2022-10-30, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Hade polisen hittat något där som antyder mord hade man väl agerat annorlunda i söken efter T?

Vi kan ju vända på saken då - om nu inte T har tagit cykeln dit, varför har M/J gjort det? Och när? Hur underbygger du det? Jag är medveten om att svaret är att man isf har velat få det att se ut som att T lämnat huset själv med cykeln, men varför skulle de då ställa den på en plats där polisen säger att det inte finns någon anknytning alls till T? Borde inte M/J hittat en bättre plats att ställa cykeln på där det vore mer trovärdigt att T skulle ha ställt den? Om vi nu ponerar att M/J faktiskt ÄR så pass intelligenta att de kunnat utföra det här mordet och undanröja kroppen så här pass bra att polisen än inte klurat ut varken vad som hänt T eller hennes eventuella kropps vistelseplats nu, då vore det ju anmärkningsvärt om M/J inte skulle ha kunnat lyckas klura ut en mer trovärdig plats att ställa cykeln på, right?

Ett svar skulle möjligen vara att M/J har anknytning till cykelns fyndplats (något jag har för mig att man har konstaterat tidigare), men i så fall så finns det ändå än ingen förklaring på vem som tog den tid och vid vilken tidpunkt.
Såsom det ser ut idag så finns det ju ett alternativ som är helt möjligt. Det är att JJ eller MH trillat cykeln låst till platsen som cykeln återfanns. Då behövs ingen anknytning till platsen. Jag tycker som jag sagt tidigare att cykeln är listigt placerad bland andra cyklar. Om än riskfyllt. Men tjejerna var igång den tiden som vanliga människor sover och så långt verkar det ha gått bra gällande cykeln. Där har inte polisen mycket att gå på.
Citera
2022-10-30, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Min tidslinje är det någon som har något att lägga till som jag missat så uppskattas det

01:00 Nöjet stänger
01:49 TT pratar med pojkvän allt är ok på väg till JJ
01:50 TT,JJ,MH går tillsammans hem till JJ
02:20 kommer fram till JJs lägenhet (ca)
02:30 TT meddelar pojkvän på något sätt på väg hem
03:00 JJ åker med grannen till McDonalds
03:50 sista pejlingen på Biltema masten
Stämmer.

Det blev nog bråk igen så fort dom kommit hem till jj, därför så kort tid där. då lämnar tt ett röstmeddelande, för då blir hon nog upprörd och känner att hon behöver nån sorts stöd. Sen blir bråket fysikt. TT lämnar aldrig lägenheten
Citera
2022-10-30, 02:20
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Fast det är ju här det kritiska sker, bortförandet. Klart gärningsmännen vill ha försprång, och allt det andra sättas i verket ifred. Beroende på vad dom tvingar henne att lämna för information. Vid hennes samtal sa hon inget om att gå upp till Johanna, hon sa sig vara på väg hem. Och om dom då hade följe och folk såg dom eller dom var oroliga för att folk ska ha sett dom gå in i Johannas port, ligger det väll i gärningsmännens intresse att få Tove att säga något i stil med ”vi har bråkat och vi ska gå upp och prata ut hos henne, det regnar ute så jag orkar inte smsa och det börjar bli sent, jag ringer dig i morgon när jag vaknar”
Ja, jag håller med dig i ett sånt fall. Men nu hade ju pojkvännen ringt henne tidigare och hon hade väl sagt att hon skulle med dem dit. (om jag inte missuppfattat det) Men i vilket fall så var detta det andra samtalet (eller kontakten) Och tror han då att hon gått dit så är det ju bättre för mgm att hon, iaf till synes, lämnar lägenheten så tidigt som möjligt.
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
För 10 år sedan mördade två 16-åriga tjejer sin närmsta vän (Skylar Neese) med motivet att de inte ville vara kompisar med henne mer. Så värst mycket behövs inte som sagt..

Exakt. Jag är bekant med fallet, men på något sätt tycker jag 80-tals fallet "rimmar bättre" med detta fall. Lite avundsjuka, "fjortisbråk" och lätt kränkthet.
Skylar-fallet är bara... konstigt.
Som att dom bara ville "testa på" att döda någon, men ännu värre eftersom dom helt känslokallt valde ut sin kompis som offer...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Nej så behöver det inte vara! Om det skulle visa sig vara tjejerna kan det lika gärna vara ett mord. Jag menar bara att det finns andra sätt som det kan ha gått till på.
Fast jag vet inte hur exakta polisens positioner på telefonens rörelse är fram och tillbaka till mcd. Om det är exakta tidpunkter och man kan se det är det ju inte så troligt med pojkvännen.
Det är uteslutet att det är pojkvännen eftersom det är så att det just är Johanna och Maja som sitter häktade. Polisen har mycket på benen eftersom dom sitter där dom sitter, nu sitter vi alla här otåliga och gissar oss fram och spekulerar hur det hypotetiskt kan ha gått till, det är polisen som vet, och vi kommer att få reda på det snart.
Citera
2022-10-30, 02:22
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tvivlar på ditt hälsotillstånd faktiskt.
Du vet alltså att grannen inte kände TT. Har han sagt det?
Hur kan man vara hemma med sin familj när man åker T&R till McD mitt i natten.
Har du källa på det?
Jag väljer att bortse från ditt påhopp då jag inte vill sjunka till din nivå.

