2022-10-30, 14:32
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag reagerade också på det där att TT är halvtysk och JJ halvjudinna. Samtidigt så tvekar jag starkt på att det skulle ha något att göra med brottet. Hur många ungdomar (speciellt tjejer) håller på och yttrar sig rasistiskt osv.? Intressanta omständigheter, men that's it.
Kan vara något som fått bägaren att rinna över. Ett fel ord till någon som inte är helt intakt i skallen så smäller det.
Tillhygge, har de kollat det i JJ:s lägenhet? En rejäl smäll i huvudet med en tung ljusstake räcker för att någon ska falla platt.
Ändring: om tillhygge använts så är det givetvis dumpat någonstans...
Senast redigerad av Pythia_88 2022-10-30 kl. 14:34.
Citera
2022-10-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror att hon lämnade den kl. 3.10 med utgångspunkt från polisens uppgift att den varit på samma ställe i 40 minuter innan den sist pingades kl. 3.50-4.
MGM' och TT's telefoner var på vift tillsammans innan 3.10. Kanske grannen eller media har tagit fel på tiden?

Ja det stod i den långa artikeln i kvällstidningen va?
Vi diskuterade det igår tror jag att det bar lite luddigt skrivet.

Det har pratats om att den kopplar upp en sista gång 03:50 och även att den ”dör” 03:50 och precis att den var igång i 40 min innan 03:50. Så svårt veta vad som egentligen gäller.
Citera
2022-10-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ehhh... Nej?
Men nu gällde frågan om det gick att fälla för människorov... Det var det jag kommenterade.

Vilket var helt rätt och riktigt kommenterat, tack för det linakova!
Citera
2022-10-30, 14:35
Medlem
Citat:
Enligt förstasidans summering:
Toves pojkvän Alb*n W*rren:
- Har varit tillsammans med Tove i ca 1,5 år (Aftonbladet)
- Har deltagit vid MP:s samlingar men deltar inte i själva söket pga "obehagligt".
- Alb*ns mor äger en silverfärgad BMW
- Alb*n och Tove brukade umgås med en av de nu häktade flickorna för längesedan, men ingenting i närtid. "Jag har inte hört talas om något om henne på ett år säkert". Uppger A:s mor.
- Har "nyligen köpt" lägenhet på Lasarettsgatan som ligger ca 200 meter från McDonalds. Området T*ppmurkl*n.
- Rykten om att polis varit hos pojkvännen veckan innan försvinnandet. (Osäker uppgift i tråden).

Observationer kring Alb*ns lägenhet:
(Uppgifterna är osäkra/obekräftade. Kommer från "Emlan78" - "boende i samma bostadsområde")
- Veckan innan försvinnandet kom Tove och hennes pappa i hans bil med flyttlådor till pojkvännens lägenhet. "Förmodligen skulle hon väl börja flytta in hos sin kille".
- "Det lyser dygnet runt hemma hos TTs pojkvän, men han har inte synts till".
- Det har hörts högljudda bråk flertal ggr från deras lgh av de som bor i samma trapp.

Enligt spekulationerna från obekräftade vittnesuppgifter ska ju JJ ha mött en man i en silvergrå/grå bil vid McD. Vad säger att den mannen inte är A (pojkvännen) körandes i mammans bil då? Det faktum att det ska ha bråkats mellan T och A får det ju att framstå som att deras relation inte var särskilt bra. A har inte heller deltagit aktivt i Missing Peoples eftersök av T med motiveringen att det ska vara "obehagligt".

Ett möjligt scenario här är ju att J sa till A att han fick åka hem till J och hämta T av någon anledning. A gjorde det och sedan bråkade de och han gjorde något mot henne. Förklarar inte helt varför MGM sen ljuger om McD-resan, men det är iaf någonstans inte ett helt otänkbart scenario.

Ett annat är annars att T tog sin cykel till platsen där den ställdes (eftersom den inte gick in i mammans bil), att hon där träffade A och att något sedan hände efter det. Det skulle kunna förklara varför cykeln ställdes på en plats där inte T har någon anknytning - slumpen helt enkelt.

Ett bråkigt ungt par, där det enligt vittnesmål lyser dygnet runt hela tiden i lghn låter ju inte som ett fridfullt förhållande det heller. Normala par släcker ju när de sover tillsammans...

Att GW inte utesluter annan GM eller ytterligare en inblandat GM kan ju ha någon form av förklaring här. Exempelvis kanske J och A faktiskt hade något form av samröre/relation som T invände emot. Och det i sin tur ledde till hennes död. Svartsjukedraman som slutar i mord/dråp finns det ju gott om i historien tyvärr.

