2022-10-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkar
Men Altså.. kan inte släppa..

Barchef pratar med TT under kvällen ..går ut i media..fine

Vakten på samma ställe kör JJ till mcd???

Rimmar det inte jävligt illa? Lirar fan inte alls i min skalle…

Ngt stör mig som fan idet…bara jag?

Det är inte vakten som kör JJ till mc Donalds, det är en annan granne som gör det.
Citera
2022-10-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Inte bara du.. personalen verkar involvera sig otroligt mycket i dessa tjejerna denna kväll..

Återigen, det är INTE vakten som kör JJ till mc Donalds, det ör en annan granne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det är inte vakten som kör JJ till mc Donalds, det är en annan granne som gör det.

Hur går snacket i Vetlanda? Har du hört några fler rykten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja i detta fallet kan man inte bara prata master som media och polis kanske slänger ur sig. Det är ju stålställningen och allt lull-lull de hängt upp i dem.
Det handlar då om dessa cell id och PCI som visar hur antennen är uppdelad och i vilka riktningar och det räknar man fram med öööh typ Primary Synchronisation Signal och Secondary Synchronisation Signal. SSS, sista alltså är den som hjälper mobilen att identifiera cellen.

Sen räknar mobilen ut PCI = (3xSSS) + PSS och man har det PCI värde man kan kolla riktning med förutom suffixet på cell id:t då.

För att räkna ut PCI för 4G (som Biltema-masten hanterar)så drar man PCI = (3 x 167) + 2 = 503.

SSS har 168 värden (0-167).

Så PCI värden finns upp till 503 (från 0, 504 totalt) och enheten är LTE som man ofta ser i sammanhanget 4G för det typ är samma sak.

Vid JJ´s lgh var det idag ett PCI värde på 381 och ett cell id som tillsammans eller var för sig ska visa en riktning då.

Ovan är slarvigt förklarat men nåt åt det hållet.

Det räcker utmärkt, väldigt intressant att veta vart alla inblandade mobiler kopplat upp under morgontimmarna.

Nu har vi inte alla kort på bordet men att leta mobiluppkopplingar förutsätter klart att mobiler är med.

Om TTs mobil stängts av och inga fler haft mobiler med sig, slutar spåret kanske helt abrupt på fel geografiskt område.

Frågan är om polisen letar utanför dessa områden eller om man helt där tillförlitar sig på allmänheten/MP.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Ja, strypning är också ett alternativ men i så fall skulle jag lägga mina kort på att det inte är det första som sker. Uppstår det en konflikt där MGM plötsligt blir rasande arg känns det som att ett slag eller knuff är det första som sker. Därefter kan det uppstått handgemäng och någon av de MGMen hamnat över T och tagit strypgrepp. Den andra MGM kan då ha blivit tillsagd att hålla i benen eller liknande för då lär det sprattlats något fruktansvärt vilket bör ha låtit väldigt mycket.
Så kan det oxå varit, men jag kanske var lite otydlig eller inte skrev, men det blev lite gruff etc först med rejäla dunsar och sen lyckades precis strypa henne när grannen knackade på, därav blev det helt tyst(?) strypning är väl det enda sättet att döda henne på och inte få blod i lägenheten tänker jag...
Citera
2022-10-29, 23:36
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är tyvärr två ödehus som det pratats om i tråden. En ute i Hällinge/Näsby någonstans där JJ ska ha varit med och festat i somras. Exakt var det ligger är det ingen i tråden som vet. Sedan lade någon ut en film från ett annat ödehus några kilometer öster om Vetlanda, någonstans vid Kettilsås (Svensholm står det på kartan).

Edit: Det ute vid Kettilsås verkar vara rivet, jämför Eniros flygfoto med det nyare från Google Maps.

https://kartor.eniro.se/m/t69S5

https://goo.gl/maps/FEn5H1aV11SPE9vH9

Jag hittade detta om ett ödehus i Vetlanda på nätet.

https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/hemnet/huset-har-statt-orort-i-20-ar-kan-bli-din-dromherrgard/

Har dock svårt att hitta det på google maps, känner du till det?
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det har du rätt i att det behöver inte vara flera inblandade.

