2022-10-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jävligt snyggt fynd. Grabben säger i början "Vetlandas kanske enda typ övergivna hus" så kanske har du kommit något på spåret? Jag har laddat ned videon till min enhet utifall att länken dör.

Det var definitivt inte Vetlandas enda övergivna hus (jag känner till ett som var övergivet då, men som inte är det nu). Dessutom tror jag inte huset på filmen finns kvar, åtminstone inte enligt Google Maps senaste.
Citera
2022-10-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Jag tänker på om JJs pappa är medhjälpare, går det få fram platser/byggnader som har koppling till hans arbete? Om han varit med, eller att JJ varit med honom i arbetet när hon var yngre, att man vill gömma kropp i närheten av dessa platser?

Han verkar vara runt en del. Nog svårt slå honom på fingrarna vad gäller hitta runt Emån iaf. De har väl en del platser därde sköter själva vattenregleringen. Ser väl ut som en damm typ.

Dessa ställen är ju såna kanske. Kan man klistra in koordinaterna i Google Maps och kika.

57.430255, 15.149584

57.436545644255716, 15.16913285047722

57.438546735471, 15.207566692664566

57.428804273058425, 15.249290540323088

57.41056685459992, 15.093575627040329

57.40573436673881, 15.086235179594954

57.42532924478833, 15.010436768820803
Citera
2022-10-29, 23:29
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja det stämmer med vad Grannen W säger i podden - att grannen som körde till MCD tyckte hon betedde sig annorlunda mot vad hon brukar.
Var det i podden jag hörde det? Så svårt ibland att komma ihåg var man läst/hört nåt i det här fallet. Då får man väl ta det för halvsanning iaf, med tanke på att informationen gått ett extra led. Därav väldigt spännande att höra intervjun med han som skjutsade i kommande avsnitt.
Citera
2022-10-29, 23:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är jäkligt fishy hela grejen. Konflikt sedan länge som blossat upp under de senaste månaderna. Delar gänget i 2 delar och kulminerar i i samma stund som TT försvinner. Och ingen här vet vad det handlar om?

Vad är det för personligheter som ingår i de 2 delarna av gänget egentligen? Någon vet alldeles säkert.

Jag tänker att utifrån ett förmodat mord, är det inte vanliga mönster det här sker.

Konfliker, det finns överallt, ständigt. Inte så ofta att det blossar upp konflikter som spittrar gäng?

Min spekulation är just nu, att det handlar om en person, JJ.

Det är hon som är den person som inte klarar av att hantera konflikter, avvisanden. Tänker på det som nämnts i tråden, att hon satt eld utanför sitt ex lgh (misstänkt, men aldrig fällts för det).

Konflikten kan handla om bara något som litet som andra inte tycker är en konflikt, men för JJ kan det handla om att hon känner sig kränkt. Inte ha kontrollen.

Samtidigt är hon en person som är drivande i gänget, i de personliga kontakterna i sitt gäng. Hon mekar och styr de andra, utan att de märker det.

En sådan person kan skapa mycket konflikter runt om sig, precis som i det här fallet.

En lättkränkt person, det kan vara motivet i mordet (vilket jag tror det är).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tyvärr så talar väl allting för att T dödats i lägenhet, knappast att dessa rejäla dunsar samt hammarslag m.m vara nån full vän, helt å hållet omöjligt! har någon grannen ens sett T kliva in/ut?

"Rejäla dunsar". Alltså, det här är hörsägen som vandrat via flera led. Hus kan vara olika lyhörda. I ett hus jag bodde i så hörde jag dunsar ibland jag grubblade på vad det var. Till slut insåg jag att akustiken i den lghn och huset var så märkligt konstruerad att det lät som dunsar när min katt hoppade ner från köksbänken i köket... Fram tills dess så grubblade jag länge på vad mina grannar höll på med som "dunsade" när jag var nyinflyttad där. Poängen är att vi inte vet hur ljudet lät, vi vet inte hur akustiken är i det huset, vi vet inte heller hur grannen beskriver ljud och vilken uppfattning denne har om typen av ljud eller dess styrka. Det sätts på tok för mycket tilltro här i tråden bland folk att dunsarna skall ha samband med ett mord. Det behöver inte vara så alls. Att något skett, ja, det har det ju uppenbarligen, men det kan likväl vara ljud från att någon stötte i en hylla i ett bråk, någon knuffade till en annan (andra ljudet) och sedan ett tredje ljud från när någon knuffade till en annan, eller liknande annat scenario.

