2022-10-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Bra observerat.

Det ser ut som att hjulen spårar inte!

Styret sitter rakt, såvida det inte är vridet från hjulet.
Ser ut som hela ramen är vriden.

Du kan i alla fall inte cykla utan händer på styret.

Typ: "Look Ma, no hands...."

Har Tove då cyklat med låst cykel eller har den som förmodats kört på henne och dumpat henne någonstans bemödat sig om att låsa hennes cykel innan hen dumpade henne
Citera
2022-10-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är jäkligt fishy hela grejen. Konflikt sedan länge som blossat upp under de senaste månaderna. Delar gänget i 2 delar och kulminerar i i samma stund som TT försvinner. Och ingen här vet vad det handlar om?

Vad är det för personligheter som ingår i de 2 delarna av gänget egentligen? Någon vet alldeles säkert.

Verkar vara ett återkommande fenomen det där med att gäng delas upp och blir fiender.
Hela landet tycks vara fullt av kompisgäng som råkar i luven på varandra. Här är det dock något så ovanligt som ett tjejgäng som blir ovänner. Varav en är försvunnen och förmodligen död.

Dax att plocka in varenda kotte som satte sin fot på Nöjet under dagen och natten för T0ves försvinnande.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-29 kl. 22:25.
Citera
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Tror också det är planerat. Tankarna förs till det här runt 10 år gamla fallet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Skylar_Neese

Jag tror nödvändigtvis inte att det var planerat. Det kan lika väl ha blivit en eskalering som urartade i dödligt våld. TT går med på att prata om problemet efter diskusionen på Nöjet i vetlanda. Hemma hos JJ håller TT sin ställning medans JJ och MH inte håller med och går i försvar. Sen är det oklart vad som händer. Man ska komma ihåg att TT var ensam i JJ:s lägenhet mot JJ och MH. Två mot en. tänk på det.

två mot en.

Sen var det någon i tråden som skrev att JJ JJs pappa och mh ( ? ) hade synts i ett friluftsområde tidigt på söndag morgon. Där köper jag faktiskt resonemanget att om det är någon som skulle bli medbrottsling vid mord eller dråp så är det faktiskt sin mamma eller pappa. Eller någon annan man har ett mycket starkt band till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Kvarten är för att det påstås här i tråden att en kropp max kan ligga upp till en kvart utan att lik/spårhundarna ska kunna få upp nos om att det har legat en död kropp i lghn. Eftersom det spekuleras i att hundarna inte hittat något så får man då utgå från att hela händelseförloppet i så fall ska ha skett väldigt fort. Men detta bygger ju enbart på uppgifterna andra kommer här i tråden med att det är upp till en kvart man har på sig.
Att en hund inte får upp spår, även om det råkar vara en plats där ett grovt brott begåtts, är inte särskilt konstigt tyvärr. Som många andra varit inne på så finns det flera exempel från tidigare Polisutredningar där hund har missat trots att det senare uppkom bevis att platsen för brottet var rätt. Lägg där till att, enligt tråden i alla fall, är likhundar inte ett vanligt fenomen i Sverige utan man behöver då låna från grannländer vilket inte kanske gjorts här.
Citera
2022-10-29, 22:23
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkar
Ok, tack för uppdatering.. står ju en del skit här så missat det
Precis. Och inte lätt att veta vad som är sant och vad som är rena spekulationer från folk. Eller rent påhitt.
Bara en tanke från mig. Vet inte om det stämmer, men när jag lyssnade på podden och grannen dörr i dörr blev intervjuad fick jag för mig att det kunde vara han som var vakten det pratats om. Men det var bara av att han sa att han jobbade till sent. Tycker dock att det isf borde kommit upp i intervjun.
Citera
2022-10-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och säkert en bra bit bort längs Hällingevägen mot Norrasjön och Flögen vid Näsby. Har inte kollat det hållet än.

Ja det är ju det sura här hur långt och i vilken riktning? Finns massor av varianter. Men som jag förstått det så har man letat vid pappans fastighet och grannfastighet mot sjön i Nye. Det bör betyda att JJ besökt gården under söndagen eller/och måndagmorgon. Övernattat där kanske.

