Citat:
Haha, en luring alltså.
Jag hoppas på att vi får veta vad bråket handlade om, men enligt intervjun med några kompisar verkade det ju inte handlat om något allvarligt, trots att det ändå splittrade kompisgänget.
Just det stärker min tro att det är JJ som är en sådan person som är lättkränkt. En person som är ledande och drivande i gänget, och som använder tekniken "söndra och härska". De som inte är hennes vänner är hennes fiender. Och de som är hennes vänner går i hennes ledband, lite som en puppetmaster och hennes marionetter.
Det r klassiskt att runt den här typen av människa blir det mycket bråk. Mycket av bråken förläggs då ner utanför personen själv, det sköter de andra i gruppen om också, därav splittringen.
Nu kan den här teorin vara helt galen, eftersom vi ju har jättelite fakta, bara rykten (som kan vara helt felaktiga, ursprungna ur antagonsiter).
Min teori är allstå att bråket är ett skitbråk, ingen stor sak. Det är JJ som upplever det som en sak som inte kan lösas på vanligt sätt. MH är med på det här därför att hon är i henes ledband, har tagit in JJ:s syn på saken i sitt sätt att se på saken.
Jag hoppas på att vi får veta vad bråket handlade om, men enligt intervjun med några kompisar verkade det ju inte handlat om något allvarligt, trots att det ändå splittrade kompisgänget.
Just det stärker min tro att det är JJ som är en sådan person som är lättkränkt. En person som är ledande och drivande i gänget, och som använder tekniken "söndra och härska". De som inte är hennes vänner är hennes fiender. Och de som är hennes vänner går i hennes ledband, lite som en puppetmaster och hennes marionetter.
Det r klassiskt att runt den här typen av människa blir det mycket bråk. Mycket av bråken förläggs då ner utanför personen själv, det sköter de andra i gruppen om också, därav splittringen.
Nu kan den här teorin vara helt galen, eftersom vi ju har jättelite fakta, bara rykten (som kan vara helt felaktiga, ursprungna ur antagonsiter).
Min teori är allstå att bråket är ett skitbråk, ingen stor sak. Det är JJ som upplever det som en sak som inte kan lösas på vanligt sätt. MH är med på det här därför att hon är i henes ledband, har tagit in JJ:s syn på saken i sitt sätt att se på saken.
Jag kan vara lurig ja. Som när jag drog igång ”Avels Myst” inför avslöjandet om den där operative analytikern som kanske inte borde ha suttit i medhörningsrum eller gjort sammanställningar av mastuppkopplingar. Det var tider det.
En person som inte heller visste att det påbörjas en ny session i uppkopplingen om man t.ex för ett samtal.
Får se hur tekniskt detta blir framåt i detta fall.
En drama queen rätt och slätt denna JJ?
Att TT inte är hittad bekymrar mig. Då for nog detta sin lösning.Inför nya förhör så ställs de förhoppningsvis mot nya bevis på att nåt inte stämmer.
Nu kollade jag inte bara tonårsmödrar i Vetlanda igår utan kunde konstatera några saker till.
Några axplock:
Det finns kamera vid drive-thru på McD. Och inne på McD.
Det finns skylt om kameraövervakning på entrédörr till Nöjet.
En grannbil kan vara i beslag.
Biltema-masten stämmer som polisen menar att den i princip når hela Vetlanda men andra antenner kommer inte med lite mer styrka i större delen av ”innerstan”.
Jag vill gärna veta vilken mobiltelefon TT hade. Är den borta för alltid så kan man spåna på hur återskapa en från säkerhetskopia. Görs olika på iPhone och Android.
Isf står förhoppningen till andra enheter hon har eller haft igång. En inkorg för en återställningsmejl kanske.
Och sen möjligheten till ett nytt SIM-kort.
Som i ett annat fall du vet där de hade kunnat komma åt Telegram den vägen men det blev för sent. Kontot raderar sig själv.
Edit: tillägg bara att om man försöker återskapa en mobil så är det risk man också steker bevisning i den processen.