2022-10-30, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Haha tack för dina inlägg det var intressant läsning, fortsätt skriva 😂😍

exakt. för annars i ett "planerat" mord fall åker ni alla på mord, även om dem inte vet vem av er som höll i pistolen. ni har sett rubriken "i samverkan och samförstånd", som dem använde i tex vår krog och bar i Göteborg, dem skiter i vem som gick in och sköt.

Låt oss säga som mildast att dem inte ansåg det "planerat" då, men ett mord i stundens hetta. alla i gruppen hjälpte juh till köra kroppen?, bränna den osv?. då blir det juh medhjälp till mord. Med dem som körde kroppen brände osv fick bara brott mot griftefriden, FÖR det var bevisligen inget mord!

däremot, är jag tveksam till varför ett sådant uppmärksammat fall, med en sådan rutinerad åklagare inte ger rätten ett alternativt åtal, om dem finner det uppfylla åtalet mord. typ mord/alternativ dråp / alternativ vållande till annans död? då hade dem definitivt dömts för något av alternativen.

för en tjej på plats hade redan berättat exakt vad som hände att ett skott råka brinna av, tror till och med hon pekade ut att Alex som höll i vapnet. Men åklagarrn valde endast att åtala för mord? när man uppenbart såg dem pundiga omständigheterna, och detta var inget mord så dem promenera ut.
Jag finner åklagarens agerande skumt!
Citera
2022-10-30, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Okej, men hon postar ju massvis med TikToks om Alex hit o dit va är grejen med det ?
sen att Alex är en tönt som behöver habbar för att en våga ta upp sin fingerpistol har jag alltid vetat😂 alla som är någon form av kriminell vet att en sån pundare har inget i kriminalitet att göra, shono kan inte ens råna tempo utan att bli catchad. Helt pundig

kan du länka det där Broe, för jag får se helt andra meddelanden! vadå för tiktoks? hon lägger juh alltid upp mina saker, men jag aldrig sett en tiktok om Alex?
Citera
2022-10-30, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ingen flykting, om jag minns rätt var det en ryss från Litauen eller Lettland, alltså en EU-medborgare, som bodde med familjen i Sverige och jobbade som bilmek. Men ja, det är väldigt patetiskt att Alex flashar med det som att det var ett gangstermord. Samt oerhört smaklöst att göra underhållning i form av musikvideor och story times om händelsen.

Vad tror du, skulle Alex dock kunna lura sina vänner i en fälla för att sedan bli mördade. Tänker på killen i Göteborg som fick en GPS-puck på bilen efter han träffat upp Alex, som sedan blev avrättad av några andra?

Förstår om du inte kan säga något om det.

Sorry därför jag skrev (om jag inte minns fel) ska erkänna jag inte läst fuppen, för jag känner alla inblandade, så vissa mindre detaljer kommer ni få rätta mig i. Annars i det stor hela, den väsentliga storylinen vet jag exakt vad som hände. Men min poäng var att han aldrig gjort en handling i sitt liv (vad jag vet) som kunnat motivera att han blev skjuten.
Då sitter man inte och hånar offret, de va Collateral damage. vårda skott. Tänk hans föräldrar sätter på och hör dessa intervjuer, album osv. har du ett barn däremot som valt det livet är det mycket lättare att smälta, då har han ändå fått konsekvenser för sina egna handlingar.

Det är en vän till mig Alex fick bo hos, offrets familjevän. Alex och han träffades genom mig och min släkting när vi firade en nyårsafton. Sen fortsatte dem umgås och detta hände 6 månader efter. Vi hade en till vän som bodde med dem, just den dagen vådaskottet skedde var han och hälsa på sina föräldrar i en annan stad, snacka om flyt

Rolig sidenote om vårat nyårsfirande. jag hade ett ladd som var 70-90%. man blev lite svettig och varm bara av att öppna det i för stängda utrymmen när avdunsten kom in i porerna. Aldrig sett starkare ladd än idag! Jag gav Alex en Line han klagade hahaha, men jag fick lite lökringar efter bara 1 line varje gång jag dragit det laddet. Han klagade först o sa "och den va sådär", Det tog han 3 grova Lines att ge tummen upp, han svarade då: "okej då, den var macho sharmutta" Då var jag redan snart påväg att duscha om hahaha
Citera
2022-10-30, 08:32
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackghost031
kan du länka det där Broe, för jag får se helt andra meddelanden! vadå för tiktoks? hon lägger juh alltid upp mina saker, men jag aldrig sett en tiktok om Alex?

https://www.instagram.com/reel/CiQcNqCImsN/?igshid=MDJmNzVkMjY=

https://www.instagram.com/reel/CiPU5Bzonzg/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://www.instagram.com/reel/CiLlXVUo9EU/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://www.instagram.com/reel/CiLk2Yyo01V/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://www.instagram.com/reel/ChCwfZfjjAl/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Osv.

