Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Jag tänker mest att jag själv hade utgått från att grannarna är på sin vakt efter oljuden tidigare på natten. Folk sover oroligt när de blivit störda. Någon får kanske för sig att hålla utkik efter misstänkta saker. Risken finns att stöta ihop med tidningsbud i trappuppgången, osv. "Hej hej, här kommer vi bärande på en tjej! Nothing to see here, folks". Men, det är jag det. Och som du skriver har man inget direkt val i det läget.
Så, strypning i lägenheten och att de burit ut henne efter McDonalds är troligast.
Visst, jag håller med dig där. Alltid en risk. Och som sagt hade jag själ nog varit jävligt nojig. Men också... Inget direkt val. Vad fan skulle man göra själv? Har egentligen ingen aning. Tror att jag egentligen skulle kunna dra ett lik i benet ut till en bil utan att nån granne såg nåt här mitt i natten, men så skulle man nog knappast tänka i det läget.
Sen är frågan lite, hur berusad var JJ den kvällen? Hade varit intressant om den skjutsande grannen får den frågan i si och så intervju om den kommer i nästa podd-avsnitt. En sån sak kan ju va helt avgörande för hur man agerar i vissa lägen.