2022-10-29, 22:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Jag tror dock att TTs lik finns inomhus, dvs är gömt någonstans inne, tex uppe på en vind eller i en källare. Liket är helt och ostyckat, förs annars hade polisen hittat blodspår inne i lägenheten.
Men det måste väl polisen upptäcka i så fall? Tror inte ens det finns någon ordentlig vind i fastigheten. Ett skrymsle av något slag vägg i vägg med JJ:s lägenhet, en skrubb, men jag har för mig att jag läste att de sökt igenom den.
Citera
2022-10-29, 22:39
Medlem
C.Ps avatar
Om ni hade dödat någon i er lägenhet.

Hade ni först försökt göra er av med kroppen så fort som möjligt eller hade ni fokuserat på att få bort personens mobil och cykel så fort som möjligt och tagit kroppen sist?
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Det mest troliga är ju att MH var kvar i lägenheten medans TT var medvetslös/död. Medans JJ och grannen var till mcd med TTs mobil.

Med det är bara spekulationer från min sida.
Ja, men frågan är ju när hon kom hem. På natten, tidig morgon, förmiddag, senare...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Vet inte om någon lagt fram en liknande teori, men kan det vara så att de lyckats stycka kroppen obemärkt? Vi vet att lägenheterna i det aktuella bostadshuset nyligen hade renoverats. Det kan även i samma veva gjort ett stambyte. Tänker att nylagt klinker och kakel saknar sprickor och annat som kan samla upp blod etc, samt att rören är nya och att inte lika mycket kan fastna? Lättare att städa lär det varit åtminstone. En tanke bara.

Tjejer har sällan verktyg, måste ha en fogsvans om man inte är anatomiskt kunnig
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Det mest troliga är ju att MH var kvar i lägenheten medans TT var medvetslös/död. Medans JJ och grannen var till mcd med TTs mobil.

M kanske åtog sig att paketera kroppen med filtar eller dylikt så att de kunde dra ner Ts kropp relativt ljudlöst nerför trappan. Medan J skaffar mat/alibi åt sig och sin ”onyktra”kompis.
Citera
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen1986
Jag och oaklake-15 kommer åka imorgon till Vetlanda igen med hunden, tänker kolla området runt ridhuset har en känsla att de inte alls åkt så långt ( kan mkt väl vara fel)…men iaf har ni mer områden runt stan som skulle kunna vara intressanta?

JJs pappas gård skulle jag rekommendera att söka på också
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Kvarten är för att det påstås här i tråden att en kropp max kan ligga upp till en kvart utan att lik/spårhundarna ska kunna få upp nos om att det har legat en död kropp i lghn. Eftersom det spekuleras i att hundarna inte hittat något så får man då utgå från att hela händelseförloppet i så fall ska ha skett väldigt fort. Men detta bygger ju enbart på uppgifterna andra kommer här i tråden med att det är upp till en kvart man har på sig.

Då fattar jag.
Citera
2022-10-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Det är en fråga som varit uppe tidigare, men jag tror inte att det framkommit nåt svar på det. Men frågan är Väldigt intressant, och svaret känns viktigt
Hela MH tycks vara ett mysterium i sig. Inte synlig någonstans efter vistelsen på Nöjet och strax därefter.
JJ tycks däremot varit synligt och hörts lite överallt.

Det känns som MH sitter tryckt där hon sitter ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Vet inte om någon lagt fram en liknande teori, men kan det vara så att de lyckats stycka kroppen obemärkt? Vi vet att lägenheterna i det aktuella bostadshuset nyligen hade renoverats. Det kan även i samma veva gjort ett stambyte. Tänker att nylagt klinker och kakel saknar sprickor och annat som kan samla upp blod etc, samt att rören är nya och att inte lika mycket kan fastna? Lättare att städa lär det varit åtminstone. En tanke bara.

Jag tror personligen inte på detta, det är svårt att ta bort blod helt och hållet. OM det skulle visa sig att TT blev styckad så är jag rätt säker på att JJ haft en rulle industriplast i sin lägenhet, att göra styckningen på. Bara då känns det rimligt att polisen inte hittat några blodspår.
Citera
Medlem
Citat:

Hade vi någon tidsangivelse på vittnet som såg JJ och MH i den röda bilen på söndagen med immiga rutor? Troligen så kom hon inte hem till sig utan spenderade hela natten med JJ … hade varit grymt med minutangivelse på den som såg JJ pappa i i ilharjen , samt hur bekräftade dessa vittnesuppgifter är …

Mycket märkligt att man inte fått någon av dem att erkänna var TT är ….. .. detta gnager hårt … detta betyder någonting ….. .. för har dem inte folk som kan få dem att brista så är fan svensk polis skit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Självklart. Vad jag menar i det fallet är att det är intressant om hon kom hem under natten, morgonen, förmiddagen, eller senare. Jag tror givetvis att polisen har nåt ordentligt på dem båda. Om inte annat så att deras historier går isär. Som jag skrev tidigare så anhölls ju den ena av dem innan den andra ens påbörjade sitt förhör. Så antagligen är det mer än deras vittnesmål.

Förstår. Det var egentligen mer en fundering än ett ifrågasättande☺️. Lite märkligt att det ej hörts rykten (vad jag vet) gällande henne och hennes aktivitet under dygnet.
Citera
2022-10-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt obekräftade uppgifter ska TTs syster eller om det var kusin och hennes pojkvän ha begärt att se grannen (vaktens) lägenhet. Tror det nämns i podden. Väldigt intressant.

Jag har sett flera här nu skriva att W jobbade som vakt. Vem kommer infon från? Uppgifter finns på att W jobbade sent så även på söndagsnatten.

PF, 60 år boendes i huset är vakt. Vad är oddsen att fler i samma hus jobbar som vakt på nöjet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in