2022-10-30, 09:46
Medlem
Humor att det är fullt inbördeskrig i kommentarsfältet om vad och hur mycket som ska skickas till UA.
Det finns en handfull där som borde sluta skriva eller slängas ut, då hade nivån gått uppmrkant.
Citera
2022-10-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Lars följer man för svenskt försvar, geopolitik och för att hålla koll på Ryssland.

Jag vågar påstå att det inte är många som klår honom när det kommer till rysk militär. Han är en MÖP ut i fingerspetsarna och vet i princip varenda ryskt stridsfordon. Heder till Lars för att han ligger på moderaterna om att skicka artillerisystem Archer.

Man följer däremot inte Lars för inrikespolitik, börstips eller han tröttsamma syn på bostadsmarknaden.

Jag tror att anledningen till att många stör sig på honom är att folk inte kan hålla två saker i huvudet samtidigt. Det går att hylla en part (t.ex regeringen) när de gör något bra, och det går att kritisera samma part när de gör något dåligt. Detta har folk så oerhört svårt för, folk tror att bara för att man röstar på ett visst parti att man måste köpa hela partiets åsikter.

Det du och Wilderäng inte förstår är att det inte enbart är ett beslut som politikerna tar, utan det är vad Försvarsmakten kan undvara. Politikerna får rätta sig efter vad FM och ytterst ÖB anser vara lämpligt.
Citera
2022-10-30, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Humor att det är fullt inbördeskrig i kommentarsfältet om vad och hur mycket som ska skickas till UA.
Det finns en handfull där som borde sluta skriva eller slängas ut, då hade nivån gått uppmrkant.
Kanske inte nämnts på bloggen men någonstans har något ljushuvud föreslagit att skicka SAAB 39 till UA. Osäkert om de skulle opereras av SE eller UA förare
Citera
2022-10-30, 11:59
Medlem
Skrattar !
Lars har blivit betydligt mera .. "aggressiv" på senare år.
Tidigare kunde han faktiskt föra en konstruktiv dialog i kommentarsfältet utan att hänfalla till blockeringar, vitlistningar och rena rama oförskämdheter.

Som i detta inlägg i ett än idag aktuellt ämne !
Noterar att det är många "anonyma" skribenter, dvs sådana som loggat ut för gott från Lars sida.
Likaså skribenter som inte längre syns till på Lars sida. Som "Bob-Otto", "Rymdis" m.fl.
JA, förr var Lars sida intressant men så inte idag.

https://cornucopia.se/2012/09/karnkraftsandel-i-forhallande-till/
Senast redigerad av BengtGT 2022-10-30 kl. 12:03.
Citera
2022-10-30, 12:21
Medlem
Smakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Det du och Wilderäng inte förstår är att det inte enbart är ett beslut som politikerna tar, utan det är vad Försvarsmakten kan undvara. Politikerna får rätta sig efter vad FM och ytterst ÖB anser vara lämpligt.

Jag håller med dig. Ingen på det här forumet eller på Lars blogg har en aning om vad vi kan avvara till Ukraina, det Lars däremot gör är att ligga på med påminnelser på Twitter/bloggen för att få politikerna att reagera. Hans räckvidd tror jag är viktig för att folk ska få lite eld i baken.
Citera
2022-10-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Nu förekom du det jag hade tänkt skriva lite senare !

Skriv det ändå. Lär ju om inte annat brinna några säkringar i Lasses huvud när han läser utredningar om sitt innersta.
Citera
2022-10-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Man ser tydligt gränserna mellan de olika Wilderängs skogsskiften på en flyg-/satellitbild
Lasse-basses är helt kalavverkat medan hans ex skiften är frodigt gröna.

Har ekonomin varit lite dålig det senaste tiden och han behövde sälja av?
Eller är det eLenas äventyr som har blivit dyrare och behövde bekostas med avverkning?
Citera
2022-10-31, 01:54
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. Ingen på det här forumet eller på Lars blogg har en aning om vad vi kan avvara till Ukraina, det Lars däremot gör är att ligga på med påminnelser på Twitter/bloggen för att få politikerna att reagera. Hans räckvidd tror jag är viktig för att folk ska få lite eld i baken.

Lars är otrevlig. Lars är paranoid. Men inte tillräckligt paranoid. Inser han inte att någon använder honom för ren propaganda? "idéer" Skulle inte förvåna mig om han "känner" personer som påstår sig jobba för must eller dylikt. Hur många andra sätt finns det att nå en svensk publik med propaganda och pro-svensk krigsfiction? CIA har ju hela Hollywood som fullkomligt sprutlackerade våra TV-apparater med propaganda(som var bra också) Must har väl Jallai och Wilderäng och that's it.

