2022-10-30, 12:13
Medlem
Är det troligast att hon är död? Har gått två veckor nu utan att hon hittats.
Citera
2022-10-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
GW verkade bekräfta att JJ och MH haft dålig tillgång till bil under natten hur vi nu ska tolka detta… lät som att han sa att JJ inte hade bilen - Alton vid sin bostad under den aktuella natten …. Dock så verkar det ju finnas en hyfsat trovärdig uppgift på att någon träffat JJ MH i Alotn vid Illharjen mellan 07:00-09:00 .. då måste man kunna reda ut var dem hämtat bilen … .. kanske JJ tagit den till MH och dem gått därifrån till krogen och sedan har dem hämtat den på natten … efter att dem fått hjälp av någon att göra sig av med kroppen samt hämta bilen …

Tack för din sammanfattning och dina iakttagelser

Just ja, jag glömde ju bort den detaljen. Den uppgiften kommer ju från hörsägen via tredje eller fjärde led. Det är alltså en användares pappas arbetskamrat som säger sig ha sett dem i bilen. Det är ju inget som är bekräftat heller. Återigen, om vi granskar ur perspektivet: "vad är 100%igt säkert" så vet vi varken om det var J samt M i bilen, eller ens om det var rätt bil, som den personen ska ha sett.

DOCK så vill jag säga en sak att imma på bilen blir det om man har antingen sovit i den en viss tid eller andats in och ut mycket, vilket man gör för att man är ansträngd eller pratar mycket i den (eller har sex lol) under förmodligen minst en timme. Det skulle ju kunna ändå ge den uppgiften viss trovärdighet om man tänker att de faktiskt har dumpat T i skogen där någonstans och sedan satt i bilen trötta efter det eller diskuterade något (eller rentav somnade). MEN, det som återigen talar emot det är ju att polisens tekniska undersökning av bilen inte hittade några spår, såvitt jag förstår? Och då kommer vi ju återigen tillbaks till att vittnet kanske inte alls har sett J:s bil utan ett helt annat fordon i det med två andra personer.
Citera
2022-10-30, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Efter att ha läst igenom tråden (nästan hela) från en helvetes massa sidor tillbaks från innan där jag kom in i den har jag nu ett par frågor. Stämmer dessa konstateranden från min sida:

1. Uppgiften att J ska ha åkt till Dollarstore på dagen är alltså en trådsanning? Det är inget polisen har bekräftat?
2. Uppgiften att pappan ska ha ringts av J under natten är en trådsanning skapad av en användares spekulation?
3. Avels mastpejling säger att mobilmastens upptagningsförmåga är stort i områdesomfång och T:s mobil KAN ha befunnit sig i lghn eller på annan plats hela tiden, även fast det ser ut som att den åkt med till McD?
4. Det finns inget som bekräftar att samtalet 01:49 mellan T och pojkvännen skedde när T var i J:s lgh?
5. Det finns inget som bekräftar att varken M eller T var i J:s lgh alls den natten? (förutom de båda MGM:s egna vittnesmål till polisen vad det verkar samt att T:s cykel utanför huset indikerar att så sannolikt var fallet att hon var där)
6. I T:s samtal till pojkvännen, samt det senare samtalet (som påstås kunna vara ett röstmeddelande) så finns det inget bekräftande såvitt vi känner till att T varit med både M och J under perioden, ej heller något som bekräftar att hon varit i lghn, mer än i de båda MGM:s utsago?
7. Punkt 6 innebär alltså att någon mer person skulle kunna ha varit närvarande hela tiden? (teoretiskt sett)
8. Det tycks inte finnas några vittnesmål som styrker att T ens gick med M och J till J:s hus (mer än att hon sågs lämna utestället vad det verkar). Mao finns det egentligen inget som till 100% garanterat säger att hon ens kom till huset. Även om samtalen till pojkvännen indikerar det. Det finns dock uppenbarligen en möjlighet att tidpunkten när hon pratade med pojkvännen 01:49 faktiskt var när hon gick till J:s hus, inte när hon befann sig i det.

Om man vänder och vrider på det här och granskar ur faktasynpunkt och betänker "vad är 100% säkert" så inser man ju att egentligen vet vi knappt ett skit. Det enda vi vet är att T förmodligen gick med till lghn för att lösa en konflikt, men vi vet inte med säkerhet att hon ens kom dit. Det är alltså inte 100% säkert. Det vi vet är dock att de båda MGM uppenbarligen har ljugit om sina förehavanden åtminstone på en punkt (att de båda skulle ha åkt till McD) och att de blivit häktade sannolikt för att de påkommits med lögner och sannolikt är de sista som sett T.

