2022-10-29, 22:16
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Såg ut som nåt väldigt spetsigt låg i påsen

Ser ut som en hammare
Citera
2022-10-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Nä, det är killen som körde henne till McD var inte vakt på Nöjet. Diskuterades för några dar sen här och det reddes ut att det var en annan granne.

Ok, tack för uppdatering.. står ju en del skit här så missat det
Citera
2022-10-29, 22:17
Medlem
Skriver det igen, får en känsla om att det kommer att vara en olöst fall… fyfan
Citera
2022-10-29, 22:18
Medlem
Kan inte konflikten handlat om branden J anklagades för att ha anlagt april förra året?

Kan tänka mig att det blev en vattendelare i gänget. Rimligen borde hennes ex vänner tagit avstånd från henne iaf.
Citera
2022-10-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack, blev en bra dag att orientera sig på. Så får man nya uppslag och idéer. MP gör ett viktigt jobb annars just och jag uppmuntrar de som kan att minst sprida behovet av mer folk som kan vara med att söka. Alltså dela deras inlägg i soc medier osv.

För nu gäller det att klura ut var hon är. Det får inte gå för lång tid.

Bra jobbat idag!
Känns som vinklarna är otroligt viktiga om de anger riktningen på täckningen av masterna.

Och tiden är viktig. Ju snabbare hon hittas desto bättre bevisläge.
Citera
2022-10-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Skriver det igen, får en känsla om att det kommer att vara en olöst fall… fyfan

Jag tror att de hittar TT till slut och att någon/ några får sitta inne en bra tid framöver..
Citera
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Är inne på samma spår,att det här är planerat och TT blev inlurad till lägenheten i tron att konflikten skulle lösas.
Det var en fälla helt enkelt.
Platsen där de har gömt/dumpat henne kan också varit utsedd innan.

Helt inne på samma spår.. En fälla som hon gick på .. Helt å hållet med på det, kan hoppas fler ser spår av det.. Detta är något dom har hittat på . finns ingen annan inblandad mer än den oförvitlige grannen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Gissning 1 orsaken till ljuden från JJs lägenhet
Någon leker med en kettlebell och svingar den på fyllan men tappar eller släpper greppet högst upp. En Kettlebell träffar TT på hakan.
1 Hon träffar väggen och 2 stupar i golvet, efter kommer 3 kettlebell efter att ha studsat i soffan åker även den i golvet. detta ger 3 smällar med en ganska kort intervall enligt vad grannarna har hört.

Kan detta vara en rimlig förklaring till ljuden eller finns det bättre mer rationella förklaringar?

Jag postade tidigare idag om min teori, att det rör sig om en fällbar bäddsoffa. Jag hade en soffa nyligen som gjorde riktigt höga metalliska klick när man först drog fram ryggstödet för att "frilägga" mekanismen och sen ytterligare ett par höga klick när man fäller ryggstödet bakåt i liggläge. Ljudet skulle lätt kunna misstas för hamrande ifall det hörs genom en vägg. Jag tror att det var 3-4 sådana klick tills den var lagt i sängläge.

Hittade en bild som jag är 95% säker är exakt den jag hade: https://cdn.asko.fi/tuotteet/uploaded/images/1272x1176_png/cross_vuodesohva_petrooli_tuo.jpg
Citera
2022-10-29, 22:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Visst, jag håller med dig där. Alltid en risk. Och som sagt hade jag själ nog varit jävligt nojig. Men också... Inget direkt val. Vad fan skulle man göra själv? Har egentligen ingen aning. Tror att jag egentligen skulle kunna dra ett lik i benet ut till en bil utan att nån granne såg nåt här mitt i natten, men så skulle man nog knappast tänka i det läget.

Sen är frågan lite, hur berusad var JJ den kvällen? Hade varit intressant om den skjutsande grannen får den frågan i si och så intervju om den kommer i nästa podd-avsnitt. En sån sak kan ju va helt avgörande för hur man agerar i vissa lägen.
Ärligt: Tror att jag också skulle kunna komma undan med det, men kanske inte om det råder viss aktivitet i huset pga. tidigare störningar. Känns ju som man skulle kunna sabba för sig själv också om man är spänd och tvekar. Annars intressant tanke om berusningsgraden — med tillräckligt innanför västen är det som att en del människor får ett himmelskt flow. Andra blir bara asklantiga. Tror att självförtroende/handlingskraft är A och O om ett vågat projekt ska lyckas.
Citera
2022-10-29, 22:20
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkar
Wtf!? Lirar ännu sämre nu.. nånting e de … nånting

TTs kusin är god vän med grannen ifråga. De spanade själva trots polisen varit där. Tror fan man hade gjort det ifall man hamnade i en sån fruktansvärd situation. Jag hade gått runt med ficklampa och varit som en galning tills alla frågor var besvarade.

Tänker himla mycket på TTs familj ❤️
Citera
2022-10-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ni som har varit på plats, här kommer en fråga. När jag tittar på google maps ser det ut som att det finns en utgång på baksidan av huset. Är det två ingångar till huset?

Sen ser jag att det finns en källare med. Är det förråd och tvättstuga där?

Det lilla vita huset till höger om St.gatan 71 används det som garage eller är det något annat?

JÄVLIGT MÄRKLIGT att det inte snackas mer här i tråden av personer från Vetlanda. Varför är alla så tysta?

Vad ska vi skriva? Vi vet inte mer än dig, eller någon annan i princip.

Ska vi skriva allt som händer här så kommer vi kunna sluta jobba.
Citera
2022-10-29, 22:21
Medlem
Vet man vilken tid MH lämnade lägenheten alternativt kom hem?

Kan hon ha varit kvar i lägenheten när JJ åkte till McDonalds?

Har man kollat hennes mobil var hon varit uppkopplad på wifi olika tider osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in