2022-10-30, 01:46
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej den är helt ofarlig, ingen kamera du trycker bara på den så skapas ett röst meddelande och så kan du låta bli att skicka den, du kan lyssna på den själv innan den skickas. Testa inget farligt kommer att hända.
Haha. Det är väl lyssna på det själv som är det värsta. Ta mig inte fel där. Det är inte Tekniken jag är rädd för, utan de där sakerna som på nåt sätt kopierar mig. Hatar inspelningar, foton och allt liknande av mig.
Citera
2022-10-30, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag hänger gärna kvar vid vittnesmål så länge det går. Något vittne på Gränsgatan har jag inte hört talas om.

Fast vittnesmålet vittnar bara om att något har orsakat ljud i lghn. Det vittnar ju inte om vare sig att T befann sig i närheten av lghn/ljudet eller att det som orsakade ljudet påverkade hennes hälsa på något vis. Det kan rent teoretiskt sett lika gärna vara hon som orsakade ljudet isf, om hon tex puttade till M/J eller liknande.

Och återigen - vittnesmålet knyter inte T till lghn. Det enda som gör det är T:s samtal till pojkvännen där det verkar som att hon ger uttryck för att hon är i lghn med M/J. Så ska man se det rent faktiskt och tekniskt sett så är det enda vittnesmålet som styrker det T:s egna till pojkvännen samt MGMs vittnesmål. Ingen annan part tycks ju ha sett T gå med M/J till lghn eller ifrån.

Isf kan man för övrigt också lika gärna se cykeln som ett vittnesmål. Dvs, att den parkerats där den lämnats av en anledning, och det av en person som haft tillgång till nyckeln till låset. Det är ju ett form av vittnesmål i sig (sakbevis).
Citera
2022-10-30, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Haha. Det är väl lyssna på det själv som är det värsta. Ta mig inte fel där. Det är inte Tekniken jag är rädd för, utan de där sakerna som på nåt sätt kopierar mig. Hatar inspelningar, foton och allt liknande av mig.
Det är en väldigt bra uppfinning och går snabbt bra om det regnar om man fryser om fingrarna man inte orkar texta inte hittar sina glasögon mm
Och som i detta fall, låta någon tro att man är på den plats man säger sig vara vid en tid, fastän man ligger i bakluckan i en bil på väg mot en källare.
Citera
2022-10-30, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Fast vittnesmålet vittnar bara om att något har orsakat ljud i lghn. Det vittnar ju inte om vare sig att T befann sig i närheten av lghn/ljudet eller att det som orsakade ljudet påverkade hennes hälsa på något vis. Det kan rent teoretiskt sett lika gärna vara hon som orsakade ljudet isf, om hon tex puttade till M/J eller liknande.

Och återigen - vittnesmålet knyter inte T till lghn. Det enda som gör det är T:s samtal till pojkvännen där det verkar som att hon ger uttryck för att hon är i lghn med M/J. Så ska man se det rent faktiskt och tekniskt sett så är det enda vittnesmålet som styrker det T:s egna till pojkvännen samt MGMs vittnesmål. Ingen annan part tycks ju ha sett T gå med M/J till lghn eller ifrån.

Isf kan man för övrigt också lika gärna se cykeln som ett vittnesmål. Dvs, att den parkerats där den lämnats av en anledning, och det av en person som haft tillgång till nyckeln till låset. Det är ju ett form av vittnesmål i sig (sakbevis).
Men så länge man inte kan se en anknytning varför TT skulle vara på Gränsgatan så är det ingen underbyggd teori. Det blir en fakta men man vet inte varför. Det behövs en kontakt i så fall på Gränsgatan och den kan inte jag se. Sen angående JJ:s lägenhet. Det är väl ingen som vet vad polisen hittat där?. Det är där vi står just nu.
Citera
2022-10-30, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Ja eller så hämtade pojkvännen upp T utanför JJ:s bostad efter att T ringt honom 02.30. Hon kanske har fått reda på ngt av JJ , kanske att JJ haft en relation , flirt eller dylikt med hennes pojkvän under studietiden. De bråkar i bilen påväg till pojkvännens bostad som för den delen om jag förstått det rätt ligger bredvid mcd och Tove blir bragd om livet. Pojkvännen åker tillbaka till JJ s lägenhet och flyttar Toves cykel så det ska se ut som att hon cyklat därifrån och inte blivit upphämtad.
Observera att tove ringer honom (om nu samtalet är sant) 02.30, det kanske tar en kvart för honom att hämta upp henne och då är klockan 02.45, just den tiden som JJ påstod hon åkte till mcd om jag fattat rätt. Där av att telefonen åkte samma runda mot mcd som JJ....
Fast du, det är inte Toves pojkvän som sitter häktad det är Johanna och Maja.
Citera
2022-10-30, 01:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Japp hon fanns nog levande i bagageutrymmet på grannens bil. Jösses

Vad är det för märkligt med att transportera saker i bagagerummet? Det är ju till för det.

Du hävdar alltså på fullt allvar och vid dina sinnens fulla bruk att K Johansson i Boden inte transporterade BO i bagaget på sin bil. Det förnekar han visserligen själv och du håller tydligen med att det inte går.

Mats Alm är ju ett annat fall.

Finns ytterligare ett fall där någon förvarat BO i bagagerummet under en längre tid.
Citera
2022-10-30, 01:57
Medlem
Min tidslinje är det någon som har något att lägga till som jag missat så uppskattas det

01:00 Nöjet stänger
01:49 TT pratar med pojkvän allt är ok på väg till JJ
01:50 TT,JJ,MH går tillsammans hem till JJ
02:20 kommer fram till JJs lägenhet (ca)
02:30 TT meddelar pojkvän på något sätt på väg hem
03:00 JJ åker med grannen till McDonalds
03:50 sista pejlingen på Biltema masten
Citera
2022-10-30, 01:58
Medlem
Citat:
Fast du, det är inte Toves pojkvän som sitter häktad det är Johanna och Maja.

Jo jag har inte missat det!
Citera
2022-10-30, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Mycket riktigt, länkade tidigare till ett liknande fall på 80-talet där 2 väninnor mördade en 3:dje på grund av avundsjuka, den sista droppen var att väninnas pojkvän tvingat den 3:dje att sitta i hans knä...

Läsvärt!

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Michele_Avila

För 10 år sedan mördade två 16-åriga tjejer sin närmsta vän (Skylar Neese) med motivet att de inte ville vara kompisar med henne mer. Så värst mycket behövs inte som sagt..
Citera
2022-10-30, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Jo jag har inte missat det!
Vad känner du för det?
Citera
2022-10-30, 02:01
Medlem
Citat:
Vad känner du för det?

Ja det beror ju på om de är skyldiga eller inte. Jättebra om det är dom, mindre bra om de inte är dom.
Citera
2022-10-30, 02:02
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Det är en väldigt bra uppfinning och går snabbt bra om det regnar om man fryser om fingrarna man inte orkar texta inte hittar sina glasögon mm
Och som i detta fall, låta någon tro att man är på den plats man säger sig vara vid en tid, fastän man ligger i bakluckan i en bil på väg mot en källare.
Jo, men är det till fördel för mgm om folk tror att hon är i JJs lägenhet, på väg hem, när hon i själva verket "ligger i bakluckan på en bil på väg mot en källare" (förlåt att jag tog det citatet) För mig känns det som att det skulle va bättre att hon verkar lämna lägenheten så tidigt som möjligt. Så att möjligheten för att nåt annat hänt ökar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in