Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja det är jäkligt fishy hela grejen. Konflikt sedan länge som blossat upp under de senaste månaderna. Delar gänget i 2 delar och kulminerar i i samma stund som TT försvinner. Och ingen här vet vad det handlar om?
Vad är det för personligheter som ingår i de 2 delarna av gänget egentligen? Någon vet alldeles säkert.
Jag tänker att utifrån ett förmodat mord, är det inte vanliga mönster det här sker.
Konfliker, det finns överallt, ständigt. Inte så ofta att det blossar upp konflikter som spittrar gäng?
Min spekulation är just nu, att det handlar om en person, JJ.
Det är hon som är den person som inte klarar av att hantera konflikter, avvisanden. Tänker på det som nämnts i tråden, att hon satt eld utanför sitt ex lgh (misstänkt, men aldrig fällts för det).
Konflikten kan handla om bara något som litet som andra inte tycker är en konflikt, men för JJ kan det handla om att hon känner sig kränkt. Inte ha kontrollen.
Samtidigt är hon en person som är drivande i gänget, i de personliga kontakterna i sitt gäng. Hon mekar och styr de andra, utan att de märker det.
En sådan person kan skapa mycket konflikter runt om sig, precis som i det här fallet.
En lättkränkt person, det kan vara motivet i mordet (vilket jag tror det är).