2022-10-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, en luring alltså.

Jag hoppas på att vi får veta vad bråket handlade om, men enligt intervjun med några kompisar verkade det ju inte handlat om något allvarligt, trots att det ändå splittrade kompisgänget.

Just det stärker min tro att det är JJ som är en sådan person som är lättkränkt. En person som är ledande och drivande i gänget, och som använder tekniken "söndra och härska". De som inte är hennes vänner är hennes fiender. Och de som är hennes vänner går i hennes ledband, lite som en puppetmaster och hennes marionetter.

Det r klassiskt att runt den här typen av människa blir det mycket bråk. Mycket av bråken förläggs då ner utanför personen själv, det sköter de andra i gruppen om också, därav splittringen.

Nu kan den här teorin vara helt galen, eftersom vi ju har jättelite fakta, bara rykten (som kan vara helt felaktiga, ursprungna ur antagonsiter).

Min teori är allstå att bråket är ett skitbråk, ingen stor sak. Det är JJ som upplever det som en sak som inte kan lösas på vanligt sätt. MH är med på det här därför att hon är i henes ledband, har tagit in JJ:s syn på saken i sitt sätt att se på saken.

Jag kan vara lurig ja. Som när jag drog igång ”Avels Myst” inför avslöjandet om den där operative analytikern som kanske inte borde ha suttit i medhörningsrum eller gjort sammanställningar av mastuppkopplingar. Det var tider det.

En person som inte heller visste att det påbörjas en ny session i uppkopplingen om man t.ex för ett samtal.
Får se hur tekniskt detta blir framåt i detta fall.

En drama queen rätt och slätt denna JJ?

Att TT inte är hittad bekymrar mig. Då for nog detta sin lösning.Inför nya förhör så ställs de förhoppningsvis mot nya bevis på att nåt inte stämmer.

Nu kollade jag inte bara tonårsmödrar i Vetlanda igår utan kunde konstatera några saker till.

Några axplock:

Det finns kamera vid drive-thru på McD. Och inne på McD.

Det finns skylt om kameraövervakning på entrédörr till Nöjet.

En grannbil kan vara i beslag.

Biltema-masten stämmer som polisen menar att den i princip når hela Vetlanda men andra antenner kommer inte med lite mer styrka i större delen av ”innerstan”.

Jag vill gärna veta vilken mobiltelefon TT hade. Är den borta för alltid så kan man spåna på hur återskapa en från säkerhetskopia. Görs olika på iPhone och Android.
Isf står förhoppningen till andra enheter hon har eller haft igång. En inkorg för en återställningsmejl kanske.
Och sen möjligheten till ett nytt SIM-kort.

Som i ett annat fall du vet där de hade kunnat komma åt Telegram den vägen men det blev för sent. Kontot raderar sig själv.

Edit: tillägg bara att om man försöker återskapa en mobil så är det risk man också steker bevisning i den processen.
Citera
2022-10-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Om man är på väg att bli strypt kan man inte skrika. Däremot ligger man kanske och sparkar med benen. Därav dunsarna.

Inte bara kanske, en person som stryps sparkar med benen och därav hörs dunsarna. Grannarna hade sagt att dunsarna kom med ett intervall på ett par sekunder, kan stämma med att det är då Tove stryps, när dunsarna upphör är hon död, mördad. Endast spekulation, bäst att tillägga.
Citera
2022-10-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det står i trådinfon att J kan ha setts vid McD med/i en silvrig BMW. Silvrig sätter jag i samma box som "grå".

Vet inte varför du känner ett sådant starkt behov av att hävda dig med excessiva ordalag och utropstecken, men jag utgår iaf ifrån trådinfon. Det kanske inte du gör?
uppgiften att hon gått fram t silverfärgad bil utanför McDonals har även media hintat om.
Så det lär stämma..
Här i tråden skrevs idag el igår
att ägaren till den silverfärgade bilen skulle avföras
han var visst son till en polis..den där killen som talade med J han som satt i den där silverfärgade bilen. Om inlägget finns lvar vet jag inte..

Det är självklart att inblandade i de här olika gängen har olika lojaliteter.
En gång var alla med i samma kompisgäng sedan splittrades gänget och blev liksom två olika kompiskretsar.
En del lär säkert umgås med alla som tidigare när de var ett enda gäng
trots att gammalt groll finns
kanske skvaller om drogfester, kneoiga relationer att några har annan moral än andra.

Men alla som en gång var med i stora gäng-gemenskapen vet så klart varför det uppstod ovänskap o splittring
mellan fd såta vänner.
Skvallret pm den egentliga orsaken når inte hit till tråden och det kanske är lika bra så..
Citera
2022-10-30, 17:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det är inte jag som gör.
Läs gärna tillbaka rätt och citera rätt person.

JJ skutsades av grannen. Bekräftad information.

Hon sågs prata med någon i en röd audi. Bekräftad information.

Enkelt. Inget krångligt.
Vem fan bryr sig om hon skjutsades av grannen? det vet alla. vi pratade om den hon mötte på donken inget annat.
Citera
2022-10-30, 17:45
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garbidge
Båda tjejerna sitter häktade för människorov. Det är helt klarlagt att dom har antingen har tvingat med TT eller hållit kvar henne mot sin vilja. Tvingade dom henne att följa med hem till JJ? Eller tvingade dom kvar TT i lägenheten mot sin vilja? Människorov var något polisen fastställde fort. Någon av tjejerna som sitter häktade har erkänt detta. Varför har hon inte erkänt vad som hände sedan? Vad är det för mening att säga en halvsanning i förhören? Jag tror inte att både M och J vet vad som hänt T.