Med tanke på vad han väljer att posta så börjar jag undra. Hade det inte varit för hans pissiga attityd hade jag nog inte brytt mig. Är han kvar på twitter? Han påstod ju direkt att Herr Musk eventuellt var en rysk spion och förrädare när Star-link bråket började. Nu är Twitter ryskt(eventuellt) Hur ska han nu amplifiera SBUs bullshit?
Citera
2022-10-31, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Är han kvar på twitter?

Jodå idioten är kvar där. Hans tweets går till ungefär såhär:

1. Skriv nåt direkt felaktigt eller sossigt
2. Blocka alla som argumenterar emot eller har en annan åsikt

Tex det felaktiga påståendet om Canon-kameror i fartkamerorna. När folk började påpeka att teorin att de stals för att användas i ryska drönare är helt uppåt väggarna, så började han tokblocka. Sanningen var ju att det var Nikon-kameror i fartkameror, som har ett objektiv för att fota på väldigt kort avstånd. Dvs helt värdelösa i drönare.
Citera
2022-10-31, 09:16
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Lars följer man för svenskt försvar, geopolitik och för att hålla koll på Ryssland.

Jag vågar påstå att det inte är många som klår honom när det kommer till rysk militär. Han är en MÖP ut i fingerspetsarna och vet i princip varenda ryskt stridsfordon. Heder till Lars för att han ligger på moderaterna om att skicka artillerisystem Archer.

Man följer däremot inte Lars för inrikespolitik, börstips eller han tröttsamma syn på bostadsmarknaden.

Jag tror att anledningen till att många stör sig på honom är att folk inte kan hålla två saker i huvudet samtidigt. Det går att hylla en part (t.ex regeringen) när de gör något bra, och det går att kritisera samma part när de gör något dåligt. Detta har folk så oerhört svårt för, folk tror att bara för att man röstar på ett visst parti att man måste köpa hela partiets åsikter.

Det är många som slår honom, han har ingen specialkunskap, han återpostar bara det andra postar på twitter.

Han har själv uppgett att han är villig att ljuga om det gagnar Ukraina.

Folk retar sig på honom för att han är en narcisstisk besserwisser med ego som solen.

Eftersom han på riktigt är en ganska patetisk varelse måste han blocka alla som säger emot honom.

Nästan vilket konto som helst på telegram är bättre än hans totalt icke-objektiva rapportering.
Citera
2022-10-31, 09:22
Medlem
Jag tror inte att Lasse är så dum som han verkar. Ni måste tänka på att han livnär sig på det här. Jag vet inte hur mycket pengar man kan tjäna på en blogg, men ju fler dagliga besökare man har desto bättre reklamintäkter. Dessutom får han uppmärksamhet via bloggen och kan sälja fler böcker.

Lasse odlar sitt ego och sitt namn och tjänar pengar på det. Svårare än så är det inte. Att han utmålar sig själv som en central underrättelsekälla och ett av de största hoten mot Putin är bara en del av denna marknadsföring. Han bryr sig inte om huruvida någon seriöst tror på det eller inte.

Själv besöker jag numera aldrig Lasses blogg eftersom jag inte vill ge honom något endaste reklamklick men det är roligt att ta del av vad ni berättar här!
Citera
2022-10-31, 10:20
Medlem
Lars kommer att byta bil !

Han kanske verkar ha förstått att Tesla BARA är en onödigt dyr bil för dryga och högfärdiga "sprättar" som vill kunna banna andra människor för att de inte också kan slänga upp en miljon för en bil som egentligen bara är ett hopplock från US Fords lagerhyllor !

Och att detta numera RETAR vanliga människor, verklighetens folk !
Och är heller inte bra för hans egen trovärdighet. Att ha en svart polotröje-attityd som Musk och Jobs är helt inte lika comme il faut längre.

I ett nytt blogginlägg redovisar Lars siffror för Dels en Renault och dels en Skoda !
(TÄNK om Lars skulle kunna med att visa sig i en Skoda?)

https://cornucopia.se/2022/10/renault-megane-e-tech-bra-stadsbil-eller-andrabil-och-statistik-for-ett-ars-forbrukning-med-en-skoda -enyaq-iv-80x/
Senast redigerad av BengtGT 2022-10-31 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in