Frågan kvarstår dock isf varför M ljuger.

A*bin har inte köpt en lgh på Lasarettsgatan, det är hyresrätter där vi bor, T började köra dit saker för att flytta ihop med A veckan innan hon försvann
Citera
2022-10-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ehhh... Nej?
Men nu gällde frågan om det gick att fälla för människorov... Det var det jag kommenterade.
Där har du rätt i för i första hand så är de bägge häktade GM misstänkt för människorov alternativt olaga frihetsberövande och i första han om det blir åtal så blir de i första hand åtalad för människorov alternativt olaga frihetsberövande ,men som Adam Rullman sagt att ytterligare brottsrubricering kan tillkomma i detta ärende , men när förundersökningen blir klart är det inte bestämt för innan en förundersökning blir klart måste polisen hålla ytterligare vittnesförhör samt fortsätta med att följa upp information och tips som folk lämnar in och givetvis fortsätta spaningarna efter den spårlöst försvunna TT och hitta henne antingen vid liv eller avliden. Sånt brukar ta lång tid .
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-30 kl. 14:36. Anledning: Redigering
Citera
2022-10-30, 14:36
Medlem
Citat:
Enligt förstasidans summering:
Toves pojkvän Alb*n W*rren:
- Har varit tillsammans med Tove i ca 1,5 år (Aftonbladet)
- Har deltagit vid MP:s samlingar men deltar inte i själva söket pga "obehagligt".
- Alb*ns mor äger en silverfärgad BMW
- Alb*n och Tove brukade umgås med en av de nu häktade flickorna för längesedan, men ingenting i närtid. "Jag har inte hört talas om något om henne på ett år säkert". Uppger A:s mor.
- Har "nyligen köpt" lägenhet på Lasarettsgatan som ligger ca 200 meter från McDonalds. Området T*ppmurkl*n.
- Rykten om att polis varit hos pojkvännen veckan innan försvinnandet. (Osäker uppgift i tråden).

Observationer kring Alb*ns lägenhet:
(Uppgifterna är osäkra/obekräftade. Kommer från "Emlan78" - "boende i samma bostadsområde")
- Veckan innan försvinnandet kom Tove och hennes pappa i hans bil med flyttlådor till pojkvännens lägenhet. "Förmodligen skulle hon väl börja flytta in hos sin kille".
- "Det lyser dygnet runt hemma hos TTs pojkvän, men han har inte synts till".
- Det har hörts högljudda bråk flertal ggr från deras lgh av de som bor i samma trapp.

Enligt spekulationerna från obekräftade vittnesuppgifter ska ju JJ ha mött en man i en silvergrå/grå bil vid McD. Vad säger att den mannen inte är A (pojkvännen) körandes i mammans bil då? Det faktum att det ska ha bråkats mellan T och A får det ju att framstå som att deras relation inte var särskilt bra. A har inte heller deltagit aktivt i Missing Peoples eftersök av T med motiveringen att det ska vara "obehagligt".

Ett möjligt scenario här är ju att J sa till A att han fick åka hem till J och hämta T av någon anledning. A gjorde det och sedan bråkade de och han gjorde något mot henne. Förklarar inte helt varför MGM sen ljuger om McD-resan, men det är iaf någonstans inte ett helt otänkbart scenario.

Ett annat är annars att T tog sin cykel till platsen där den ställdes (eftersom den inte gick in i mammans bil), att hon där träffade A och att något sedan hände efter det. Det skulle kunna förklara varför cykeln ställdes på en plats där inte T har någon anknytning - slumpen helt enkelt.

Ett bråkigt ungt par, där det enligt vittnesmål lyser dygnet runt hela tiden i lghn låter ju inte som ett fridfullt förhållande det heller. Normala par släcker ju när de sover tillsammans...

Att GW inte utesluter annan GM eller ytterligare en inblandat GM kan ju ha någon form av förklaring här. Exempelvis kanske J och A faktiskt hade något form av samröre/relation som T invände emot. Och det i sin tur ledde till hennes död. Svartsjukedraman som slutar i mord/dråp finns det ju gott om i historien tyvärr.

Frågan kvarstår dock isf varför M ljuger.

Vill ni berätta närmare om As och Js relation till varandra?
Hade de en relation?

Vad bråkade A och TT om?