Nej det är inte helt klarlagt att det är så. Mycket pekar på det, men det krävs inte säkerställda bevis på det för en häktning, de är misstänkta på sannolika skäl. Det betyder INTE att det är klarlagt.
Det finns inget som tyder på att någon av dem har erkänt människorov i någon grad alls, det är ren spekulation från din sida
Citera
2022-10-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
ifall du vet hur man läser inlägg så är det inte jag som skrivit det. utan en annan i tråden. jag ifrågasätter det. du börjar bli rätt pinsam.

?
Det är ju du som adresserar det till mig... Gå tillbaks till ditt svar till mig innan så ser du tydligt att du har adresserat mig.
Citera
2022-10-30, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja krångligare är det inte. Känslan på plats igår var att två personer inte kommer så långt med en livlös person utan fordon. I Gränsgatans förlängning går järnvägen norrut genom skog. Där går ungefär gränsen uppskattar jag att släpa/bära någon. Förbi några dussintal potentiella natt/morgonvakna vittnen då i kvarteret.

Bära/släpa direkt över gatan till kyrkogården är ju en ”fin” tanke men där är hon ju inte heller.

Så min undran är hur långt har polisen kommit i sin (tekniska) kartläggning om vilket fordon och i vilken riktning en eller båda tjejerna åkte iväg denna (tidiga) morgon?

Och sov MH över hos JJ? Promenerade sen halvtimmen hemåt Orkestervägen?

Eller fick hon skjuts dit på morgonen i samband med bortforsling? Har man kollat vägen mot vattentornet bortom MH’s bostad t.ex.
Den bilen som bärgats frå, ekensässkön, var fanns den tidigt söndag morgon?
Citera
2022-10-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag kan vara lurig ja. Som när jag drog igång ”Avels Myst” inför avslöjandet om den där operative analytikern som kanske inte borde ha suttit i medhörningsrum eller gjort sammanställningar av mastuppkopplingar. Det var tider det.

En person som inte heller visste att det påbörjas en ny session i uppkopplingen om man t.ex för ett samtal.
Får se hur tekniskt detta blir framåt i detta fall.

En drama queen rätt och slätt denna JJ?

Att TT inte är hittad bekymrar mig. Då for nog detta sin lösning.Inför nya förhör så ställs de förhoppningsvis mot nya bevis på att nåt inte stämmer.

Nu kollade jag inte bara tonårsmödrar i Vetlanda igår utan kunde konstatera några saker till.

Några axplock:

Det finns kamera vid drive-thru på McD. Och inne på McD.

Det finns skylt om kameraövervakning på entrédörr till Nöjet.

En grannbil kan vara i beslag.

Biltema-masten stämmer som polisen menar att den i princip når hela Vetlanda men andra antenner kommer inte med lite mer styrka i större delen av ”innerstan”.

Jag vill gärna veta vilken mobiltelefon TT hade. Är den borta för alltid så kan man spåna på hur återskapa en från säkerhetskopia. Görs olika på iPhone och Android.
Isf står förhoppningen till andra enheter hon har eller haft igång. En inkorg för en återställningsmejl kanske.
Och sen möjligheten till ett nytt SIM-kort.

Som i ett annat fall du vet där de hade kunnat komma åt Telegram den vägen men det blev för sent. Kontot raderar sig själv.

Edit: tillägg bara att om man försöker återskapa en mobil så är det risk man också steker bevisning i den processen.

Vad menar du med att bevisen kan stekas i den processen?
Citera
2022-10-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garbidge
Båda tjejerna sitter häktade för människorov. Det är helt klarlagt att dom har antingen har tvingat med TT eller hållit kvar henne mot sin vilja. Tvingade dom henne att följa med hem till JJ? Eller tvingade dom kvar TT i lägenheten mot sin vilja? Människorov var något polisen fastställde fort. Någon av tjejerna som sitter häktade har erkänt detta. Varför har hon inte erkänt vad som hände sedan? Vad är det för mening att säga en halvsanning i förhören? Jag tror inte att både M och J vet vad som hänt T.

Polisen har inte fastställt det såvitt det kommit till kännedom om. M och J har häktats med den misstanken som motivering. Bakgrunden till det kan vara flera, men en grundläggande orsak är att om man ska frihetsberöva M och J så måste man ha en anledning till det, och då var den brottsrubriceringen lämplig. Anledningen till varför man vill frihetsberöva är förmodligen för att man vill säkerställa att M och J inte kan påverka utredningen genom tex att sabotera eventuella bevis eller annat om de gått fria. Att man har en misstanke om att det har begåtts ett människorov innebär inte att man har fastställt det.
Citera
2022-10-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Vad menar du? Finns det två vittnen på att M och J suttit i den igenimmade bilen den morgonen? Eller vad exakt är det det finns två vittnen till?
Var någonstans satt dom i en bil med igen immade rutor ?
Citera
2022-10-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Den bilen som bärgats frå, ekensässkön, var fanns den tidigt söndag morgon?

Inte i ”närområdet” om man ska tro GW…
Citera
2022-10-30, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Knappast att dom har en elpistol tillgodo, en påse eller sina bara händer är väl troligare
Inte för att jag tror att en "elpistol" använts, men varför skulle inte någon av tjejerna kunna ha en för självförsvar? Lätt att få tag på och kostar bara någon hundring...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in