2022-10-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Känns ju lite skumt ändå att när JJ är på MacD ber hon grannen stoppa bilen när hon ser den röda Audin för att prata med sina bekanta i Audin. Känns ju som man då måste haft någon form av syfte med att ta kontakt med personerna i bilen, svårt att tro man gör det bara för att småsnacka om man just har tagit livet av en person.

Spontant så tänker jag att hon kanske faktiskt ville bli sedd vid McD den kvällen, som ett alibi.

En teori: JJ:s plan var att ta TT:s telefon med sig när hon går/cyklar mot TT:s hem (i syfte att få telefonspårningen att se ut som att TT faktiskt gick hemåt) och sedan dumpa telefonen någonstans på vägen, så det ser ut som att TT blev överfallen någonstans.

Men sen kom grannen ut i trappen och JJ drog nödlögn att hon skulle till McD, varpå grannen insisterar att skjutsa henne då han var orolig att hon tänkt köra rattfylla dit. JJ finner sig i ändrade planer, och går all in på att hon drar till donken, därför går hon och hälsar på en hon känner, som råkar vara där just då. Kanske ville grannen inte låta JJ gå in i McD och köpa maten där, och JJ var orolig att personalen inte skulle se henne i passagerarsätet.

Men som sagt åtskilliga gånger innan, mycket märkligt fall. Min teori förklarar inte allting, det finns en massa saker som måste förklaras, exempelvis varför hon var dum nog att ha med sin egen telefon ut samtidigt som hon skulle vara klipsk nog att iscensätta ett överfall med TT:s telefon
Citera
2022-10-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Njae, gärningsmannaprofilgruppen som ingår i NOA blev inkopplad i Lisa Holm fallet iaf.

Frågan är vad de kan bistå med när MGM är ovanliga och står ut från statistiken.
Citera
2022-10-29, 21:58
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Inte i Wilma iaf, vad jag kan komma ihåg.

Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Kan det redan ha funnits någon annan person hemma i JJ lgh när tjejerna kom dit tro?
Tove manipulerad in i en fälla och mördad men av någon annan än JJ och MH ?

Jag tror dom gjort detta själva. Tror även det är planerat. en konflikt sen länge. Utstuderat från tjejernas håll. Dom har haft agg mot tt en längre tid
Citera
2022-10-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Frågan är vad de kan bistå med när MGM är ovanliga och står ut från statistiken.

Till att börja med kan dom coacha vid förhör, vilket verkar behövas!
Citera
Medlem
Men Altså.. kan inte släppa..

Barchef pratar med TT under kvällen ..går ut i media..fine

Vakten på samma ställe kör JJ till mcd???

Rimmar det inte jävligt illa? Lirar fan inte alls i min skalle…

Ngt stör mig som fan idet…bara jag?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Inte omöjligt när man nu säger att denna ursprungliga konflikt eskalerat senaste månaderna, tror det handlar om droger som sagt.
Mnjae, det tror inte jag. det är ju en del som verkar tro det, men så brukar inte bråk uppstå i tjej äng, det är nog något helt idiotiskt som vi aldrig kan gissa.
Citera
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Wow, har du betat av varenda inlägg? Grym insats i så fall.

Läst o läst. Vissa sidor har jag bara skummat igenom snabbt, speciellt när det går rundgång eller drar iväg åt fel håll. Min kollega har ett uttryck när han tycker vi tjejer snackar för mycket: ”Är ni på
tjôten nu igen?!” Tycker hela den här tråden är på tjôten.

Samtidigt kan jag inte sluta följa tråden. Har inte varit så fascinerad och bekymrad sedan Lisa Holm fallet. Allt är så märkligt, så oväntat och så besynnerligt. Ibland tror jag att lösningen är något HELT annat än vad vi tror. Kanske vi är ledda på villovägar? Känns som om ingenting kommer att förvåna mig nu.
Citera
2022-10-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkar

Inte bara du.. personalen verkar involvera sig otroligt mycket i dessa tjejerna denna kväll..
Citera
2022-10-29, 22:02
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Ja samling 09.00!

JÖNKÖPINGS LÄN/VETLANDA SÖKINSATS:
Hjälp oss och anhöriga att hitta 21-åriga Tove som är försvunnen sedan den 16 oktober 2022.
DATUM: Söndag 30 oktober 2022
TID: 09:00 Det går bra att ansluta löpande under dagen. Obs ny starttid pga vintertid
SAMLING: Vitalavallen, Traktorgatan 6, Vetlanda
LÄNK TILL KARTAN: https://goo.gl/maps/1yS6tQchzJshaxPQ8
KONTAKTPERSON VID SÖKET: 010-405 94 58
MEDIAKONTAKT VID SÖKET: 010-405 94 55

https://www.facebook.com/MPSweden
Citera
2022-10-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkar

Enligt obekräftade uppgifter ska TTs syster eller om det var kusin och hennes pojkvän ha begärt att se grannen (vaktens) lägenhet. Tror det nämns i podden. Väldigt intressant.
Citera
2022-10-29, 22:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Jag tänker lite att Är det verkligen så riskabelt att ta ut en kropp så sent under natten/tidigt på morgonen...? De flesta sover ju då, och av de som är vakna, hur många tittar ut genom fönstret? Och då i rätt tid... I realiteten är det ju ganska säkert, men samtidigt tänker jag själv att om Jag hade gjort det skulle jag va Sjukt nojig för att nån skulle se. Samtidigt... Vad är alternativet? Vänta? Det blir ju knappast lättare på dagen. Fan, så många frågor och så få svar. Hoppas bara på att hon hittas snart. Det bästa hade ju varit om hon höll sig borta av fri vilja och gav sig till känna. Men knappast troligt. Tyvärr är hon nog inte i livet längre, men då hoppas jag ju att kroppen hittas snarast. Så de anhöriga kan få börja sitt sorgearbete och så att teknikerna kan hitta spår. Så sorgligt detta
Jag tänker mest att jag själv hade utgått från att grannarna är på sin vakt efter oljuden tidigare på natten. Folk sover oroligt när de blivit störda. Någon får kanske för sig att hålla utkik efter misstänkta saker. Risken finns att stöta ihop med tidningsbud i trappuppgången, osv. "Hej hej, här kommer vi bärande på en tjej! Nothing to see here, folks". Men, det är jag det. Och som du skriver har man inget direkt val i det läget.

Så, strypning i lägenheten och att de burit ut henne efter McDonalds är troligast.
Citera
2022-10-29, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Och det måste varit något väldigt stort det bråket handlade om då det delade upp det stora kompisgänget i 2 läger.. Vad katten kan ha orsakat denna situation..
Oftast något pyttelitet när man har med en narcissist att göra, tror inte att vi kan gissa vad det handlade, om. JJ har en manipulativ hjärna verkar det som, som drivs av hämnd, och tydligen hämnas hon med att tända eld på lägenheter om man gör slut med henne, till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in