2022-10-29, 17:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vilken halmgubbe?

Slår du tärning om vilka ord du ska använda?

Din. Du började blanda in barnen som lider av något och hamnar i puberteten extremt tidigt. Det har ingenting med transor och könsdysfori att göra för det är friska barn man förstör och det är vad vi pratade om hela tiden. Tills din halmgubbe.
Citera
2022-10-29, 17:51
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Är det inte respektlöst mot transsexuella att bara anta att de fötts i fel kön när det kanske är en psykisk sjukdom bakomliggande?

Hbtq lobbyn struntar ju fullständigt i sanningen och dör med transexuellas hälsa. Det enda viktiga är att man inte säger emot folk? Du hör ju själv hur sjukt beteende det är. När det leder till att hugget av sina snoppar och kvinnor sina bröst och får enorm ångest av det i efterhand.
Respektlöst är att strunta i forskningen som visar på att det inte är mer av en psykisk sjukdom att vara trans än det är att vara homosexuell.

Homofob-lobbyn struntar i forskning, och det gäller verkligen all forskning även utöver sådan som har med hbtq att göra.

Det finns mycket här i världen som går att ångra.

Läs gärna på noggrant om hur hbtq-personers ohälsa ter sig: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_among_LGBT_youth
Citera
2022-10-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Din. Du började blanda in barnen som lider av något och hamnar i puberteten extremt tidigt. Det har ingenting med transor och könsdysfori att göra för det är friska barn man förstör och det är vad vi pratade om hela tiden. Tills din halmgubbe.

Ja. Du sa att man inte ska använda såna läkemedel på barn och jag påpekade att man har gjort det i årtionden redan. Hur är det en halmgubbe?

Du är självsäker och samtidigt dum i huvudet. En dålig kombo. Din åsikt när det gäller vilka behandlingar en läkare ska sätta in eller ej är inte värd ett skit. Inte min heller. Vi är inga läkare.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-29 kl. 18:16.
Citera
2022-10-29, 19:18
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Även kvinnor utan den förmågan är kvinnor.
Det är det jag säger
Citat:
Det innebär ändå att det som definierar en kvinna inte är förmågan att föda barn.
Jo det är det, den som är biologiskt avsedd att vara den som föder barn är kvinnan. Nån specifik kvinna som inte får barn betyder inte att hon inte är kvinna utan att det är en extern faktor som påverkar.
Citera
2022-10-29, 19:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Det är det jag säger Jo det är det, den som är biologiskt avsedd att vara den som föder barn är kvinnan. Nån specifik kvinna som inte får barn betyder inte att hon inte är kvinna utan att det är en extern faktor som påverkar.
Nej, föds man utan förmågan är det knappast någon extern faktor som påverkar.
Citera
2022-10-29, 20:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja. Du sa att man inte ska använda såna läkemedel på barn och jag påpekade att man har gjort det i årtionden redan. Hur är det en halmgubbe?

Du är självsäker och samtidigt dum i huvudet. En dålig kombo. Din åsikt när det gäller vilka behandlingar en läkare ska sätta in eller ej är inte värd ett skit. Inte min heller. Vi är inga läkare.

För att det är olika barn som jag förklarat för dig igen och igen retard. Transor är friska barn med friska kroppar det som felar är det mentala eller extrem påverkan från sinnessjuka vuxna. 5 åriga tjejer med mens eller killar på 7 bast som är 1.80 långa är därmed en total jävla halmgubbe men hade du fattat dessa saker hade du ju inte gjort dom till att börja med.

Läkare är drönare och enbart big pharma lakejer, dom är lika irrelevanta nu som när du drog upp dom första gången.
Citera
2022-10-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
För att det är olika barn som jag förklarat för dig igen och igen retard. Transor är friska barn med friska kroppar det som felar är det mentala eller extrem påverkan från sinnessjuka vuxna. 5 åriga tjejer med mens eller killar på 7 bast som är 1.80 långa är därmed en total jävla halmgubbe men hade du fattat dessa saker hade du ju inte gjort dom till att börja med.

