2022-10-30, 13:22
Medlem
Alla som undrar och frågar:

LÄS SAMMANFATTNINGEN INLÄGG 1 , innan ni spottar ut frågorna i tråden.

Där får ni svar på många av alla miljoner frågor som ställs dag ut och dag in i tråden!!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Vad menar du? Finns det två vittnen på att M och J suttit i den igenimmade bilen den morgonen? Eller vad exakt är det det finns två vittnen till?
Sodastreamcoca och kulsprutan86
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Angående JJ och pojkvän

2018-02-17 lägger JJ upp två bilder på Facebook som en H*ampus K*armetun gillar med ❤️

2018-08-17 JJ noterar på Facebook att hon är i förhållande.

2020-05-12 HK folkbokförd till Stationsgatan 4 C.

2020-05-17 HK gör ett privat inlägg på fb med ❤️❤️

2020-06-01 JJ gillar ett inlägg på HK fb.

2020-11-06 JJ folbokförd till sin fars adress i Nye.

2021-04-07 brinner det utanför en lägenhetsdörr på Stationsgatan. Händelsen utreddes som mordbrand.

2022-02 flyttar HK till annan adress tillsammans med sin nuvarande flickvän.
Citera
2022-10-30, 13:23
Medlem
Om det finns en 3:e person vad är sannolikt….? TT pojkvän verkar ju polisen uteslutit, trots att rent statistiskt är ett första val.

Någon av kvinnornas föräldrar?
Syskon?
Pojkvänner?
Random galning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej jag skrev bara att fotot är taget igår.

Sorry, felciterat. Men den som postade bilden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Men erkänn att det känns lite märkligt att cykeln hittad ”slängd” mittemellan dessa adresser!

En sak till jag tänkt på och kanske bara är i mitt förhållande det fungerar så men betvivlar det, lördag natt är det ett jävla skitväder om min kvinna hade varit ute och svängt dom lurviga så hade jag absolut hämtat henne om hon nu skulle hem till mig

Funkar lite annorlunda i Vetlanda … allt är litet och du kan gå / cykla till allt … .. men jag håller med dig … dem har ju lite erfarenhet från Växjö och Linköping så då kan man ju tänka sig att dem velat hämta …. Men det är ju så litet och lugnt … så alla cyklar överallt på 10 minuter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Men erkänn att det känns lite märkligt att cykeln hittad ”slängd” mittemellan dessa adresser!

En sak till jag tänkt på och kanske bara är i mitt förhållande det fungerar så men betvivlar det, lördag natt är det ett jävla skitväder om min kvinna hade varit ute och svängt dom lurviga så hade jag absolut hämtat henne om hon nu skulle hem till mig

Pojkvännen kan ha druckit, fast hemma.
Citera
2022-10-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ja eller bara att de har på sitt samvete att ha lämnat henne i det tillståndet nånstans ute och hon avlidit.

Det verkar troligt. Tror inte att hon har dött i lägenheten. Slagsmål och dunsar - ja - men ingen blodsspillan. Vad som hände utanför huset är dock fortfarande den stora frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
GW tar upp bilen och han utesluter inte fler GM:s!

Sa han varför dom inte sökt iakttagelser av bilen? Utesluter dom att hon använt sin egen bil?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Om nu J faktiskt har försökt döda en expojkvän genom mordbrand så är hennes personlighet förmodligen ganska så grym. Att då droga offret för att dumpa denna för att låta det drunkna är inte direkt långsökt, eftersom det skulle innebära att J rent tekniskt sett inte behöver stå för själva "avlivandet" i sig.

Det VET vi ju inte om det faktiskt är sant, eftersom hon aldrig kunde kopplas till det.
Men ja, jag håller med att OM det är så, så är avståndet till att trampa över gränsen redan nått sen innan och i o m att hon då inte blev häktad för det så kan det vara så att hon ser det som lätt att komma undan ett brott.
Citera
Medlem
C.Ps avatar
Tänker på den bilden med brandstegen.
Om det böjda handtaget på stegen INTE är böjt, hur får man då upp fönstret öht?
Citera
Bannlyst
Citat:
De är tagna igår.

Herrejävlar, känns som du fångat "the smoking gun" på bild där, med den böjda stegen och det tomma fönstret. Noterat från google maps (https://ibb.co/YbQWfnt) som åkte förbi för 4 veckor sedan att blommor fanns i fönstret på gaveln, så det är ju så JJ brukar ha det. Klart man rensar på blommor och gardiner om man ska hiva ut en kropp...

Snyggt jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in