2022-10-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs de 31 domar + tillhörande FUP gällande oaktsam våldtäkt, så får du en tydligare och mer korrekt bild av vad oaktsam våldtäkt är. Dina fantasier stämmer dåligt överens med verkligheten nämligen.

Förnekar du att lagen säger att mannen ska dömas i mitt exempel?

Citat:
Varför vill du hela tiden framstå som dummare än du är?

Vi hederliga, skötsamma invandrare som gör rätt för oss och jobbar och som kan svenska är precis som vilken hederlig etnisk svensk som helst.

Precis som de etniskt svenska Stureplans*profilerna, är precis samma skrot och korn som vilken grupp*våldtäkts-invandrare som helst.

Det är du som bevisar hur korkad du är hela tiden, men så är du importvara också. Det hjälper inte att majoriteten invandrare inte begår brott. När ni är så kraftigt överrepresenterade orsakar ni alla enorma problem vi ser i samhället idag.
Citera
2022-10-30, 12:10
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Hittar du på fall nu?
Läs de 31 domar + tillhörande FUP till dessa, som rör oaktsam våldtäkt. Så får du en tydligare bild om vad denna lag handlar om.

Nja, rätt nyligen har två kvinnor dömts för våldtäkt (inte ens oaktsam våldtäkt) på just sovande män. Och ingen av dessa två kvinnor körde upp något i baken på de sovande männen.
Sedan har vi de fall där män har våldtagit män och blivit dömda. Finns flera sådana.
Så: lagen om våldtäkt/oaktsam våldtäkt är till för våldtäktsoffer. Inte enkom för kvinnor, inte enkom för män. Utan för: offer, oavsett könstillhörighet.

Den handlar om nazifeminism och godtyckligt nonsens för att sätta dit män. Precis som sexköpslagen, det är ingen skillnad så sluta nu löjla dig och förneka verkligheten.
Citera
2022-10-30, 12:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag har lätt att skilja på det men om kvinnan vill ha sex men ångrar sig i efterhand så blir mannen fälld på dessa omständigheter.

Det är konsekvensen av att ett uttryckligt samtycke måste finnas under hela sexakten.
Nej det blir man inte fälld för, de allra flesta går fria i våldtäksmål. Sluta ljug.

Om jag besöker en kompis och den i efterhand anmäler mig för stöld av diverse prylar, då kan jag bli åtalad och dras inför rätta. Låter jag bli att besöka mina vänner för det? Gör du?
Citera
2022-10-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej det blir man inte fälld för, de allra flesta går fria i våldtäksmål. Sluta ljug.

Om jag besöker en kompis och den i efterhand anmäler mig för stöld av diverse prylar, då kan jag bli åtalad och dras inför rätta. Låter jag bli att besöka mina vänner för det? Gör du?

Det här handlar inte om de flesta utan ett fall där både man och kvinna säger att sex inleddes med samtycke men att kvinnan sedan stelnade utan att säga något och att mannen fortsatte knulla henne.

Båda parter är överens om dessa faktiska omständigheter och kvinnan hävdar att hon slutade vilja när hon stelnade.

I detta fall säger lagen att det är våldtäkt.
Citera
2022-10-30, 13:23
Avslutad
Citat:
Det här handlar inte om de flesta utan ett fall där både man och kvinna säger att sex inleddes med samtycke men att kvinnan sedan stelnade utan att säga något och att mannen fortsatte knulla henne.

Båda parter är överens om dessa faktiska omständigheter och kvinnan hävdar att hon slutade vilja när hon stelnade.

Har du lämnat poolen nu så du kan citera?
Citera
2022-10-30, 15:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Är ju ni som konstant yrat om dom 95%. Så från er. Män döms för våldtäkt om hon har tex bra nog hörsägen, detta vet vi så dom 95% som kastas ut som inte ens har hörsägen är uppenbart falska när dom har mindre bevis än ens hörsägen??? När dom inte ens mäktat med att ljuga för sin psykolog och mamma? Hörsägen räcker ju som sagt, vi vet det. Hade du inte varit så feg utan faktiskt svarat på hur lite du tycker ska krävas för att förstöra mäns liv så hade vi kommit någonstans här men då vet både du och jag att du avslöjat dig själv som den äckliga kvinnogris som du är.
Jag delar ju då inte din uppfattning att dessa anklagelser är falska. De kan precis lika väl vara sanna, och det vet du också.
Har du några exempel på fall där hörsägen räckt?
Tycker att diskussionen blir rätt löjlig om den inte är förankrad i någonting annat än era gissningar och antaganden utifrån gissningarna.
Citera
2022-10-30, 15:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jag skulle vilja läsa den förundersökningen. Är det nånting du har på datorn?
Citera
2022-10-30, 15:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Den handlar om nazifeminism och godtyckligt nonsens för att sätta dit män. Precis som sexköpslagen, det är ingen skillnad så sluta nu löjla dig och förneka verkligheten.

Nu börjar du spåra ur igen. Tråkigt att du håller så ojämn nivå när du diskuterar.
Citera
2022-10-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag skulle vilja läsa den förundersökningen. Är det nånting du har på datorn?

Du behöver inte anstränga dig för att framstå som mer utvecklingsstörd än du är. Det var ett hypotetiskt fall som jag beskrev och redogjorde för hur lagen det på det.
Citera
2022-10-30, 16:52
Avslutad
Citat:
Du behöver inte anstränga dig för att framstå som mer utvecklingsstörd än du är. Det var ett hypotetiskt fall som jag beskrev och redogjorde för hur lagen det på det.
Och citatet?
Citera
2022-10-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och citatet?

Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt. En person kan aldrig anses delta frivilligt om

1. deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan,

2. gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller

3. gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen.

Är brottet med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för

3 Senaste lydelse 2013:365.

https://lagen.nu/prop/2017/18:177
Citera
2022-10-30, 17:01
Avslutad
Citat:
Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt. En person kan aldrig anses delta frivilligt om

1. deltagandet är en följd av misshandel, annat våld eller hot om brottslig gärning, hot om att åtala eller ange någon annan för brott eller hot om att lämna ett menligt meddelande om någon annan,

2. gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller

3. gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen.

Är brottet med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för

3 Senaste lydelse 2013:365.

https://lagen.nu/prop/2017/18:177
Ja, och det där med att man inte får ligga stilla och vara tyst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in