Tycker det är lite intressant med Näsby. Ja skrev tidigare i tråden(måndags tror jag) om ett ödeshus där JJ med vänner har haft fester. Enligt uppgift ska detta hus ligga någonstans i trakterna kring Näsby/Hällinge. Vet tyvärr inte exakt var. Tror inte det gjorts nåt direkt sök åt de hållet. Men det är ju ett område eller väg som JJ bör vara bekant med.
Citera
Medlem
Jag tror att den som ha ”gjort sig av med Tove” har gjort det innan cykeln flyttades

Hade man velat att det ska se ut som/el om hon råkat ut för något på vägen hem så tror jag inte cykeln hittats låst

Jag tror att man har gjort sig av med Tove och hennes tillhörig-heter och sen kommit på ”skit oxå - cykeln” och då har inte nycklar funnits kvar och man har fått flytta den på ett eller annat vis låst
Senast redigerad av hemmatant 2022-10-29 kl. 22:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Men kontentan av TT:s mobil måste väl då vara att efter 03:50 så finns inget mer spår ifrån den. Då återstår väl då den sista informations inhämtningen från masten/operatören om den stängts av eller om den förstörts?. Jag tycker mig ha sett att operatören ska kunna se/avgöra det.

Ja det ska man kunna avgöra.
Sen finns det ytterligare minst en möjlighet och det är att de satt vassa IT-forensiker på detta ärende. Alltså att leta i Google-konton eller vad det nu kan vara för att utröna var mobilen kan ha varit . Eller leta i andra manicker den kan ha kopplat mot. Typ routrar.

Sistnämnda så kan de kolla t.ex. TT's MAC-adress (Media Access Control) vilket är en kombo av siffor och bokstäver som identifierar en mobil. I loggar i routrar/Wi-Fi då.

Så de kan kika efter hennes MAC-adress hemma hos pappa eller mamma eller kompis och sen se om samma MAC finns på McD eller hos JJ senare ändå i loggen. Och lite varianter på samma tema.
Citera
2022-10-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Såg ut som nåt väldigt spetsigt låg i påsen

Någon har petat ner uppifrån och dragit nerifrån antagligen. Jag kollade den.
Citera
2022-10-29, 22:25
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Vad ska vi skriva? Vi vet inte mer än dig, eller någon annan i princip.

Ska vi skriva allt som händer här så kommer vi kunna sluta jobba.

Ni kan ju skriva om rykten som går på stan. Någon av er måste ha hört varför T och J blev ovänner? Hur snackas det i fikarummen, har JJs farsa varit synlig i stan och hur många av er har hört ryktet om att JJ och MH sågs tillsammans i en bil på söndagsmorgonen? Har ni hört att JJ var på Dollar Store på söndagen? Hur var hon på jobbet i måndags?

Lite sånt.
Citera
2022-10-29, 22:26
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ärligt: Tror att jag också skulle kunna komma undan med det, men kanske inte om det råder viss aktivitet i huset pga. tidigare störningar. Känns ju som man skulle kunna sabba för sig själv också om man är spänd och tvekar. Annars intressant tanke om berusningsgraden — med tillräckligt innanför västen är det som att en del människor får ett himmelskt flow. Andra blir bara asklantiga. Tror att självförtroende/handlingskraft är A och O om ett vågat projekt ska lyckas.

Jag tror dock att TTs lik finns inomhus, dvs är gömt någonstans inne, tex uppe på en vind eller i en källare. Liket är helt och ostyckat, förs annars hade polisen hittat blodspår inne i lägenheten.
Citera
2022-10-29, 22:26
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ärligt: Tror att jag också skulle kunna komma undan med det, men kanske inte om det råder viss aktivitet i huset pga. tidigare störningar. Känns ju som man skulle kunna sabba för sig själv också om man är spänd och tvekar. Annars intressant tanke om berusningsgraden — med tillräckligt innanför västen är det som att en del människor får ett himmelskt flow. Andra blir bara asklantiga. Tror att självförtroende/handlingskraft är A och O om ett vågat projekt ska lyckas.
Just vad jag tänkte. I viss berusningsgrad klarar man ju allt. Ingen ser de fel man gör...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in