Om man återigen tar bort ljuden den natten som grannarna ska ha hört så inser man ju snabbt att det här fallet är, precis som GW säger, jättemärkligt. Det finns liksom knappt några direkta 100%iga fakta att ta på. Det enda man egentligen vet är att T är försvunnen och att M och J av någon anledning ljuger om att de båda ska ha åkt till McD på morgonen sen. Man vet också att T:s mobil är avstängd. Men sedan vet man egentligen inte mer? Det finns inga vittnen utöver de båda MGM:s påstående att T varit med dem i lghn. Men om man ponerar att de mördat T redan innan de ens kom till huset så är det ju givet att de skulle säga att hon var med dem i lghn och sen lämnade själv för att de ska kunna få alibi och komma undan.

Som sagt, om man granskar alla detaljer och info här så är det verkligen jättelite 100%iga fakta som står att finna. Absurt lite fakta egentligen om man betänker de båda misstänkta GM:s ålder och personligheter. Jag granskade deras sociala medier och de framstår ju båda som väldigt speciella. Otroligt dåliga på att uttrycka sig båda två och den ena framstår som lågbegåvad. Den andra kan man av hennes sociala medieageranden konstatera att hon är väldigt lite insida och mycket utsida, något som kanske tyder på ett problematiskt inre.

Vill för övrigt passa på att påpeka att den här i tråden som skrev att grepen som säljs av ena GM skulle vara blodig på bilden - men seriöst? Tror du verkligen att två GM som lyckats eventuellt mörda en person så här bra och kanske lyckas komma undan med det skulle sälja det blodiga redskapet helt öppet på Facebook?? Det vore ett världsrekord i antingen högmod eller dumhet i så fall...

En del av det här kan du bara stämma av med side 1,där det finns en bättre sammanfattning
Citera
2022-10-30, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sammanfattningar 28 okt:

Del 1 https://www.flashback.org/sp82202627
De inblandade personerna

Del 2 https://www.flashback.org/sp82202632
De inblandades personligheter och inbördes relationer

Del 3 https://www.flashback.org/sp82202636
Händelser under natten. Försvinnandet. JJ:s lägenhet/bostadshuset/grannar

Del 4 https://www.flashback.org/sp82202639
Polisarbete. Polisfynd. Sökningar

Del 5 https://www.flashback.org/sp82202645
Åklagaren. Domstolen. Domstolshandlingar

Del 6 https://www.flashback.org/sp82202652
Övriga uppslag. Observationer. Rykten. Tidslinje

Här finns sammanfattningen.
Citera
2022-10-30, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Om dunsarna i lägenheten skulle bero på fight är det ju jättekonstigt att inga skrik hörts.
Också svårt att tänka att bråk skulle eskalera till mord utan höjda röster som borde snappats upp av grannarna.

Ja. Man undrar ju. Var det silvertejp direkt och tysta leken som gällde?
Citera
2022-10-30, 12:16
Medlem
Kanske tänker helt galet nu. Men är det bekräftat att TT varit i lägenheten rent fysiskt. Eller är det enbart telefonen som spårats dit? (har för mig att flesta samtalet till pojkvännen löd "jag är påväg till TT" alltså inte hem till....)

Om inte så kan det ju vara så att TT och tjejerna har mötts upp någon helt annanstans. Det uppstår bråk och då går allt snett. TT ringer ett sista samtal till pojkvännen för att säga att hon är på g hem. Men de andra tjejerna är vansinniga och slår till TT så hårt när hon lagt på att det orsakar död. JJ och MH får panik och gömmer undan kroppen snabbt , tar alla TT's saker och cykel och sticker till JJ's lägenhet och därav kan både mobil och cykel spåras till lägenheten.

I lägenheten så uppstår ytterligare panik och någon av tjejerna slår i väggen i ren panik. (MH har ju beskrivits som väldigt känslomässig vid fylla)
När TT åker till McDonalds så tar MH bilen och åker dit kroppen är och lastar i kroppen. De kommer på att cykeln är kvar där nere så de tar den och går med till den andra adressen. Kroppen blir liggandes i bilen till dagen efter då de möter upp TT's pappa i illharjen. Där gör de sig av med tillhörigheter och åker sedan vidare för att göra sig av med kroppen.
Citera
2022-10-30, 12:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Ja känns som det kommer bli tufft, vet inte vad som krävs för en omhäktning men antar att det behövs något mer?
Tror faktiskt inte att det behövs mer om misstankarna (om människorov) kvarstår. Att de häktades så snabbt talar väl för att polisen har sina skäl.

