2022-10-30, 11:44
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
För att allt detta skulle inträffat så finns det samtal mellan JJ och MH. Möjligt att det finns.

Teorin känns skakig dock. Bad som än hände så borde de varit två personer

Nja, inte är MH någon otränad soffpotatis direkt, så orka är nog inga problem.
Att baxa nerför trappor är besvärligt på så sätt att man får hålla emot istället.
Hur var det nu man gör i handboll bl.a jo man baxar och håller emot motståndare.
Möjligtvis i källaren inväntat JJ för att fälla ”kombin” och hjälpa till att lyfta in T.
Citera
2022-10-30, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Scenariot konflikt kan mycket väl speglas av att
TT har ingen konflikt. JJ har en konflikt. Den som låter högst och mest får störst gehör hos allmänheten aka ”shitstorm”.

Inget alls ovanligt tillvägagångssätt för manipulativa personer.
Exakt
Konflikten består av jjs personliget
Det är ett fjortisbråk enlist andra
Men jj är tydligen lite speciell
Citera
2022-10-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
intressant teori, det kan stämma att hon varit i liv och självmant gått till bilen i drogad tillstånd. Sedan har de kastat henne i sjön eller så. men då bör kroppen hittas efter ett tag…
Ja teorin är intressant. Men det låter alldeles för planerat med en spruta efter en utekväll.
Citera
2022-10-30, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Då borde det hörts "höjda" röster kan man tycka.
Varför det?
Citera
2022-10-30, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Nej en död människa luktar inte så illa som media försöker framställa det. Om jag själv ska beskriva lukten av en död människa som alla kan relatera till luktar det ungefär som en kartong/box mjölk som legat i rumstemperatur i över en vecka. Du känner den inte på avstånd. Det är väl förmodligen anledningen till varför vissa kunnat ligga flera år innan de upptäcks skulle jag gissa på. Med vår standard i Sverige med bra ventilation osv. skulle det näst intill vara omöjligt att kunna identifiera doften... sopnedkast existerar inte längre på de flesta håll i landet.

Till och med en liten död mus eller grävling luktar apa, dock beroende på årstid och temperatur. Ibland dör ensamma människor i sina lägenheter, en del ligger i år, grannen över mig låg ca 2 veckor och det kan jag lova kändes i trapphuset.
Citera
2022-10-30, 11:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Förmodligen har de inte det på långa vägar! I fallet W*lma tog de 9 dagar innan de gjorde upptäckten i garderoben. De finkammar, säkrar avtryck etc. och tar god tid på sig. Hund får göra sök, men inte säkert att hunden upptäcker något. Spår skall skickas iväg och analyseras etc. Fram och tillbaka.

Precis det är det jag är rädd för. Ligger hon i en låda eller matta på en kallvind så luktar det ju inte på länge. Är ju svinkallt där och ofta väldigt dragigt.

Finns ju fler mordfall där den döda legat i flera år (!) i en kista på vinden eller i en matta i källaren utan att någon märkte nåt. Kallt och dragit men torrt = ingen lukt och den döda blir i princip en mumie efter ett tag. Så hoppas verkligen polisen söker igenom huset ordentligt.

Speciellt som lägenheten ligger högst upp (?) så är det ju smidigare att bära upp kroppen än att bära ner den utan att bli upptäckt…

”Springet” i trapphuset var kanske spring upp på vinden. Det låter rätt högt men syns inte…
Citera
2022-10-30, 11:49
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Detta visar ju bara på att du inte har en aning om vad du snackar om. Du har kollat alldeles för mycket på film.
När jag fortfarande hängde med dessa umgängen så var det bland annat från just Göteborg drogerna kom, inget ”gäng” i Småland, ingen rivalitet mellan ”distrikt”. Möjligtvis att det är så i större städerna, men inte Göteborg>Vetlanda/Småland.

Vad mitt inlägg handlade om angående Göteborg, var en specifik bild, inte hur droghandeln ser ut överlag.

Blir ju bara löjligt när du ska förklara hur saker och ting ligger till, när du uppenbarligen inte har den blekaste.

Men nu var både ditt och mitt inlägg extremt OT, då du svarar på något helt annat än vad det det handlade om.

Droghandeln är uppdelad geografiskt, det vet alla. Huruvida droger är anledningen till att T är försvunnen kan vara relevant för utredningen.
Citera
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Ja teorin är intressant. Men det låter alldeles för planerat med en spruta efter en utekväll.
behöver inte vara spruta, spetsad drink skulle göra jobbet.

någon skrev att någon annan blivit drogad på Nöjet. kanske JJ och MH som haft kul ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Du vet hur det inte är i.a.f, noterat. Jo, det är jag och den korkade GW som just nu på TV4 är inne på samma linje, som jag och ett antal till i tråden, att det finns en 3:e GM inblandad. Snöar inte heller in på just ett scenario som många här gör, utan håller det öppet att JJ och MH kan vara oskyldiga, och att något hänt Tove när hon lämnat bostaden, finns inget som direkt motsäger detta, men det känns mindre sannolikt efter det som kommit fram senaste dagarna.

Nej, jag vet självklart inte hur det är när det kommer till Toves försvinnande, lika lite som du.

Men något jag VET är hur det funkar i Vetlanda, vilka umgängen dem rör sig i, hur dem uppfattas som personer: JJ som en jobbig, ”psykad”, speciell snorunge. MH som extremt snäll, omtänksam och lite tystlåten/tillbakadragen.
Och att dem inte är några ”dealers”, snarare snyltare av andras grejer i umgängena dem umgås med. Dem blir BJUDNA på någon lina här och där, det är på den nivån deras drogkännedom ligger.

Sen om du hellre tror på din egna uppdiktade teori, får stå för dig.
Detta börjar bara bli tröttsamt nu, och jag tänker inte fortsätta förpesta tråden med upprepningar bara för du vägrar ta till dig.
Citera
2022-10-30, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan tänka mig att det finns bevis i form av chathistorik o vittnesmål bland J s vänner att det var hon som anlade branden förra året. Det kan vara en hållhake som ger upphov till konflikt. J riskerade att bli bortgjord och ersättningsskyldig för kostnaden branden orsakade om detta kom ut.

Att gänget delades förra året kan ju också ha sitt ursprung i branden då ena gänget trodde på J och andra på ex killen.
Så brukar det oftast gå till
Då splitras gänget i en del som anser att dom inte bill förlora den sociala delen av gruppen, med jj, och en del väljer den lite tråkigare gruppen som har integritet.
En vanlig grupp splitting när en narcissisf finns med i bilden
Citera
2022-10-30, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
intressant teori, det kan stämma att hon varit i liv och självmant gått till bilen i drogad tillstånd. Sedan har de kastat henne i sjön eller så. men då bör kroppen hittas efter ett tag…
Problemet med drogandet är väl att det i s f är tämligen planerat mord och inte överilat
Citera
2022-10-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vilket/vilka fönster tillhör hennes lägenhet?

Hon bor på översta våningen. Trappan är från andra sidan mot Storgatan. Hennes dörr är första till vänster och då borde hennes lgh vara den överst till höger i bild antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in