2022-10-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Håller du på försöker göra en halmgubbe? Det du skrev nu, vad har det att göra med vad jag skrivit? Vad fan har mongolrikets utbredning på typ 1200-talet med något att göra?

shit. mongot som inte visste vad "slaver" var förnågot är inne och pratar om saker han inte förstår.

- att mongolerna ägde "ryssen" men inte "tysken" betyder att "ryssen" är resultatet av hästskändare som våldtar alla deras kvinnor, och slaktar deras män, i århundrade. så för att få ihop en inte helt efterbliven genpool av sneögda så improterades "den ryska adeln" från europa, och sedemera mördade ryssmongolerna sin adel och nu är det bara ryssmongoler kvar, dvs resultatet av hästskändare övergrepp på deras "gammelmormor"....

till Wien kom mongolen, men där kastade de kristna ut dem, så mde fick återgå till att "äga" rysk stjärt....
Senast redigerad av slö 2022-10-30 kl. 14:12.
Citera
2022-10-30, 14:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Gorbatjov intervju 2014.

” Frågan om ”Nato-utvidgning” diskuterades inte alls och togs inte upp under de här åren. Jag säger det med fullt ansvar. Inte ett enda östeuropeiskt land tog upp frågan, inte ens sedan Warzawa- pakten upphörde att existera 1991. Västledarna tog inte heller upp den. En annan fråga som vi tog upp diskuterades: garantier för att Natos militära infrastruktur inte skulle framflyttas och att ytter- ligare väpnade styrkor från alliansen inte skulle utplaceras på det territorium som tillhörde dåva- rande DDR efter den tyska återföreningen.”

Alltså, ett ev löfte gällde bara det område där DDR existerat. Nu har ju RySSland ljugit, hotat och brutit så många löften att jag tycker att Tyskland/NATO, hur som helst, kan bryta emot ev. tidigare avgivna löften till den ryska cancersvulsten.
Citera
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så din vän i ukraina gav Zaluzhny ett armband?

vad har det med något annat än att du är naiv,okunnig, rysstrollad och stolt över det att göra mer specefikt?

"Min vän"? Vem syftar du på?

"Vad har det med något att göra"?
Svastika-armbandet visar att Zaluzhny uppenbarligen är Nazi-sympatisör.
Eller så kanske han är hindu, och det är därför han bär hakkors? Är det din teori eller?
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Finns det några förklaringar till det?
Eller är det flertalet dikeskörningar som orsakat förlusterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja fan, de dör som flugor nu

Något särskilt som hänt tro? Är det de nyrekryterade som knuffas in i frontelden av sina stridskamrater? Siffran är ganska häpnadsväckande.

OT: Fan vad jag gillar din avatar Jag kommer över och turistar lite när den blivit verklighet
Vi får kanske se om nån dag ifall man har gjort några genombrott vid fronten som orsakat dessa siffror. Många förstörda pansarfordon, 52st. Kanske man har lyckats ringa in nån större kolumn.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3603986-ukraine-says-russian-death-toll-up-950-over-sat.html
Citera
2022-10-30, 14:13
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Finns det några förklaringar till det?
Eller är det flertalet dikeskörningar som orsakat förlusterna.

Kanske en hel del sjömän från sänkta båtar, var inte det igår?
Citera
2022-10-30, 14:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Jag har också vänner som härstammar från Ukraina, och som fortfarande har familj som lever där. Alla har sin egen historia. Jag tror precis som konflikten i forna Jugoslavien att förtryck föder förtryck, och att utländska underrättelsetjänster gör sitt allra yttersta för att vrida situationen till sina uppdragsgivares geopolitiska intressen. (Stor emfas här på underrättelsetjänster i pluralis.) Du lyckades nämna rysk underrättelsetjänst. Okej duktigt. Om du inbillar dig att CIA och MI6 har varit "hands off" i upptakten till den här konflikten så måste jag bara garva åt dig.

Minns att jag för ett antal år sen fick höra av en vän att Ukraina var fullt av Neonazis, vilket jag i tysthet då betvivlade. Jag antog då, som du möjligen fortfarande gör, att det var någon form av propaganda. En överdrift. Sen dess har jag liksom blivit överbevisad på den punkten. Det är liksom inget fel med att justera sin verklighetsbild i takt med att mer info framkommer. Som här, en bild på Ukrainas Överbefälhavare Zaluzhny med ett snyggt litet hakkors-armband:
https://twitter.com/politblogme/status/1579152876131078145

Du får gärna kalla mig fördomsfull, men när jag frågar mig vilken sida i en konflikt som står för merparten av alla övergrepp, så brukar jag oftast luta åt att det är Nazi-sidan. Precis som när det pågår en konflikt i Mellanöstern så brukar jag luta åt att det oftast är islamister i svart ninja-mundering som torterar ihjäl folk och hugger huvudet av dom. Men jag är väl lite udda på det sättet. Om jag hade nån affärsbekant som sympatiserade med IS så kanske han skulle haft en annan historia att berätta.
Nu har jag sett det där armbandet och vet att det inte är ett hakkors även om man försöker framställa de så på bilden, utan en annan figur egentligen som man förstärkt för att det ska se ut så.
https://fakenews.pl/en/general/no-valerii-zaluzhnyi-commander-in-chief-of-the-armed-forces-of-ukraine-does-not-wear-a-bracelet-with -a-swastika/
Men eftersom det finns en inom Wagner som har SS- tatueringar betyder det förstås att de och Putin är nazister.
https://romea.cz/app/uploads/2022/02/utkin.jpg