Inte för o va fittig men, Quatrossa verkar rätt störd. Strippa med borderline osv

Ok säg helt ärligt Black Ghost. Vem skulle vinna en box mellan dig o Ceesay? Alex e ändå stor 2m o typ 110kg..
Citera
2022-10-30, 08:52
Medlem
Citat:
Sorry därför jag skrev (om jag inte minns fel) ska erkänna jag inte läst fuppen, för jag känner alla inblandade, så vissa mindre detaljer kommer ni få rätta mig i. Annars i det stor hela, den väsentliga storylinen vet jag exakt vad som hände. Men min poäng var att han aldrig gjort en handling i sitt liv (vad jag vet) som kunnat motivera att han blev skjuten.
Då sitter man inte och hånar offret, de va Collateral damage. vårda skott. Tänk hans föräldrar sätter på och hör dessa intervjuer, album osv. har du ett barn däremot som valt det livet är det mycket lättare att smälta, då har han ändå fått konsekvenser för sina egna handlingar.

Det är en vän till mig Alex fick bo hos, offrets familjevän. Alex och han träffades genom mig och min släkting när vi firade en nyårsafton. Sen fortsatte dem umgås och detta hände 6 månader efter. Vi hade en till vän som bodde med dem, just den dagen vådaskottet skedde var han och hälsa på sina föräldrar i en annan stad, snacka om flyt

Rolig sidenote om vårat nyårsfirande. jag hade ett ladd som var 70-90%. man blev lite svettig och varm bara av att öppna det i för stängda utrymmen när avdunsten kom in i porerna. Aldrig sett starkare ladd än idag! Jag gav Alex en Line han klagade hahaha, men jag fick lite lökringar efter bara 1 line varje gång jag dragit det laddet. Han klagade först o sa "och den va sådär", Det tog han 3 grova Lines att ge tummen upp, han svarade då: "okej då, den var macho sharmutta" Då var jag redan snart påväg att duscha om hahaha

Intressant. Vad tror du om det här då, Alex var mest sur på I*kandar för att han sa till snuten att Alex egentligen inte är en gangster, det är bara så han framställer sig i låtar, och inte för att han "golade" honom.

Rent krasst så hjälpte han ju Alex loss, för han tog tillbaka utpekandet, och Alex "golade" på I i tingsrätten, genom sin advokat med att säga att det var han som gjorde det. Det blev ett s.k Lindome-fall av hela grejen, för båda som skulle kunnat göra det skyllde på varandra.
Citera
2022-10-30, 12:11
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Du vet precis vad jag menar, eftersom du varit vaken hela natten påtänd på amfetamin så känner du mycket väl till terminologin din skitiga pundare.

Du verkar också ha fått för dig att jag hatar Alex. Eftersom du ägnat de senaste timmarna med att tjackmaniskt snöa in och läsa min posthistorik så ser du att jag i min första post i den här tråden skrivit att Alex framstår som en sympatisk person bakom töcknet av benzo och kokain.

Det är i min värld en bra sak. Att Alex behöver droga ner sig för att stå ut med att leva i den värld han gör och framställa sig på det sätt han gör, det är ett friskhetstecken enligt mig. Kan man förespråka mord totalt nykter och klar, det är då man är bortom räddning.

Det är synd att Alex inte verkar se detta som något positivt. Han har hamnat i en kontext där det är häftigt att "japp shunos för para", trots att han inte tycker om det i verkligheten. Så han måste punda ner sig för att stå ut med det.

Hoppas att han blir frisk och tar sig ur den här gangsterpsykosen någon dag. Han är trots allt musikaliskt begåvad och kunde ha en framtid i det. Men han måste göra sig av med fingerpistolerna och gängtecknena, för det är verkligen jättetöntigt att hålla på så vid 30 års ålder.