Du påstår att allt talar för att hon dödats i lghn. Det finns egentligen rent faktamässigt och tekniskt sett inget som säger att "allt talar" för det. Det är blott indicier byggt på hörsägen. Om vi inte hade haft grannens vittnesmål om dunsarna så hade det inte funnits något alls att gå på som ens antytt att T bragts om livet i lghn. Faktiskt rentav inte ens något som antytt att T ens bragts om livet alls. Att med andra ord påstå att "allt talar" för att hon dödats i lghn utifrån en grannes vittnesmål om "dunsar" är ganska så skört egentligen.

Det faktum att polisens utredare till synes inte har hittat något som antyder att ett mord/överfall skett i lghn talar snarare för det motsatta - att T inte bragts om livet där.

Du talar om att det är "helt omöjligt" att ljuden kan ha kommit från en full vän. Har du någonsin haft en full vän/familjemedlem i din närvaro? Det låter inte så. Jag vet inte hur ofta mitt glada ex tex kunde göra saker som lät högt när hon var full. Exempelvis välta blomkrukan på golvet i vardagsrummet. Det lät högt ska du veta. Så nej, det är inte alls "helt omöjligt". Du får tänka om.
Citera
Medlem
Festlig grej, jag tittade runt lite på Google Street View och kom att tänka på en lägger in enskilda 360-foton från platser som inte google-bilen tar sig till. De syns som små cirklar när man drar i Street view-snubben.

En person har lagt ut ett foto tagit med drönare ute i Hadderödje.

https://goo.gl/maps/mL5JpMqVJppUoYQ9A

Men just nu är jag lite för trött för att orientera mig, kan inte klura ut exakt vilket hus som är JJs pappas.
Citera
2022-10-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Alternativt så hörs inga skrik för att hon blir strypt och medan hon blir strypt gör hon motstånd vilket gör att dessa rejäla dunsar hörs? oavsett vad så bör ju båda varit inblandade, annars hade den andre rimligtvis ha lagt sig i eller tillkallat på hjälp (?)
Ja, strypning är också ett alternativ men i så fall skulle jag lägga mina kort på att det inte är det första som sker. Uppstår det en konflikt där MGM plötsligt blir rasande arg känns det som att ett slag eller knuff är det första som sker. Därefter kan det uppstått handgemäng och någon av de MGMen hamnat över T och tagit strypgrepp. Den andra MGM kan då ha blivit tillsagd att hålla i benen eller liknande för då lär det sprattlats något fruktansvärt vilket bör ha låtit väldigt mycket.
Citera
2022-10-29, 23:33
Medlem
Har inte skrivit något tidigare, jag har dock följt tråden slaviskt. Fascinerande att trots man inte varit inloggad på 4 timmar så är det samma saker som diskutera om och om igen. Tänker att varför upprepa samma sak om och om igen i över 1000 inlägg.? Förhoppningsvis kommer nya uppgifter imorgon .. Håller tummarna för det!
Citera
Medlem
OM ... om inte T kan hittas i lägenheten, huset eller närliggande hus, dvs inom det avstånd två tjejer klarar släpa en annan person dels fysiskt, dels utan att bli upptäckta, har hon flyttats med bil eller liknande. Varför skulle man då flytta T endast en kort sträcka eller gömma henne på sina egna ägor? En 3e inblandad som har som uppgift att göra sig av med T kan ju köra en stund extra. Jag undrar om man kollat JJ's "vänkrets" mobilmastuppkopplingar under de aktuella dagarna och timmarna.
Sedan är bästa sättet att göra sig av med mobiler, nycklar och liknande föremål att dumpa dem i en regnvattenbrunn på gatan. Chansen att de hittas efter det är minimal. Men vet MGM om detta och är de i skick att tänka klart i situationen som uppstår?
Citera
Medlem
Pappans gård har redan sökts igenom två gånger vad det verkar. Ska bli intressant att se om de hittat något när FUPen kommer ut
Citera
2022-10-29, 23:34
Medlem
Bota lindra trösta, det är en läkares enda uppgift, jag kan inte se att Tove låtit ett gräl accelerera, och hon måste ha förstått snabbt om något höll på att skena med tjejerna, hon är den av dessa tre som är smart.
Hon måste ha blivit drogad, redan på Nöjet.
Citera
2022-10-29, 23:34
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Läs inlägg 1 sida 1
Det finns inga bevis i din värdelösa jävla sammanfattning som belägger att Tove ringt sin pojkvän kl 02.30.
Jag är mycket skeptisk till den uppgiften eftersom jag tror att hon redan var mördad kl 02.30

Däremot kan någon av mördarna ringt ett fejksamtal till pojkvännens röstlåda, det är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in