Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Men att alla planer inte har fungerar visar förstås att det är ett dysfunktionellt land.
Att Putin är beräknande tror jag också. Att han beräknar rätt tror jag inte. Det är där problemet ligger. Nu har han skitit i det blå skåpet och ser ingen väg ut mer än att hoppas att någonting ska göra att det vänder. Det naturliga vore förstås att dra sig ur, inse att det här inte gick och lära sig något av det, ungefär som USA i Afghanistan. Istället sänker han sin egen krigsmakts kapacitet av tjurskallighet, så att om Estland fick för sig det, skulle de förmodligen kunna ta Ryssland idag.
Ja det är knivigt, situationen nu är ju vad den är, det går inte att backa, för någon part, och det är ju nu det känns som att det börjar bli riktigt farligt.
Jag vet inte om Putin är tjurskallig, eller om det är av stolthet som många påstår, men jag tror inte han har något val heller, det är igång liksom, det går inte att backa längre.
Naturligtvis hade det vart det bästa om han backade och så var det bra där, men jag tror de kommer gräva ned sig och hoppas att väst tröttnar om några år, tyvärr.