Nej nu så Alex sympatisk? Här var nog första gången vi inte var överens, så kan det vara. Blev så förvånad bara
Citera
2022-10-30, 13:37
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadg1
😅😅
Dig vore kul att träffas i verkligheten du hade inte äns kunnat stava till lol efter det .

Jag har flikvän och ert liv men ha en bra dag här på flaschback din lilla råtta 😅🖕

Du kan inte ens stava till ens. Kommer in här och beter dig som en röv.

Du känner att vi har fel om Ceesay här i tråden eller? Ta det lite lugnt och diskutera istället för att komma in med sån attityd. Man blir inte hörd om man är hetsig.

Så vad tycker du om hans och Alvas relation? Och att han går i samma tröja två veckor? Har Alva eldat upp hans kläder?
Citera
2022-10-30, 13:43
Medlem
Citat:
😅😅
Dig vore kul att träffas i verkligheten du hade inte äns kunnat stava till lol efter det .

Jag har flikvän och ert liv men ha en bra dag här på flaschback din lilla råtta 😅🖕

På tal om att stava ?
Flickvän* *Ett liv.

Du ska vara äldre än Alex & BG men kallar din kvinna för flickvän. 👍
Åter igen så kommer du med hot som det känns som Alex skulle kunna droppa , exakt med dom orden med.

Blir cringe på en helt annan nivå när ”vuxna människor” ska hota varandra på ett online forum, p.g.a olika åsikter om en fucking kvinnomisshandlande låtsas muslim och pissluffare till laddtorsk.
Detta är en skvallertråd på internet , ingen boxningsring eller på ”gatan”😂
Pinsamt🤢

Och vad jag har förstått så ska väl ghost försökt att nå Alex privat under en ganska så lång tid?
Jag tyckte det var ett smart drag att använda sociala medier emot honom då han ignorerade ghost.
Vem fan som helst hade gjort det i en sån situation (framförallt när han försökt lösa det privat, utan resultat.)

Han är en media gangster och det var nog enklast att nå ut till han på det sättet , och svårare för Alex att fortsätta slingra sig.

Och vill du bjuda upp folk till att ses på riktigt och ”göra upp” så är det väl inte svårare än så att du skickar ett dm eller skriver din adress här i tråden så kan ju personen i fråga komma på besök när han/hon har vägarna förbi. Med lite tur kanske ni t.o.m bor i samma stad ,vem vet? Sverige är inte stort.
Citera
2022-10-30, 15:35
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
exakt. för annars i ett "planerat" mord fall åker ni alla på mord, även om dem inte vet vem av er som höll i pistolen. ni har sett rubriken "i samverkan och samförstånd", som dem använde i tex vår krog och bar i Göteborg, dem skiter i vem som gick in och sköt.

Låt oss säga som mildast att dem inte ansåg det "planerat" då, men ett mord i stundens hetta. alla i gruppen hjälpte juh till köra kroppen?, bränna den osv?. då blir det juh medhjälp till mord. Med dem som körde kroppen brände osv fick bara brott mot griftefriden, FÖR det var bevisligen inget mord!

däremot, är jag tveksam till varför ett sådant uppmärksammat fall, med en sådan rutinerad åklagare inte ger rätten ett alternativt åtal, om dem finner det uppfylla åtalet mord. typ mord/alternativ dråp / alternativ vållande till annans död? då hade dem definitivt dömts för något av alternativen.

för en tjej på plats hade redan berättat exakt vad som hände att ett skott råka brinna av, tror till och med hon pekade ut att Alex som höll i vapnet. Men åklagarrn valde endast att åtala för mord? när man uppenbart såg dem pundiga omständigheterna, och detta var inget mord så dem promenera ut.
Jag finner åklagarens agerande skumt!

Jag tror personligen att Ceesay sköt killen. Inget planerat mord. Men han lekte gangster där i stugan och siktade mot killens panna.. Att han gick helt fri är skamligt!
Citera
2022-10-30, 16:35
Medlem
Citat:
Intressant. Vad tror du om det här då, Alex var mest sur på I*kandar för att han sa till snuten att Alex egentligen inte är en gangster, det är bara så han framställer sig i låtar, och inte för att han "golade" honom.

Rent krasst så hjälpte han ju Alex loss, för han tog tillbaka utpekandet, och Alex "golade" på I i tingsrätten, genom sin advokat med att säga att det var han som gjorde det. Det blev ett s.k Lindome-fall av hela grejen, för båda som skulle kunnat göra det skyllde på varandra.