Det är rätt att Grannen inte känner TT.
Det är rätt att grannen var hemma med sin familj fram till att han erbjöd JJ skjuts
Citera
2022-10-30, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Såsom det ser ut idag så finns det ju ett alternativ som är helt möjligt. Det är att JJ eller MH trillat cykeln låst till platsen som cykeln återfanns. Då behövs ingen anknytning till platsen. Jag tycker som jag sagt tidigare att cykeln är listigt placerad bland andra cyklar. Om än riskfyllt. Men tjejerna var igång den tiden som vanliga människor sover och så långt verkar det ha gått bra gällande cykeln. Där har inte polisen mycket att gå på.

Så du menar att två personer som begått ett mord, lyckats forsla bort kroppen och gömma den utan att någon har sett det, utan att polisens tekniker hittar spår, lyckats ställa cykeln på en plats utan att någon har sett det heller, sedan inte klarar av att ljuga korrekt om att båda (inte) var på McD på morgonen tillsammans?

Eller vänd på det - hur kan två personer som inte klarade av att ljuga om McD-besöket där grannen körde J ha lyckats med allt det andra så perfekt? Det låter inte trovärdigt. Inte omöjligt, men inte trovärdigt. Men visst, det kan ju vara så.

Nej, i mina ögon så känns det som det finns någon variabel här som vi saknar i pusslet.
Citera
2022-10-30, 02:24
Medlem
Varför skulle pojkvännen ha gjort det om tjejerna är häktade på sannolika skäl sen nästan 10 dagar tillbaka?

Finns det någon bra teori om var hon ev. dödats? I lgh? Hur fick de ut kroppen? Styckad? Kan inte ha gått obemärkt till. Och den där bilen de fiskade upp ur någon sjö, vem tillhör den?

Verkar mest vara samma diskussioner fram och tillbaka om tidsspann och motiv.
Citera
2022-10-30, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är uteslutet att det är pojkvännen eftersom det är så att det just är Johanna och Maja som sitter häktade. Polisen har mycket på benen eftersom dom sitter där dom sitter, nu sitter vi alla här otåliga och gissar oss fram och spekulerar hur det hypotetiskt kan ha gått till, det är polisen som vet, och vi kommer att få reda på det snart.

Ja vi får hoppas på att dom vet och har bevis.
Tycker bara tidsförloppet inte stämmer, att det är för kort tid som allting utspelar sig. Men jag hoppas också att detta får ett avslut snart. Mest för de anhörigas skull.
Citera
2022-10-30, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Ja, jag håller med dig i ett sånt fall. Men nu hade ju pojkvännen ringt henne tidigare och hon hade väl sagt att hon skulle med dem dit. (om jag inte missuppfattat det) Men i vilket fall så var detta det andra samtalet (eller kontakten) Och tror han då att hon gått dit så är det ju bättre för mgm att hon, iaf till synes, lämnar lägenheten så tidigt som möjligt.
Haha ja såklart det hade varit det bästa om hon syntes lämna lägenheten, men det fick ju aldrig någon se, då dom fick ut henne bakvägen drogad, då vill dom naturligtvis att hon meddelar att i något som verkar realtid att hon just lämnar efter att ha varit uppe och försonats, nån förklaring måste ju komma från henne som ger ett rimligt svar på vad i helskotta hon har att göra hemma hos folk hon inte gillar? För det är osannolikt att hon ens skulle gått upp där denna kväll.
Citera
2022-10-30, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Ja vi får hoppas på att dom vet och har bevis.
Tycker bara tidsförloppet inte stämmer, att det är för kort tid som allting utspelar sig. Men jag hoppas också att detta får ett avslut snart. Mest för de anhörigas skull.
Det är inte någon kort tid det utspelar sig på? Hon talar med sin kille kl 01:49 hon anmäls försvunnen kl 11. Dom har nio 9 långa timmar på sig.
Citera
2022-10-30, 02:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Varför skulle pojkvännen ha gjort det om tjejerna är häktade på sannolika skäl sen nästan 10 dagar tillbaka?

Finns det någon bra teori om var hon ev. dödats? I lgh? Hur fick de ut kroppen? Styckad? Kan inte ha gått obemärkt till. Och den där bilen de fiskade upp ur någon sjö, vem tillhör den?

Verkar mest vara samma diskussioner fram och tillbaka om tidsspann och motiv.

Bilen var inte i en sjö. Orten hette -sjön. Bilen var JJs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in