Men egentligen har du bara bestämt dig för att det är så. Du bryr dig inte om vad som är sant eller inte utan väljer att tolka allt utifrån din egen förutbestämda åsikt. Inget annat.
Så varför inte bara säga att jag skiter i om det är Putins fel, jag väljer att stödja ryssarna ändå. Så slipper man sånt här gång på gång.
Citera
2022-10-30, 14:15
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Alltså, ett ev löfte gällde bara det område där DDR existerat. Nu har ju RySSland ljugit, hotat och brutit så många löften att jag tycker att Tyskland/NATO, hur som helst, kan bryta emot ev. tidigare avgivna löften till den ryska cancersvulsten.

Oavsett vad du och jag tycker så är det väl detta Putin och co hakat upp sig på bla.
Citera
2022-10-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Ja nästan 1000 döda på ett dygn måste väl vara rekord?

Jag har inte sett så stora dödssiffror tidigare. Men det varierar väldigt dag från dag. Det måste ha hänt någon speciellt igår eller man har fått bekräftelse på att man träffat bögryska förläggningar för 950 på ett dygn är onormalt.

Hur som helst, 248 dagar nu och det kommer inte att hålla för det pedofila Ryssland. Det är en fullständig katastrof att förlora så mycket på en simpel speciell militär operation. Det är värre än krig.
Citera
2022-10-30, 14:17
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:

Eller så kanske han är hindu, och det är därför han bär hakkors? Är det din teori eller?

Armbandet finner du här.
Ditt så kallade "hakkors" är den tredje symbolen från höger.
Citera
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itq
Vilket hakkors? Det är du som är nazist när du inbillar dig hakkors överallt.
https://twitter.com/SlovakFella/status/1579222475619328000?t=hvQrdzwSuqsPPqgyMH8t6Q&s=19

Uppenbarligen ett helt annat armband med helt andra motiv. Så vad är din poäng?
Citera
Medlem
Citat:
Jag har också vänner som härstammar från Ukraina, och som fortfarande har familj som lever där. Alla har sin egen historia. Jag tror precis som konflikten i forna Jugoslavien att förtryck föder förtryck, och att utländska underrättelsetjänster gör sitt allra yttersta för att vrida situationen till sina uppdragsgivares geopolitiska intressen. (Stor emfas här på underrättelsetjänster i pluralis.) Du lyckades nämna rysk underrättelsetjänst. Okej duktigt. Om du inbillar dig att CIA och MI6 har varit "hands off" i upptakten till den här konflikten så måste jag bara garva åt dig.

Minns att jag för ett antal år sen fick höra av en vän att Ukraina var fullt av Neonazis, vilket jag i tysthet då betvivlade. Jag antog då, som du möjligen fortfarande gör, att det var någon form av propaganda. En överdrift. Sen dess har jag liksom blivit överbevisad på den punkten. Det är liksom inget fel med att justera sin verklighetsbild i takt med att mer info framkommer. Som här, en bild på Ukrainas Överbefälhavare Zaluzhny med ett snyggt litet hakkors-armband:
https://twitter.com/politblogme/status/1579152876131078145

Du får gärna kalla mig fördomsfull, men när jag frågar mig vilken sida i en konflikt som står för merparten av alla övergrepp, så brukar jag oftast luta åt att det är Nazi-sidan. Precis som när det pågår en konflikt i Mellanöstern så brukar jag luta åt att det oftast är islamister i svart ninja-mundering som torterar ihjäl folk och hugger huvudet av dom. Men jag är väl lite udda på det sättet. Om jag hade nån affärsbekant som sympatiserade med IS så kanske han skulle haft en annan historia att berätta.

Så du förlitar dig på anekdoter?
Och utan originalbilden i hög upplösning så kan du väl inte lita blint på en pro-rysk källa? Han har på flera bilder samma armband från Pakabone. Hur stor är sannolikheten att han bär en swastika öppet på pressträffar mm, skulle va självmål utan dess like.

Alla europeiska länder har neonazister, hur stor politisk makt har de i Ukraina?

Du måste ifrågasätta mer!
Citera
Medlem
Citat:
ja, din "vän" i ukraina.....

Citat:
ingenting, dina känslor har ingeting med det att göra....

Citat:

Nej, nej det gör det inte.

Citat:

nej, att han handlar på indiska...

om du är för efterbliven för att förstå att "melaxandermördarna" inte är ett giltigt skäl för ryssland och usa att invardera sverige för att befria oss från nazistmördarna.

MEN

att din solida twitter info och fantasierkompisar i ukraina är relvanta motiv för putin att mörda bebisar och våldta och plundra ukraina...

så är det bara att gratuler, du är precis såpass värdelös som putins uralmongoler, förutom att du valde det, helt omotiverat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in