2022-10-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är dessa bilder tagna nu? JJ's bostad är till höger enligt ritning, notera att stegen är böjd upptill, någon har vid något tillfälle pysslat med något där. Det känns ju som konstaterat närmast att det var den vägen dom fick ut TT. Fönstret är dessutom tomt på grejer som man isåfall skulle vänta sig. Börjar bli mycket nu som pekar på att TT mördats i bostaden.

https://www.bildtagg.se/bild/nd9wrb9bgmh00wqgpwt1xirp

De är tagna igår.
Citera
2022-10-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Då finns det hopp om omhäktning den 3/11.

Och med fett skadestånd ju längre de sitter häktade, om de är oskyldiga vill säga. Det kan dom behöva för en omstart, för i Vetlanda lär dom inte kunna bo kvar.
Citera
2022-10-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Om dunsarna i lägenheten skulle bero på fight är det ju jättekonstigt att inga skrik hörts.
Också svårt att tänka att bråk skulle eskalera till mord utan höjda röster som borde snappats upp av grannarna.
Möjligen om dom kvävt offret, men jag tror inte hon dog i lägenheten
Citera
2022-10-30, 13:17
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Men vem är den andra? Det mins jag inte. Jag vet att någon här sett bilen, tidier söndag morgon, men dom har inte knackat på rutan.
Står i sammanfattningen.
Citera
2022-10-30, 13:17
Medlem
Citat:
Det kan bilen ge svar på? Väldigt underligt att de inte lyckats få fram mer info i förhör om vilken bil som använts. Jo en och det är grannens bil. Om det verkligen är verifierat att grannen körde JJ till Donken så är det den enda bilen som hittills är aktuell i utredningen. I andra fall har polis gått ut med att allmänheten gärna får lämna in tips om iakttagelser över bil som är aktuella i utredning. Jmf Amela t. ex.

De kan ju ha fått bekräftat vilken bil det är redan. Hennes egen bil är ju bärgad och i beslag.
Citera
2022-10-30, 13:18
Medlem
Citat:
GW tar upp bilen och han utesluter inte fler GM:s!
Det har jag trott länge.. att det finns minst en gärningsman till.. jag tror fortfarande på JJs pappa🤔
Citera
2022-10-30, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mobilen var väl med för att hon blev påkommen när hon skulle dumpa den, JJ hade väl med sin mobil? ponera ifall den var hemma och hon endast gick ut med T lur så att dom skulle få pejling på att hon lämnat lägenheten men grannen kom ivägen där, amatörer !!

Finns uppgift att hon vände upp efter att ha stött på grannen och två ggr öppnas stängs dörr däruppe så då hade hon ju kunnat lämna mobilen om haft den på sig.

Eller alternativt så plockade hon på sig den däruppe.
Citera
2022-10-30, 13:20
Medlem
Citat:
Om det är Skodan grannen och JJ åkte i så är den med sannolikhet inne för teknisk undersökning. Det är väl inte helt uteslutet att T kan ha transporterats i den? Finns ytterligare två bilar knutna till ägaren av Skodan. Inte helt omöjligt att de kan ha använts.

Ja locals får gärna hålla utkik om/när Skodan är tillbaka. Kanske står där nu vem vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De är tagna igår.

Menar du att de skulle klättrat UPP för stegen med Tove?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det står inte, och vi vet inte.

Men erkänn att det känns lite märkligt att cykeln hittad ”slängd” mittemellan dessa adresser!

En sak till jag tänkt på och kanske bara är i mitt förhållande det fungerar så men betvivlar det, lördag natt är det ett jävla skitväder om min kvinna hade varit ute och svängt dom lurviga så hade jag absolut hämtat henne om hon nu skulle hem till mig
Citera
2022-10-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
NOA jobbar nog utefter ett någorlunda fastställt ramverk där dom tittar på tidigare liknande fall i den mån det går, och applicerar det på rådande miljö. Intervjuar anhöriga, vänner, för att kolla vilka platser dom är bekanta med. Vilka verktyg/färdmedel dom haft tillgång till, aktuellt väder, markförhållande, datatrafik m.m.

Skulle J fått hjälp med att ta hand om kroppen uppstår ytterligare problem. Finns ju risk för det.

Ja de får köra lite by the book nu så hoppas vi på positiva resultat!
Citera
2022-10-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Menar du att de skulle klättrat UPP för stegen med Tove?

Nej jag skrev bara att fotot är taget igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in