Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Varför skriver du det till mig? Har jag på något vis gett intryck av att inte känna till det?
För övrigt så blir det högst sannolikt inget åtal om inte åklagaren anser att det finns fog för att tro att bevisningen räcker till för att få en fällande dom för olaga frihetsberövande (människorov). Och för att det ska finnas det behöver man ha något att gå på. Det tycks man inte ha än. Helt enkelt eftersom man varken vet om MGM är de skyldiga till ett eventuellt sådant brott, samt ej heller OM ett sådant brott ens har begåtts (återigen - T kan ju ha lämnat självmant, eller råkat ut för någon helt annan GM osv).
Ett åtal lär det nog bli, men jag tror inte att det blir förrän i början av nästa år. JJ kommer få sitta i häktet tills dess.
MH är mer tveksamt, tror att hon kommer släppas inom några veckor efter att de hittat TT då jag tror att hon endast hjälpt till att röja undan liket och andra bevis.
Möjligt att någon mer är inblandad i att få bort liket, då är det någon med mycket nära band till JJ. Far, bror, pojkvän...?
Räknar med att JJ åtalas för mord/dråp och brott mot griftefriden. MH & eventuellt en ännu oidentifierad medhjälpare åtalas för brott mot griftefriden och skyddande av brottsling.
Detta är vad jag tror förundersökningen kommer utmynna i, tyvärr lär det ta tid innan det går till åtal. Tippar på slutet av januari eller i februari.