2022-10-30, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
En tanke, de kanske ville få bort grannen, därför skjutsade han JJ t/r McDonalds och under tiden kom nån och hämtade T från huset. De andra grannarna var ju hemma men förmodligen äldre och kanske la sig och sov igen..det fanns en plan att grannen skulle ut

Varför tog hon då med sig Ts mobiltelefon? Det tyder snarare på att det var en spontan avledningsmanöver. Vore det planerat hade hon väl lämnat mobilen hos M?
Citera
2022-10-30, 07:43
Medlem
Misstänker grannarna i huset konstaterade att dom varit på krog och efter MCD rundan slappnade dom av och somnade om.
JJ kunde efter det arbeta ostört.
Citera
2022-10-30, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Hur smart är det att slänga ut ett lik genom fönstret eller balkongen från 3e våningen? Inte ens den mest irrationella gärningsmannen skulle vara så korkad.

Musikern i Göteborg kom ju undan med det. Trots att sonen var vittne.
Citera
2022-10-30, 07:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cheerio
Finns en brunn en bit från riksväg 28, i Sandåkra. Inte långt från Illharjens Naturreservat.
Boningshuset är en bit bort från brunnen, och bilvägen går precis intill brunnen, varav en snabb dumpning kan göras utan att bära långt.
Wow intressant, om det är inte kollat där så är det väl ett ställe man hoppas de kan kika på
Citera
2022-10-30, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Exakt. Jag är bekant med fallet, men på något sätt tycker jag 80-tals fallet "rimmar bättre" med detta fall. Lite avundsjuka, "fjortisbråk" och lätt kränkthet.
Skylar-fallet är bara... konstigt.
Som att dom bara ville "testa på" att döda någon, men ännu värre eftersom dom helt känslokallt valde ut sin kompis som offer...

Jag håller med om att det andra fallet påminner mer. Kände inte till det innan det nämndes här.

Oavsett så kan vi ju konstatera att det inte krävs ett supertydligt och uppenbart motiv för två unga tjejer att slå ihjäl en jämnårig, planerat eller oplanerat.
Citera
2022-10-30, 07:53
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Musikern i Göteborg kom ju undan med det. Trots att sonen var vittne.

Nå, hur som helst så är det ju fruktansvärt riskabelt om man nu inte gärna vill riskera att bli påkommen.

Grannarna hade ju redan reagerat på ljud, och en kropp som slår i marken från x antal meters höjd lär ju dunsa ganska rejält.
Citera
2022-10-30, 07:56
Medlem
Citat:
Varför tog hon då med sig Ts mobiltelefon? Det tyder snarare på att det var en spontan avledningsmanöver. Vore det planerat hade hon väl lämnat mobilen hos M?

Det är ju dessutom grannen som erbjuder sig att köra, inte JJ som frågar honom.
Citera
2022-10-30, 07:59
Medlem
Finns personer här i tråden som bor i Vetlanda just nu. Hur är Pingstkyrkan i området? Finns det en tystnadskultur och "- What happens in our assembly, stays in our assembly."? Kan det vara så att MGM fått "oväntad" hjälp från församlingsmedlemmar för det ingår i deras kultur att göra så?
Jag har bott och jobbat en del i området och haft anställda som tillhör både det ena och det andra. Jag tänker på hur de agerade vid problem och konflikter på arbetsplatserna.
Citera
2022-10-30, 08:11
Medlem
Det är bara AB som kommit ut med uppgifter om att T ska ha ringt sin pojkvän 2:30, samma tid som MGM ska ha uppgett att hon cyklat hem. Jag tycker det är märkligt att polisen på Efterlyst inte nämner detta (givetvis kanske dom inte vill släppa på den uppgiften MEN märkligt ändå)

Jag börjar tro att den uppgiften enbart kommer från MGM i förhören och även pojkvännen genom att JJ sagt till honom att hon lämnade 2:30 och då var allt bra?

Eller kan inte åklagaren sätta 2:30 på tidpunkt för människorovet baserat på MGM uppgifter?

För det enda jag kan se är att polisen har tiden 1:49 samt när mobilen släcks 03:50 ( runt 4)

Vilken användare var det som hört rykten om att det kunde varit ett röstmeddelande? Vid 2:30.
Citera
2022-10-30, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ni kan ju skriva om rykten som går på stan. Någon av er måste ha hört varför T och J blev ovänner? Hur snackas det i fikarummen, har JJs farsa varit synlig i stan och hur många av er har hört ryktet om att JJ och MH sågs tillsammans i en bil på söndagsmorgonen? Har ni hört att JJ var på Dollar Store på söndagen? Hur var hon på jobbet i måndags?

Lite sånt.

Vi som hänger på fb är inte yngre generationen (troligen), och i mitt fikarum så pratar vi inte om det.
Citera
2022-10-30, 08:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Mm antar att det är gödselbrunn till en ladugård ni tänker på?
Är det en gård i drift så tömmer bönderna brunnarna nu på hösten, bättre att kasta kroppen i en brunn där driften upphört och ingen är vid brunnen.
Njaeee, tänkte mest på en vattenbrunn, en gammaldags rackare!! man kan ju dumpa ner en kropp där sen fylla med jord/stora stenar t.ex
Citera
2022-10-30, 08:25
Avstängd
Citat:
Hon kanske inte hade räknat med att grannen skulle erbjuda skjuts, hon kanske hade tänkt dumpa den men blev störd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in