2022-10-30, 12:38
Medlem
meas19s avatar
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/gw-om-f%C3%B6rsvunne-tove-kan-finnas-fler-inblandade/13798996?offset=0

Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Länk?
Citera
2022-10-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Nja, om någon tar stryptag hinner du skrika innan du börjar "domna av" om det inte utförs av ett proffs.
Det är bara på film man segnar ihop utan ett ljud. Detsamma gäller teorierna om stekpanna i huvudet och silvertejp över munnen.
Det enda ljudlösa jag kan tänka mig är om T somnat (då antagligen av droger). Men tidslinjen talat emot det.
Ja. Det märkliga är att de två kvinnorna sitter häktade och ändå får polisen inte fram hela sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Kan vi reda i detta och försöka få mer bekräftat exakt tid och hur 100% denna iakttagelse är ? Vilken bil var det ? Vem körde ? Var exakt stod den …. .. vilka kläder hade dem på sig ? … samt var stod bilen på kvällen när alla gick till nöjet ??

Snälla fråga om du kan

Vill gärna inte vara för ”på” med frågor heller, men kan absolut försöka fråga lite mer ingående när tillfälle ges.

Vet i nuläget att det var väldigt tidigt på morgonen iaf.
Och även att den andra personen här i tråden (minns inte namn tyvärr) som också hade hört samma sak, även hört att det var en liten röd bil.
Vet också att den stod på parkeringen vid katthemmet, detta är alltså ingen stor parkering, kanske får plats 7-8 bilar.

Personen som sett/pratat med dem kontaktade även polisen direkt när det uppdagades att dessa två tjejer satt anhållna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
intressant teori, det kan stämma att hon varit i liv och självmant gått till bilen i drogad tillstånd. Sedan har de kastat henne i sjön eller så. men då bör kroppen hittas efter ett tag…

Jag skulle faktiskt inte vilja tro att de skulle vara så jäkla grymma att de planerat detta och sen drogat för att sen kasta henne levande i sjön. Det är fysiken riktigt grymt.
Det här tror jag är ett resultat av en "olyckshändelse" där något spårat ut åt helsike.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Allt står i sammanfattningen i första inlägget.
Det står inte specificerat där vilken podd just du pratar om.
Citera
2022-10-30, 12:40
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Länk?
TV4 nyhetsmorgon idag.
Citera
2022-10-30, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Tack för bekräftande/svar. Men om vi nu utgår från att personen verkligen har tagit rätt på bil och MGM så är det ju anmärkningsvärt om polisens tekniker inte gjorde ett endaste litet pyttelitet fynd i bilen. Det i sin tur tolkar man ju lätt som att T isf forslades bort i ett annat fordon. Om vi nu säger att T grävdes ner borde teknikerna kunnat hitta något litet spår av jord eller annat. Om vi säger att hon kastades i en damm/vattendrag så borde teknikerna ha kunnat funnit något spår av tex mossa eller vattenväxtlighet (som lätt fastnar under skor, på kläder, redskap osv när man går i fuktig miljö). Det är mycket här som verkligen ÄR förvirrande och sätter många frågetecken på pappret.

Edit: Eller så gjorde man fynd och det är därför man söker vid den där dammen tex.

Det är ytterligare ett vittne.
Alltså två olika vittnen.
Vem var det andra vittne?
Sök tråden
Polisens arbete har också varit vid illharjen, och nu vet inte jag om dom bara chansar eller om dom väljer att leta av vissa anledning är.
Citera
2022-10-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Jag skulle faktiskt inte vilja tro att de skulle vara så jäkla grymma att de planerat detta och sen drogat för att sen kasta henne levande i sjön. Det är fysiken riktigt grymt.
Det här tror jag är ett resultat av en "olyckshändelse" där något spårat ut åt helsike.

Om nu J faktiskt har försökt döda en expojkvän genom mordbrand så är hennes personlighet förmodligen ganska så grym. Att då droga offret för att dumpa denna för att låta det drunkna är inte direkt långsökt, eftersom det skulle innebära att J rent tekniskt sett inte behöver stå för själva "avlivandet" i sig.
Citera
2022-10-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
MH?
Det lutar väl åt att det skulle vara JJ som haft en relation i sådana fall med TTs pojkvän.
MH anar vi väl gilla tjejer…?

Kanske TT har träffat någon, om hon pluggat på annan ort som blivit kär i henne. Och det är därför hon tagit en paus från utbildningen. Och det var det hon och pojkvän bråkat om. Kan ju vara någon som har koll på var hon varit hela kvällen men som inte bor i Vetlanda. Och konfronterat henne på natten.
Citera
2022-10-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Du skriver ju själv att och hur du har insyn i hur droger langas och intas i Vetlanda då du tidigare varit en i kompisgänget. Vill man ens umgås i kretsar där det knarkas om man är ren själv? Är det konstigt att du får frågor då du känner flera i Vetlanda? En liten bonnhåla med 13 000 invånare där alla känner alla? Antingen så skyddar man varandra i en liten bonnhåla eller så skiter man i hur det går för dem som inte passar in. Varför är inte fler ute och söker idag? 80 personer, vad är det för folk i denna by som inte ger sig ut och hjälper till?

Ja, om du läser igen så skriver jag att jag HAR rört mig i dem kretsarna, inte längre. Har dock fortfarande vänner som gör det.

Att få frågor är en sak, men det är inte vad det handlar om nu. Jag har svarat på alla frågor, och har återigen skrivit allt jag vet/får höra sen trådens start. Att du inte läst från början är ditt problem, inte mitt.

Jag kan väl förfan inte svara på varför fler inte är och letar idag? Nu får du väl ta och ge dig.
Citera
2022-10-30, 12:42
Medlem
Citat:
Det är ytterligare ett vittne.
Alltså två olika vittnen.
Vem var det andra vittne?
Sök tråden
Polisens arbete har också varit vid illharjen, och nu vet inte jag om dom bara chansar eller om dom väljer att leta av vissa anledning är.

Vad menar du? Finns det två vittnen på att M och J suttit i den igenimmade bilen den morgonen? Eller vad exakt är det det finns två vittnen till?
Citera
2022-10-30, 12:43
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det som talar för att T befunnit sig i lägenheten är Aftonbladets uppgift att hon ringde pojkvännen 02:30, att polisen sagt att hennes telefon varit i lägenheten. Samt att tidpunkten som angavs för brottet är samma tidpunkt hon ringer pojkvännen.

Men polisen kan omöjligt veta om T befann sig i J:s lägenhet eller utanför när hon ringde (eller möjligen skrev) till sin pojkvän. Det måste vara en slutsats man dragit med utgångspunkt från MGM:s uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in