A ni ser, många av er har bättre koll än mig. Så Alex goola genom sin advokat? hahaha. Grabbar ni som läst fuppen bara fortsätt skriva vad ni vet, nästa freestyle är på 2pacs hit em upp beat, och materialet bara växer . Asså vad jag fått förklarat är att man kom överens på plats vid olyckan att den skyldige skulle ta det på sig. Och att han grät att hans liv är över.
jag tänker själv det får vara en djävligt nära vän om jag ska dela volta för att du inte förstår vapensäkerhet, och sitter och leker cool med din pistol framför tjejer. Men dem hade bara känt varannan i 6 månader. Men när rättegången väl kom igång vägrade den skyldige att erkänna som man kommit överens om.
Men i slutändan hade dem flyt för åklagarn tabba sig. Vad som är ennu skummare är att åklagaren överklaga på just *skan*ar och ingen annan. Kommer inte ihåg vad hon ville få han fälld för dock.
Citera
2022-10-30, 16:47
Medlem
Citat:
P.s jag la ju ut Black ghost riktiga namn oj oj oj
men den som väntar på nåt gått och är med i spelet för spelet tåla 🙈 men vi får väl se i veckan.
Ha d

Jag är black ghost, om det är Alex eller någon i hans team/krets/familj ni slåss ett slag ni redan förlorat.
Alex är inte omtyckt i nästan någon ort i sverige pga narkotika skulder, och hur han spelar över hela tiden fast han är längst ner i den kriminella hierarkin.
Jag pratade nyss med några V-ås grabbar, han hade bott där ett tag dem sa han har 1V på sig att lämna, när han inte lyssna spraya dem hans hem med en AK.
Nyåret vi fira tillsammans gick vi från min Hotellsvit till Z.E konsert, jag fick tvinga ut han för han var så nojig över att viss skulle vara där. (kommer ej nämna vilka)..... endå eloge att jag fick med han till slut

Jag pratade idag också med Vivalla grabbar, Alex bodde i örebro hos en tjej ett tag men enligt dem tugga han aldrig i vivalla, och dem hade måååååånga historier att berätta som dem vill allmänheten ska höra. Så hans line "jag klippte han i vivalla" är ren myttomani

Jag kommer inte skriva mer om hans skådespeleri, tiden får utvisa. och Resten kommer finnas i min sista freestyle hit em upp
Citera
2022-10-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
https://www.instagram.com/reel/CiQcNqCImsN/?igshid=MDJmNzVkMjY=

https://www.instagram.com/reel/CiPU5Bzonzg/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://www.instagram.com/reel/CiLlXVUo9EU/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://www.instagram.com/reel/CiLk2Yyo01V/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://www.instagram.com/reel/ChCwfZfjjAl/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Osv.

Inte för o va fittig men, Quatrossa verkar rätt störd. Strippa med borderline osv

Ok säg helt ärligt Black Ghost. Vem skulle vinna en box mellan dig o Ceesay? Alex e ändå stor 2m o typ 110kg..

hahaha jag ska vara ärlig, jag är så dålig fighter de pinsamt. Asså man mot man lutar det fan åt Alex asså. många av mina vänner är naturliga gatufighters. Jag tror jag tappar humöret och vevar för mkt, ingen kontroll, jag var den ungen som lyfte en stol eller sten (sorry man var liten då)

Men det finns en väsentlig skillnad mellan mig och Alex, jag anser att dina principer och värderingar är orubbliga. Jag är långsint, småaktig, och vääääääääldigt tålmodig jag älskar schack tex, och spelar ofta. mina favorit drag är maskerade drag på brädan, för er som inte spelar det är när du låtsas bygga upp en attack mot en 1 pjäs, men det är en fint, och försvarar han den pjäsen förlorar han 2-3 andra pjäser, eller blir mattad
Alex är tex chockad att jag har tid att trakassera han i 1 år över intervjun, men jag ser det inte så. Jag ser det som att var person måste stå upp för sin rätt att behandlas med värdighet och bara för att du var känd, kan du inte syssla med härskartekniker och förvänta dig att vi accepterar vilket beteende som helst. Var Drake om du vill, men behandla människor så som du vill bli behandlad själv bror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in