Vad bråkade JJ, MH och TT om? Svartsjukedrama eller rädsla att åka dit för narkotikainnehav?
Citera
2022-10-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Inte troligt, den andra är vid god vigör bredvid. Det börjar bli för många indicier nu. Vart och ett av alla dessa indicium kan bortförklaras var för sig, men tillsammans pekar dom allihop åt samma håll.

Ja det är lite så jag känner också, men hur fasen lyckades de i så fall komma ner utan att bli upptäckta?
Kanske är inget sovrum precis där och alla låg och sov. Måste se om jag hittar ritningen igen som någon la ut på huset.
Citera
2022-10-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
A*bin har inte köpt en lgh på Lasarettsgatan, det är hyresrätter där vi bor, T började köra dit saker för att flytta ihop med A veckan innan hon försvann

Var JJ svartsjuk för att A och TT hade flyttat ihop?
Citera
2022-10-30, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
GW spekulerade idag om att det skulle dyka på en ”pojkvän” i utredningen … som misstänkt …. Vad har JJ för relationer … finns det en känd pojkvän ? Finns det en känd partner till MH ?

MH var ju flata, JJ ska ju ha någon enligt hennes FB, tror inte jag sett något om vem det skulle vara.
Citera
2022-10-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Där har du rätt i för i första hand så är de bägge häktade GM misstänkt för människorov alternativt olaga frihetsberövande och i första han om det blir åtal så blir de i första hand åtalad för människorov alternativt olaga frihetsberövande ,men som Adam Rullman sagt att ytterligare brottsrubricering kan tillkomma i detta ärende , men när förundersökningen blir klart är det inte bestämt för innan en förundersökning blir klart måste polisen hålla ytterligare vittnesförhör samt fortsätta med att följa upp information och tips som folk lämnar in och givetvis fortsätta spaningarna efter den spårlöst försvunna TT och hitta henne antingen vid liv eller avliden. Sånt brukar ta lång tid .

Varför skriver du det till mig? Har jag på något vis gett intryck av att inte känna till det?

För övrigt så blir det högst sannolikt inget åtal om inte åklagaren anser att det finns fog för att tro att bevisningen räcker till för att få en fällande dom för olaga frihetsberövande (människorov). Och för att det ska finnas det behöver man ha något att gå på. Det tycks man inte ha än. Helt enkelt eftersom man varken vet om MGM är de skyldiga till ett eventuellt sådant brott, samt ej heller OM ett sådant brott ens har begåtts (återigen - T kan ju ha lämnat självmant, eller råkat ut för någon helt annan GM osv).
Citera
2022-10-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Ja eller så hämtade pojkvännen upp T utanför JJ:s bostad efter att T ringt honom 02.30. Hon kanske har fått reda på ngt av JJ , kanske att JJ haft en relation , flirt eller dylikt med hennes pojkvän under studietiden. De bråkar i bilen påväg till pojkvännens bostad som för den delen om jag förstått det rätt ligger bredvid mcd och Tove blir bragd om livet. Pojkvännen åker tillbaka till JJ s lägenhet och flyttar Toves cykel så det ska se ut som att hon cyklat därifrån och inte blivit upphämtad.
Observera att tove ringer honom (om nu samtalet är sant) 02.30, det kanske tar en kvart för honom att hämta upp henne och då är klockan 02.45, just den tiden som JJ påstod hon åkte till mcd om jag fattat rätt. Där av att telefonen åkte samma runda mot mcd som JJ....

Inte omöjligt. Men då undrar man ju varför JJ och MH tiger. De borde rimligtvis ha haft en susning om att han tänker plocka upp TT. JJ kanske är kär i pojkvännen, men MH har inget motiv att skydda honom på egen bekostnad.

Eller visste de inte? Hursomhelst borde ju hans telefon ha lämnat spår nånstans. Nånting är det här som inte stämmer.
Citera
2022-10-30, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Ja det är lite så jag känner också, men hur fasen lyckades de i så fall komma ner utan att bli upptäckta?
Kanske är inget sovrum precis där och alla låg och sov. Måste se om jag hittar ritningen igen som någon la ut på huset.

Det är köket. https://imgbb.com/cwLnnq6
Kanske JJ hade för avsikt att gå ner och ta emot TT vid stegen, som firades ned med rep, därav den böjda stegen, när hon sprang på grannen i trappan. Dörren öppnades och stängdes 2 ggr utan att någon kom ut, detta hörde grannarna under, stod väl och smög, lyssnade efter ljud i huset. Detta fixade dom senare, när folk somnat.
Senast redigerad av Haldane 2022-10-30 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in