2022-10-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo, men gatubrunnar är ju i regel ganska grunda och innehåller en massa bröt. Dessutom ska man lyfta upp locket med verktyg. Jag tänker mig mer ett sådant där betongrör i marken, täckt med en betongskiva. En dagvattenbrunn, fast inte de som finns i gatan.

Hmm. Men i båda fallen brukar det finnas vatten relativt högt upp och den man kastar ner lär väl bli flytande ett tag (antar att lik (tänker nu att hon tyvärr troligen är död) flyter när det blir gasbildning etc)? Lär inte vara någon större skillnad på dessa brunnar då? Tänker nu på sådana där större avloppsbrunnar (med ett A på). Finns ju överallt och behövde de gömma något snabbt och nära skulle det väl kanske kunna vara ett alternativ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
KAn mycket väl stämma, det var en användare som hittat en annons:

Kartan i annonsen stämmer ganska bra överens med belloq googelmaps

Detta är den annonsen för det hus jag länkade till, bilderna är borttagna men infon stämmer.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-bjorkholm-vetlanda-kommun-bjorkholm-13-17075896
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Alla kraftverk där tillhör med något undantag kraftbolag (det i Sjunnen tillhör Hydro, aluminiumföretaget), och jag vet inte i vilken utsträckning Emåförbundet faktiskt sköter regleringen. Han står som samordnare, men själva regleringen utförs nog av de som sedan sköter kraftverken.

Här lite verksamhetsberättelse Emåförbundet 2021 med ett sånt tjusigt ”vattenhinder” på framsidan. Lite sömnpiller för den som har svårt att sova kanske.

https://www.eman.se/upload/documents/Verksamhetsberattelse/Verksamhetsberattelse_2021.pdf

(Obs om pappa JJ sitter som web-admin ska ni kanske inte gå in med ert naknaste IP på servern om nån har såna issues)

Och pappa JJ finns på bild och ser ut att vara byggd för att kunna strypa en noshörning typ.
Citera
2022-10-30, 00:00
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Den uppgiften som cirkulerar om att JJ skulle tänt eld på sin pojkväns ytterdörr för att han gjort slut. Kan det möjligtvis vara så att det var TT som strulade med pojkvännen, och att det är detta som är upprinnelsen till konflikten mellan JJ o TT? Och delat kompisgänget i två delar. Om man är så tokig att man tuttar eld på en lägenhetsdörr för att nån gör slut,kan hatet mot den som kanske orsakade brytningen ligga kvar länge. Det verkar som att konflikten mellan JJ o TT blossar upp så fort dom träffas.

Och är man så instabil så är kanske inte steget är så långt att man vill någon djävligt illa. TT. När hon får se TT på krogen kanske det brinner till. Packad,kanske lite droger,så får hon en ide.

Problemet är ju hur M blir inblandad till en sån grad att hon sitter häktad på sannolika skäl. Vi vet ju inte vilken berusningsgrad tjejerna hade. Kanske lucka på en eller båda. M är den som förbryllar mest och JJ den som är aktiv under hela natten. Som sagt, tror att konflikten handlar om svartsjuka.
Citera
2022-10-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ingen som har en susning om vad konflikten handlade om? Vänner och bekanta borde ju ha koll på detta.

Spekulation …. Om det blossat upp inne på klubben … så skulle ev. Intag av droger kunna vara aktuellt …. T som läkarstudent ser att MH faller in i JJ grepp … och djupare ner … dels av JJ dominans … .. som inte T kan blunda för …. MH kanske försvinner från Nöjjet ettt tag på grund av att hon mår skit … då letar T efter henne … hittar henne inte … pratar med barchefen… .. sen vid stängning kommer MH tillbaka och alla träffas igen och T vill visa på sin goda vilja och försöka reda ut det och följer med dem båda hem
Citera
2022-10-30, 00:01
Medlem
petteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är ju någon som frågat bara två månader sen i kommentarerna under videon vart ödehuset ligger, dom har ju svarat. Ser inte hela beskrivningen på min screenshot men ”… svänger vänster vid gettinge rosendal sedan håller du höger på grusvägen o sedan är du framme”

