Citat:
Ursprungligen postat av
GrillMaster2000
Det är sant, två fel gör inte ett rätt, och jag hävdar inte att Ryssland gjort rätt, men vi vill ju inte ens höra vad de har för anledning. De flesta har inställningen att allt ryssen säger kan man direkt avfärda som ljug, de är skurkar, orcher och allt annat man kan hitta på.
Vi har på förväg en inställning att allt ryssarna gör är fel, och det kanske inte är så konstigt, de flesta av oss har växt upp med att Ryssland/Sovjet är fienden, det är djupt rotat.
Jag tror att detta gör att vi har svårt att se på det objektivt, om vi lyssnar på andra länders inställning till Ryssland så delar de inte nödvändigtvis vår syn. Det var därför jag tog exemplet tidigare med den indiska utrikesministerns uttal om vilken sida de står på.
Jag menar att vi är omedvetet benägna att se ryssens fel och brister men blunda för våra egna eller våra allierades.
Hade lill-hitler varit smart hade han välkomnat sina ryssar som inte vill befatta sig med ukraina att flytta till just Ryssland, byggt hem åt dem och sett till att de fått arbete, välmående osv. istället för att skylla på att man ska försvara de i ett grannland.
Hur svårt kan det vara att förstå?
Hade såväl besparat liv och kostnader.
Vad gäller Ukraina och nato så hade lill-hitler kunnat vara smart och infeltrerat sig med ett annat Nato land för att rösta nej till ett medlemskap och samtidigt gjort det landet rikt.
Så med andra ord kan man förstå att lill-hitler har andra avsikter.
Hur svårt kan det vara att förstå?