2022-10-29, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Tycker det är lite intressant med Näsby. Ja skrev tidigare i tråden(måndags tror jag) om ett ödeshus där JJ med vänner har haft fester. Enligt uppgift ska detta hus ligga någonstans i trakterna kring Näsby/Hällinge. Vet tyvärr inte exakt var. Tror inte det gjorts nåt direkt sök åt de hållet. Men det är ju ett område eller väg som JJ bör vara bekant med.

Sånt här borde ju vara intressant tänker jag? Hade jag haft ett lik att dumpa så hade jag valt ett område jag är väl bekant med men ej har en allt för uppenbar koppling till.
Citera
2022-10-29, 22:29
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Vet man vilken tid MH lämnade lägenheten alternativt kom hem?

Kan hon ha varit kvar i lägenheten när JJ åkte till McDonalds?

Har man kollat hennes mobil var hon varit uppkopplad på wifi olika tider osv.
Det är en fråga som varit uppe tidigare, men jag tror inte att det framkommit nåt svar på det. Men frågan är Väldigt intressant, och svaret känns viktigt
Citera
2022-10-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Sånt här borde ju vara intressant tänker jag? Hade jag haft ett lik att dumpa så hade jag valt ett område jag är väl bekant med men ej har en allt för uppenbar koppling till.

Precis, jag tänker likadant.

Polis är såklart tipsad av personen som berättade detta för mig.
Citera
2022-10-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Det är en fråga som varit uppe tidigare, men jag tror inte att det framkommit nåt svar på det. Men frågan är Väldigt intressant, och svaret känns viktigt

Kan man inte utgå lite från att polisen har koll på att hon varit i JJ’s lgh under de relevanta timmarna? Hon sitter väl inte häktad enbart för att hon sågs lämna Nöjet med TT? Eller det kanske räcker med att deras historier går isär, vad vet jag.
Citera
2022-10-29, 22:32
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Har Tove då cyklat med låst cykel eller har den som förmodats kört på henne och dumpat henne någonstans bemödat sig om att låsa hennes cykel innan hen dumpade henne
Antar att polisen har cykeln i beslag. Och hade de bedömt att den blivit påkörd tror jag inte att de nu häktade hade suttit kvar, och polisen hade inriktat sig på nån som körde på henne istället. Så jag tror att vi kan släppa den teorin.
Citera
2022-10-29, 22:33
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark

Det mest troliga är ju att MH var kvar i lägenheten medans TT var medvetslös/död. Medans JJ och grannen var till mcd med TTs mobil.

Med det är bara spekulationer från min sida.
Citera
2022-10-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bra att fler engagerar sig.

Detta är från biltema masten jag blev uppkopplad emot, en hög jävel.

https://www.bildtagg.se/bild/k6kpn2yxwqcnaznf259490x
Citera
2022-10-29, 22:35
Medlem
Jag och oaklake-15 kommer åka imorgon till Vetlanda igen med hunden, tänker kolla området runt ridhuset har en känsla att de inte alls åkt så långt ( kan mkt väl vara fel)…men iaf har ni mer områden runt stan som skulle kunna vara intressanta?
Citera
2022-10-29, 22:36
Medlem
Vet inte om någon lagt fram en liknande teori, men kan det vara så att de lyckats stycka kroppen obemärkt? Vi vet att lägenheterna i det aktuella bostadshuset nyligen hade renoverats. Det kan även i samma veva gjort ett stambyte. Tänker att nylagt klinker och kakel saknar sprickor och annat som kan samla upp blod etc, samt att rören är nya och att inte lika mycket kan fastna? Lättare att städa lär det varit åtminstone. En tanke bara.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Men han kan vara bekant med den yngre kvinnan som Tove letade efter. Då hade jag med satt mig.

Satt han sig ner eller satt hon typ i baren? Kanske han jobbade lite parallellt, samtidigt som han pratade med henne?
Kanske han också kände hennes kontaktsökande till den tjejen som lite speciellt? Och om han kände till tjejen som hon letade efter då blev det lite extra fokus på detta? hon verkade trots allt lite orolig, även om det inte var uttalat. Upprepade förfrågningar är ändå lite anmärkningsvärt?

Tycker inte att det känns konstigt eller avvikande på en mindre ort? Även om man inte känner precis alla som man pratar med.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Har Tove då cyklat med låst cykel eller har den som förmodats kört på henne och dumpat henne någonstans bemödat sig om att låsa hennes cykel innan hen dumpade henne

Jag ser att Du ha kollat tråden.

Mitt inlägg är ju flera 100+ sidor tillbaka.

Bra jobbat!
Citera
2022-10-29, 22:38
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Kan man inte utgå lite från att polisen har koll på att hon varit i JJ’s lgh under de relevanta timmarna? Hon sitter väl inte häktad enbart för att hon sågs lämna Nöjet med TT? Eller det kanske räcker med att deras historier går isär, vad vet jag.
Självklart. Vad jag menar i det fallet är att det är intressant om hon kom hem under natten, morgonen, förmiddagen, eller senare. Jag tror givetvis att polisen har nåt ordentligt på dem båda. Om inte annat så att deras historier går isär. Som jag skrev tidigare så anhölls ju den ena av dem innan den andra ens påbörjade sitt förhör. Så antagligen är det mer än deras vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in