Precis som du skriver så tog det ordentligt med tid i Karlskrona-fallet. Hoppas verkligen att TT kommer att hittas. Detta är ett mycket ovanligt och udda fall. Det kommer att göras flera dokumentärer om det samt framöver kommer det också att skrivas böcker om det. Redan efter två veckor så tillhör Vetlanda-fallet ett av de svenska klassiska fallen.

Känns dock som GM i Karlskrona visade på alla sätt att iallafall adoptivsonen hade grava psykiska problem sedan lång tid.
I detta fallet så visst vill många härinne beskriva JJ som manipulativ etc. Men ingen verkar egentligen veta. Är ju därför detta är svårt att förstå samtidigt som det är ju tonåringar vi pratar om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jävligt snyggt fynd. Grabben säger i början "Vetlandas kanske enda typ övergivna hus" så kanske har du kommit något på spåret? Jag har laddat ned videon till min enhet utifall att länken dör.

Det finns 200.000 ödehus i Sverige, Vetlanda med sina 13.000 invånare borde rent statistiskt husera ca 250 ödehus. Antagligen är det bara det enda ödeshuset personen i filmen känner till.
Citera
2022-10-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Det är märkligt att det inte nämns något om MH, vad hon gjorde/befann sig resten av natten och hela söndagen tills måndag fm då hon anhölls

Ja verkligen… det undrar jag också. Hon var väl inte med på mcd. Dock uppger P4 Jönköping att JJ ska ha sagt att både hon och MH gick till mcd efteråt
Citera
2022-10-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han verkar vara runt en del. Nog svårt slå honom på fingrarna vad gäller hitta runt Emån iaf. De har väl en del platser därde sköter själva vattenregleringen. Ser väl ut som en damm typ.

Dessa ställen är ju såna kanske. Kan man klistra in koordinaterna i Google Maps och kika.

57.430255, 15.149584

57.436545644255716, 15.16913285047722

57.438546735471, 15.207566692664566

57.428804273058425, 15.249290540323088

57.41056685459992, 15.093575627040329

57.40573436673881, 15.086235179594954

57.42532924478833, 15.010436768820803

Alla kraftverk där tillhör med något undantag kraftbolag (det i Sjunnen tillhör Hydro, aluminiumföretaget), och jag vet inte i vilken utsträckning Emåförbundet faktiskt sköter regleringen. Han står som samordnare, men själva regleringen utförs nog av de som sedan sköter kraftverken.
Citera
2022-10-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruNorr
Har inte skrivit något tidigare, jag har dock följt tråden slaviskt. Fascinerande att trots man inte varit inloggad på 4 timmar så är det samma saker som diskutera om och om igen. Tänker att varför upprepa samma sak om och om igen i över 1000 inlägg.? Förhoppningsvis kommer nya uppgifter imorgon .. Håller tummarna för det!

Påminner ganska mycket om en dålig såpopera från 80-talet där man kunde missa 25 avsnitt utan att för den sakens skull gått miste om någon handling alls…
Håller också tummarna för att det snart händer något nytt. Stackars familj! Går inte att föreställa sig vad de går igenom.
Citera
2022-10-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Sedan är bästa sättet att göra sig av med mobiler, nycklar och liknande föremål att dumpa dem i en regnvattenbrunn på gatan. Chansen att de hittas efter det är minimal.

Bästa sättet? Det är väl snarare större chans att hitta dem om de dumpats i en regnvattenbrunn än om de dumpats ute i skogen eller i en sjö? Brunnar kan ju rengöras eller renoveras etc och då upptäcks sakerna. Om de inte rentav spolas till ett galler någonstans i vattensystemet där de fastnar och där gallret kontinuerligt rensas från allt som fastnar. Hur exakt får du det till att det är "bästa sättet att göra sig av med" sådana prylar? I min värld känns det snarare tvärtom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in