Ok, sorry inte hängt med 100%. Rätt fet tråd detta
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Man kan tycka att gatubrunnar i närheten redan borde ha kollats upp (eller ned i). I annat fall anser jag att man gjort bort sig i sitt finkammande av området.
Jag tror inte att brudarna gömt henne i närheten, har man tillgång till bil så bör man ju åkt en bra bit annars är man ju helt jävla efterbliven :P dödar man någon så kan man inte dumpa kroppen i närområdet (:
nu vet jag inte om de pejlat deras lurar, men de kan ju oxå ha lämnat lurarna hemma t.ex vilket är ganska smart
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Hmm. Men i båda fallen brukar det finnas vatten relativt högt upp och den man kastar ner lär väl bli flytande ett tag (antar att lik (tänker nu att hon tyvärr troligen är död) flyter när det blir gasbildning etc)? Lär inte vara någon större skillnad på dessa brunnar då? Tänker nu på sådana där större avloppsbrunnar (med ett A på).
Jo, men A-brunnar, dagvattenbrunnar täckta med galler osv. känns fortfarande för små...? Dessutom vore det väl extremt indiskret att öppna upp en sådan mitt i gatan, haha, och slamra med metall mot asfalten. En större brunn ute i markerna, däremot...
Citera
2022-10-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Visst rensas brunnar och det vatten som åker ner där tar vägen någonstans, men vet du hur lång tid det tar? Om du av misstag tappar något i en brunn och ber om hjälp att återfå saken, vet du hur stor chansen är? Jag har lite insikt i det av olika anledningar och visst finns det en chans, men den är väldigt väldigt liten.

Ja, fast nu påstods det ju att det var (är) det BÄSTA sättet att göra sig av med grejerna... Har extremt svårt tro att det inte är bättre att dumpa sakerna i en djup sjö ute i skogen faktiskt...
Senast redigerad av linakova 2022-10-30 kl. 00:07.
Citera
2022-10-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Japp sjuk tajming, men ibland så händer det :P
Jag tror inte hon har dött av ett fall, vad är oddset på det? däremot så kan dom ha dunkat hennes huvud då hon gjort motstånd mot golvet i samband med att dom försökt strypa henne? tänk dig själv att någon stryper dig du lär ju göra allt du kan för att komma loss, jag antar att det blev gruff i stående position men att dom försökt få ner henne på golvet för att slutföra strypningen, finns inte en chans att hammare eller kniv använts då borde väl rimligtvis blodspår funnits i lägenheten? hur lång tid tar det att slutföra en strypning 1-2 min? max? först rejält motstånd men när hon fallit på golvet så antar jag att en satt gränsle över henne och den andra höll T i armarna sittandes bakom T huvud och höll dom bakåt fattar ni? typ omöjligt att komma upp.
Ja om strypning skett, vilket ju ändå mycket talar för, så tror jag att det var precis så det gick till. Tror de har bråkat och hamnat på golvet där, enligt min teori, JJ hamnat över TT och där MH hållit i TTs ben eller liknande. Ett fall kan fortfarande vara aktuellt, det har man läst om väldigt många gånger förr varpå GM får panik och gör sig av med kroppen istället för att ringa 112. Men som sagt, inget blod i lägenheten vad vi känner till och vid ett fall lär blod ändå förekomma. Väldigt mycket å ena sidan å andra sidan, men med tanke på dunsarna är det inte helt orimligt att tro att bråk uppståt där efterföljande strykning genomförs.
Citera
2022-10-30, 00:03
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Bota lindra trösta, det är en läkares enda uppgift, jag kan inte se att Tove låtit ett gräl accelerera, och hon måste ha förstått snabbt om något höll på att skena med tjejerna, hon är den av dessa tre som är smart.
Hon måste ha blivit drogad, redan på Nöjet.
Självklart drogad.....+1GM
Citera
2022-10-30, 00:04
Medlem
Om det nu var ett röstmeddelande som skickades vid 2.30 så kan det varit inspelat tidigare (men ej iväg skickat). Då kan T varit död tidigare än 2.30. Kanske inte ens i lägenheten. Det ändrar tidslinjen. För 2.30 börjar ju ändå tiden ticka för MGM, om det nu är planerat. Från och med då så är det ju teoretiskt möjligt att pojkvännen får för sig att bege sig till JJs lägenhet för att leta.

Men varför skulle dom vilja befinna sig i lägenheten vid den tiden och väsnas. Kanske för att grannarna skulle veta att dom var hemma. Sen gick något i planen snett när J träffade grannen i trappen och blev tvungen att ta en tur till McDonalds.

Dagen efter säger JJ till pojkvännen att hon och T bråkat men blivit vänner, hade han pratat med T på kvällen när hon var påväg hem borde hon väl nämnt detta själv redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in