda barn.
Citera
2022-10-30, 15:39
Medlem
Fittbärare med en klitta
Citera
2022-10-30, 15:41
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Och vad är ett kön?
Googla det.
Citera
2022-10-30, 15:49
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Vilket jävla skitsnack!

Kvinnor har två X-kromosomer. Detta är ytterst enkelt att se genom ett DNA-test.

För övrigt har de två bröst, en fitta och mens ca 1 gång/mån då de oftast är odrägliga. De har också normalt förmåga att bli gravida och föda barn.
Vi vet inte vilket genus vi har innan vi gjort DNA-test alltså?

Du förväxlar genus med kroppsdelar.
Citera
2022-10-30, 15:50
Bannlyst
Ett motsatt kön kanske.
Citera
2022-10-30, 15:53
Bannlyst
Citat:
Vi vet inte vilket genus vi har innan vi gjort DNA-test alltså?

Du förväxlar genus med kroppsdelar.
Nej, har du bröst, fitta och kan bli gravid så är du kvinna. Är du osäker så kan du ta ett DNA-test men jag skulle tro att 99% av alla kvinnor vet om att de är kvinnor. Oavsett vad de själva tycker.

Är en elefant en krokodil bara för att den tror det?
Citera
2022-10-30, 16:01
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Nej, har du bröst, fitta och kan bli gravid så är du kvinna. Är du osäker så kan du ta ett DNA-test men jag skulle tro att 99% av alla kvinnor vet om att de är kvinnor. Oavsett vad de själva tycker.

Är en elefant en krokodil bara för att den tror det?
Djurarter och genus är inte detsamma.

Du kan lika gärna säga ”den som är längre än en kvinna är en man”. Det blir bara väldigt korkat.
Citera
2022-10-30, 16:06
Bannlyst
Citat:
Djurarter och genus är inte detsamma.

Du kan lika gärna säga ”den som är längre än en kvinna är en man”. Det blir bara väldigt korkat.
Nej det kan jag inte säga då det hade varit fel. Däremot är världens längsta människor MÄN.

Genus är ett påhittat begrepp som bygger på sociala könsnormer och strukturer i samhället. Jag snackar kuk och fitta. Detta borde även du förstå.
Citera
2022-10-30, 16:54
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Nej det kan jag inte säga då det hade varit fel. Däremot är världens längsta människor MÄN.

Genus är ett påhittat begrepp som bygger på sociala könsnormer och strukturer i samhället. Jag snackar kuk och fitta. Detta borde även du förstå.
Könsorgan är en sak. Det är något man har, inte är.

Men de flesta bör inse att det finns betydligt fler och större skillnader mellan män och kvinnor än könsorgan och att dessa liksom längd och tyngd inte definierar om en är man eller kvinna. De flesta har oftast sina könsorgan dolda under kläder men vi tilldelar folk genus ändå och säger hon/han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in