Underligt att de häktade inte ens gjort "vissa medgivanden" än. Brukar ju kunna heta att det var en olycka, osv.
Citera
2022-10-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det verkar vettigt man åker nog inte på lång bilutflykt med ett lik i bakluckan. Sedan orkar de inte bära kroppen en längre sträcka från vägen. Är nog en enslig väg utan hus och folk i farten. Säkerligen skogsmark med tät vegetation. Har skogsmark inte lätt att sätta spade och gräva i rötter och sten så hon ligger nog öppet.

NOA kan förhoppningsvis leda polisen och MP in på mer troliga platser mgm kan gömt henne. Även coacha förhörsledarna vid förhör.

Bara för att det är tyst i media betyder det inte att polisen inte gjort framsteg. Platserna dom söker på kan vara resultat av förhör, teletrafik, vittnesuppgifter eller gärningsmannagruppen som kommit på nåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Just ja, jag glömde ju bort den detaljen. Den uppgiften kommer ju från hörsägen via tredje eller fjärde led. Det är alltså en användares pappas arbetskamrat som säger sig ha sett dem i bilen. Det är ju inget som är bekräftat heller. Återigen, om vi granskar ur perspektivet: "vad är 100%igt säkert" så vet vi varken om det var J samt M i bilen, eller ens om det var rätt bil, som den personen ska ha sett.

DOCK så vill jag säga en sak att imma på bilen blir det om man har antingen sovit i den en viss tid eller andats in och ut mycket, vilket man gör för att man är ansträngd eller pratar mycket i den (eller har sex lol) under förmodligen minst en timme. Det skulle ju kunna ändå ge den uppgiften viss trovärdighet om man tänker att de faktiskt har dumpat T i skogen där någonstans och sedan satt i bilen trötta efter det eller diskuterade något (eller rentav somnade). MEN, det som återigen talar emot det är ju att polisens tekniska undersökning av bilen inte hittade några spår, såvitt jag förstår? Och då kommer vi ju återigen tillbaks till att vittnet kanske inte alls har sett J:s bil utan ett helt annat fordon i det med två andra personer.

Källan till denna uppgift har jag för mig skriver i tråden och att skribenten träffade JJ MH personligen i bilen när denna knackade på och frågade om allt var okej … .. kan vara värt att försöka bekräfta denna uppgift … samt var JJ Alton var parkerad på kvällen då detta skit började
Citera
Medlem
Skrivits mycket om TT och hennes killes kommunikation, men JJ, baserat på bild, stil och uppgifter i tråden, måste väl haft flera intresserade killar (med bil) i kulisserna?
Citera
2022-10-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Idag skulle dom söka i skog, vilket jag tycker är vettigt. Min gissning är att hon hittas 1-2 mil utanför stan och max 50 meter från en avskild mindre grusväg.

https://sverigesradio.se/jonkoping

Inte helt orimligt och då är frågan om ”de” kört på feeling eller haft nån hyfsad plan?

Närmaste skogsparti är längs järnvägen mellan Gränsgatan och Nydala.

Men vill de åka kortaste vägen till skogsområde och undvika stan där man lättare blir stoppad(?) så åker man ja vart?

Torngatan västerut? Och tokgasar mot 127:an?

Första avfarten i Nydala-rondellen så gasar man förbi ÖoB nordostlig riktning?

Eller 47:an norrut mot Föreda/Ekenässjön?

Eller 47:an sydväst i Nydala-rondellen och vidare mot Illharjen eller 125:an mot Nye?

Eller 28:an rakt ut i spenaten åt annat håll…

Osv
Citera
2022-10-30, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nej, jag vet självklart inte hur det är när det kommer till Toves försvinnande, lika lite som du.

Det skrev jag inte, jag skrev att du med säkerhet vet hur det inte är. Med tanke på att du själv är involverad i droghandel, enligt egen utsaga, så har du såklart ett intresse i att det inte börjar grävas i sådana saker i Vetlanda, så där är ditt uttalande i saken "jävigt", och inget man behöver lägga någon större vikt vid, det inser du säkert själv också, dummare är du inte.

Citat:
Sen om du hellre tror på din egna uppdiktade teori, får stå för dig.

Självfallet tror jag mer på mig själv än uppgifter från någon som bevisligen är jävig i sak.

Lägger ingen moralisk värdering i saken, folk får hålla på med vad fan dom vill, så länge ingen annan lider skada av det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in