2022-10-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja man kan häkta för mord utan kropp. Händer frekvent i liknande ärenden.

Se t.ex denna;
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/forsvunna-kvinnan-i-timra-man-i-40-arsaldern-haktad-for-mord-och-manniskorov

Det kan man, men du kan aldrig få livstid utan en kropp, och det vill man ju ha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Mycket bra tips!
Men dessvärre tror jag du pratar för döva öron.
Vederbörande har bestämt sig för att bortse från fakta och försöka övertyga andra om teorier som går stick i stäv mot fakta

Ska du verkligen prata om att bortse från fakta som är den personen som när jag bad dig om att peka ut vilka fakta som skulle motbevisa en av mina teorier som du påstod sedan inte valde att peka ut just den faktan? Du är ju ett skolexempel på en person som inte vill använda sig av fakta...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hon kördes av grannen. det är redan löst.
Alla vet det. men sluta förvirra tack på förhand
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Dom måste ju ändå ha ngt på henne också…hmm

Räcker att hon varit i sällskap med T vid sista livstecknet och en historia som inte stämmer. På J har dom mer än vad som krävs för häktning på sannolika skäl.
Citera
2022-10-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag har aldrig skrivit att han dödat henne, men menar du på att hon dödat sig själv då medan A körde? snacka om snack i nattmössan.

Alltså vad babblar du om? Skulle T ha begått självmord i A:s mammas bil? Huh? Hur kom du ens in på den idéen utifrån det jag skrev? Ja, du snackar i nattmössan.
Citera
2022-10-30, 17:28
Medlem
Blir intressant o se om de har något nytt imorgon., o framförallt den 3dje!
Citera
2022-10-30, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det står i trådinfon att J kan ha setts vid McD med/i en silvrig BMW. Silvrig sätter jag i samma box som "grå".

Vet inte varför du känner ett sådant starkt behov av att hävda dig med excessiva ordalag och utropstecken, men jag utgår iaf ifrån trådinfon. Det kanske inte du gör?
Antingen så beter du dig som du gör medvetet, eller så gör du det inte.

Vilket av det är det?

1. Vet du att du snurrar ihop all information i en röra?
Eller
2. Vet du inte det, men detta känns som ett påhopp?
Citera
2022-10-30, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Alla vet det. men sluta förvirra tack på förhand
Det är inte jag som gör.
Läs gärna tillbaka rätt och citera rätt person.

JJ skutsades av grannen. Bekräftad information.

Hon sågs prata med någon i en röd audi. Bekräftad information.

Enkelt. Inget krångligt.
Citera
2022-10-30, 17:31
Medlem
Om man går lite på de GW säger, ja jag håller med honom, det har jag sagt hela tiden att det är en kille inblandad i detta en så kallad "städare" när den ena MGM är på donken, så går han upp i lägenheten och hämtar kroppen och dumpar den nånstans. Sen om det är en pojkvän låter jag vara osagt, kan lika gärna vara en killpolare. Och snokar polisen fram de, åker han på brott mot griftefriden, och båda MGM eller en av dom åker på dråp eller vållande. Utan att veta vad polis och utredare har, så ser de ut så just nu. Det kommer inte bli några längre straff, Livstid kan man glömma, men säg mellan 5-12 år är där vi landar just nu.

Så hoppas det sker ett jävla genombrott i utredningen så att dessa kan få sina förtjänta straff för att ha tagit livet av en ung tjej som har hela livet framför sig och sedan dumpat kroppen nånstans.
Citera
2022-10-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Alltså vad babblar du om? Skulle T ha begått självmord i A:s mammas bil? Huh? Hur kom du ens in på den idéen utifrån det jag skrev? Ja, du snackar i nattmössan.

Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Det kan man, men du kan aldrig få livstid utan en kropp, och det vill man ju ha

Precis! Dessutom är man ju häktad misstänkt för ex mord, då de räknar med att sy ihop en utredning som håller för åtal, en annan sak att sen dömas.
Citera
2022-10-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Inte omöjligt. Men då undrar man ju varför JJ och MH tiger. De borde rimligtvis ha haft en susning om att han tänker plocka upp TT. JJ kanske är kär i pojkvännen, men MH har inget motiv att skydda honom på egen bekostnad.

Eller visste de inte? Hursomhelst borde ju hans telefon ha lämnat spår nånstans. Nånting är det här som inte stämmer.

Jag tror kanske att Tove ringde pojkvännen efter hon kommit ut ur lägenheten så varken JJ eller Maja visste om det.
Det förklarar också att grannen såg cykeln utanför JJ:s lägenhet efter mcd besöket. Påsen från cykeln kanske hon tog in för att hon trodde Tove kommit tillbaka och glömt ngt i korgen eller liknande....

Man vet inte men polisen borde kanske ha spårat pojkvännens mobil ifall han mötte upp henne. Det borde de gjort....
Annars sammanfaller det ju ganska bra tidsmässigt med när JJ åkte till mcd därav toves telefon kunde knytas på samma.resa till mcd som JJ gjorde. Pojkvännen bor ju där i närheten.
Citera
2022-10-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Precis! Dessutom är man ju häktad misstänkt för ex mord, då de räknar med att sy ihop en utredning som håller för åtal, en annan sak att sen dömas.

Så är de, att dömas är den svåra biten, häktas kan man bli ett tag så länge de kommer in nya bevis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in