2022-10-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Varför skriver du det till mig? Har jag på något vis gett intryck av att inte känna till det?

För övrigt så blir det högst sannolikt inget åtal om inte åklagaren anser att det finns fog för att tro att bevisningen räcker till för att få en fällande dom för olaga frihetsberövande (människorov). Och för att det ska finnas det behöver man ha något att gå på. Det tycks man inte ha än. Helt enkelt eftersom man varken vet om MGM är de skyldiga till ett eventuellt sådant brott, samt ej heller OM ett sådant brott ens har begåtts (återigen - T kan ju ha lämnat självmant, eller råkat ut för någon helt annan GM osv).
Det var bara ett bra svar jag vill ge dig för åklagaren har inte bestämt sig än om det blir åtal eller inte men det beslutet lär nog inte komma förr ens i början eller mitten av november månad 2022 tills dess får vi avvakta och se .
Citera
2022-10-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Det var bara ett bra svar jag vill ge dig för åklagaren har inte bestämt sig än om det blir åtal eller inte men det beslutet lär nog inte komma förr ens i början eller mitten av november månad 2022 tills dess får vi avvakta och se .

Tror du inte att hon/han fattar det? Liksom de flesta andra…
Citera
2022-10-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

”Sanna” i det här inslaget är samma person som intervjuades som ”Anna” i Aftonbladet i veckan men som nu är borttaget.

28 åringen som umgås med 18-19 åringar. Då är allt detta drogrelaterat på något vis. Hon bör också kollas upp ordentligt tror hon vet mer än det hon sitter och ljuger om i intervjuerna.
Citera
2022-10-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Tror du inte att hon/han fattar det? Liksom de flesta andra…
Jag tror också på att de flesta har fattat det.
Citera
2022-10-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Om mcdonaldsbilen nu är borta kanske Rikskrim börjat undersöka bilar nu. Vi vet ju väldigt lite men det låter som man efter kort samtal avfört istället för att undersöka.

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vill ni berätta närmare om As och Js relation till varandra?
Hade de en relation?

Vad bråkade A och TT om?

Vad bråkade JJ, MH och TT om? Svartsjukedrama eller rädsla att åka dit för narkotikainnehav?

Citat:
Ursprungligen postat av sylla
28 åringen som umgås med 18-19 åringar. Då är allt detta drogrelaterat på något vis. Hon bör också kollas upp ordentligt tror hon vet mer än det hon sitter och ljuger om i intervjuerna.

Kanske har nån diagnos. Inte ovanligt att umgås med yngre människor då.
Citera
2022-10-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jo men den andra stegen är placerad på annat sätt, dvs inte vägen för fönstret. Fortfarande-skulle de klättrat med Tove på stegen? Och släppt henne med en duns sista biten? Släpp stegen nu…

Det är väl inte alls omöjligt att de gått den vägen då de märkte sen tidigare att trappuppgången och dörrarna låter mycket och grannarna är på sin vakt. Den här vägen kanske de inte blir hörda, samt så kanske inget sovrum ligger i anslutning till stegen (ska försöka hitta ritningen igen på huset).
Dumt att släppa en alternativ väg när vi idag inte vet alls vilket håll de tagit.
Kan ju i så fall tycka trappuppgången är bra mycket mer riskabelt att ta.
Citera
2022-10-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang

Framkommer det inga nya uppgifter än de som tycks finnas i dagsläget vill jag nog påstå att sannolikheten för att åtal väcks är extremt liten. Av tidigare angivna skäl. Nr 1 - man vet inte ens om T är olaga frihetsberövad. Nr 2 - man vet inte heller av vem om hon är det. När man varken vet om ett brott har begåtts eller av vem så åtalar man inte. Eftersom bevisningen än så länge är skör så handlar det snarare i så fall om deras egna vittnesmål. Där kanske det dyker upp uppgifter som vittnar om skuld. Vi får hoppas på det.
Citera
2022-10-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jag närmar mig 60 bast, förstår mycket väl vad som menas med "levererar", men med tanke på hur dom poserar vid bussen, hur MH är klädd etc, så tolkar jag Göteborg levererar som ett meddelande till kunder på insta att detta är riktat till dessa och det handlar om droger. Sedan bekräftar du själv att drogerna levereras från Göteborg, det blir skrattretande hur du håller på. Till skillnad från dig har den här gubben varit med ett tag, jag har också mina referensramar från min ungdom med allt vad det innebär. Kan garantera dig att min erfarenhet vida överstiger din i saken.

Din referensramar är knappast aktuella. Det enda som är skrattretande i denna tråden är dina kommentarer. Komiskt att du tror du kan avgöra något av deras poser, kläder osv. Säger ju en hel del att du tror att väskorna dem har tyder på droghandel.
Sen spelar det ingen roll vad du tror, jag vet ju nämligen att de inte säljer droger.

Föreslår att hitta på något mer lämpligt för din ålder, bingo kanske skulle passa herrn ☺️

Min erfarenhet och kännedom om Vetlanda och dessa tjejer överstiger din oavsett vad du försöker intala dig själv ☺️

Nu får gubben ta en paus och vila lite så du orkar med resten av dagen.
Mitt intresse av att diskutera med dig har tagit slut.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-30 kl. 14:57.
Citera
2022-10-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Det är väl inte alls omöjligt att de gått den vägen då de märkte sen tidigare att trappuppgången och dörrarna låter mycket och grannarna är på sin vakt. Den här vägen kanske de inte blir hörda, samt så kanske inget sovrum ligger i anslutning till stegen (ska försöka hitta ritningen igen på huset).
Dumt att släppa en alternativ väg när vi idag inte vet alls vilket håll de tagit.
Kan ju i så fall tycka trappuppgången är bra mycket mer riskabelt att ta.

Ja för det är ju inte alls misstänkt att klättra ner för fasaden med ett lik? Plus inte en chans att de skulle orka det, var lite realistisk nu.
Citera
2022-10-30, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
MP var i Gettinge hela dagen igår. Höreryd idag. Punktinsatser vid vägar och 10 meter ut.

Tack för info
Citera
2022-10-30, 14:59
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte kvar.
Har de kickat in dörren hos nån innebandykille?

Nej ville bara få verifierat om det var där det brann o kanske var Tove som gjorde det
Citera
2022-10-30, 15:00
Medlem
Det finns så många "all over the place" scenarion... Så här kommer ett till.

Kan MGM haft tillgång till skjutvapen med ljuddämpare? Tänker på "dunsarna". Om det är tyst i övrigt i huset och det är lyhört, som det brukar vara i lägenheter. Kan det då ha varit nåt sånt?

Nej, jag tror inte på det själv.
Men jag undrar ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in