Läkare är drönare och enbart big pharma lakejer, dom är lika irrelevanta nu som när du drog upp dom första gången.

Och det är läkarna som avgör vilken behandling som ska sättas in, retard. Inte du.
Citera
2022-10-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Det finns en dokumentär från 2022 som heter What is a woman.

(Sevärd) Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=42ivIRd9N8E

Jag tycker att frågeställningen förtjänar en egen tråd.

Inleder själv med några tankar...

Vad måste jag, (som biologisk man) göra för att få identifiera mig som en kvinna?
Det tycks inte vara någonting alls... jag behöver inte genomgå fysiskt könsbyte, jag behöver inte börja attraheras av män, inte byta klädstil och jag behöver inte förändra mina intressen och livsstil.

För det är ju OK för en kvinna att ha penis, älska andra kvinnor, köpa mina kläder från herrmode avdelningen, dricka öl, älska motorer och bröla på fotbollsmatcher.

Så vad är egentligen skillnaden på före och efter min ändring av identifiering - mer än att jag ska byta om inne på damernas, samt delta i kvinnornas idrott?
Backa ifrån den debatten. Ingen. Inte feminister. Inte icke-feminister eller anti-feminister. Ingen. Tjänar på den.
Den som tjänar på debatten är företagen som utför plastikkirurgi och mediabolagen, nu även Ben Shapiros bolag.
Citera
2022-10-30, 02:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Respektlöst är att strunta i forskningen som visar på att det inte är mer av en psykisk sjukdom att vara trans än det är att vara homosexuell.

Homofob-lobbyn struntar i forskning, och det gäller verkligen all forskning även utöver sådan som har med hbtq att göra.

Det finns mycket här i världen som går att ångra.

Läs gärna på noggrant om hur hbtq-personers ohälsa ter sig: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suicide_among_LGBT_youth
Det är inte ens i närheten av jämförbart.
Och nej, det finns ingen trovärdig forskning om detta.
Psykisk ohälsa i all ära och det bör tas på allvar, men detta är helt baserat på en lögn och industrin är galen, förutom att de tjänar miljarder på detta.
Trots att inte en enda person ännu bytt kön från man till kvinna eller tvärtom.
Varenda cell i din kropp är fortfarande XY eller XX-kromosomkodat och därför är självmord lika vanligt efter transitioner som före.
Det finns ingen homofoblobby.
Forskning finns inte. Trovärdig långtidsforskning är helt omöjlig att presentera eftersom fenomenet bara är något decennium gammalt.
Flummiga påståenden däremot finns det gott om.
Citera
2022-10-30, 02:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Backa ifrån den debatten. Ingen. Inte feminister. Inte icke-feminister eller anti-feminister. Ingen. Tjänar på den.
Den som tjänar på debatten är företagen som utför plastikkirurgi och mediabolagen, nu även Ben Shapiros bolag.
Kunskap är makt.
De som dras in i denna galna sekt måste informeras om det faktum att de som vill mutilera folk och göra dem infertila för resten av sina liv redan som barn verkligen är de sista som tänker på barnens bästa.
Ben Shapiro är en sanningssägare och såna förtjänar minst samma budget som SVT och TV4 som ofta är motsatsen.

Detta är precis som SD en fråga du aldrig kan tiga ihjäl.
Citera
2022-10-30, 02:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Varken Sverige eller England ger dem längre och USA har flera stater dragit i handbromsen när man fått reda på vad det är för något och hur irreversibla följdkonsekvenser de kan ge.
Årtionden är att gå för långt dessutom.
Citera
2022-10-30, 02:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, föds man utan förmågan är det knappast någon extern faktor som påverkar.
Det kan det vara.
Att inte ha förmågan är en avvikelse, som elva tår, simhud mellan tårna osv.
Man definierar dock fortfarande mänskobarn som flicka eller pojke, med två armar, två ben, tio fingrar och tår.
Eller som i Neurosedynfallet, utan både armar och ben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in