2022-10-29, 22:10
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkt498
Jag tror dom gjort detta själva. Tror även det är planerat. en konflikt sen länge. Utstuderat från tjejernas håll. Dom har haft agg mot tt en längre tid
Är inne på samma spår,att det här är planerat och TT blev inlurad till lägenheten i tron att konflikten skulle lösas.
Det var en fälla helt enkelt.
Platsen där de har gömt/dumpat henne kan också varit utsedd innan.
Citera
2022-10-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Grymt jobb du, ni gör!
Ang sopsäcken och handskar. Jag antar att polisen informerats för visst var det så att JJs badrum var under renovering och att dessa skulle kunna komma därifrån. Troligtvis inte men ändå värt att kolla upp...

Och återigen, fantastiskt jobb och grym kunskap du verkar besitta...

Ja det är bara att knåpa på tack.

Bjuder på en bild när vi ändå är i farten ang soppåsen och handskarna där:

https://www.bildtagg.se/bild/jcphtp1d8mb4fi94yzks6h6l

Stötte på promenerande så någon har kanske hittat slängt på backen och varit lite vän av ordning eller så är det nån antenn-tekniker som har sin favoritpåse och sina favoritBiltema-handskar redo där.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Frågan är vad de kan bistå med när MGM är ovanliga och står ut från statistiken.
Det beror på vilken statistik man jämför med, om du menar bland unga tjejer så är dom definitivt unika, men om man jämför med kriminella som sitter inne för mord så är dom inte så unika längre. NOA har säkert tillgång till djupare teknisk undersökning bland annat.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Ni som har varit på plats, här kommer en fråga. När jag tittar på google maps ser det ut som att det finns en utgång på baksidan av huset. Är det två ingångar till huset?

Sen ser jag att det finns en källare med. Är det förråd och tvättstuga där?

Det lilla vita huset till höger om St.gatan 71 används det som garage eller är det något annat?

JÄVLIGT MÄRKLIGT att det inte snackas mer här i tråden av personer från Vetlanda. Varför är alla så tysta?
Citera
2022-10-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det är bara att knåpa på tack.

Bjuder på en bild när vi ändå är i farten ang soppåsen och handskarna där:

https://www.bildtagg.se/bild/jcphtp1d8mb4fi94yzks6h6l

Stötte på promenerande så någon har kanske hittat slängt på backen och varit lite vän av ordning eller så är det nån antenn-tekniker som har sin favoritpåse och sina favoritBiltema-handskar redo där.

Såg ut som nåt väldigt spetsigt låg i påsen
Citera
2022-10-29, 22:13
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haptor22
Går man in och tittar på Storgatan 71 i Google Maps idag får man en bild tagen okt 2022 och på uppfarten till huset finns två bilar bl a en från en rörfirma. Är bilden tagen efter den 16:e är det väl polisen som tagit dit firman. Om - finns misstanke om att mgm spolat ner något eller att det varit stopp i avlopp. Har man kollat gatubrunnar ? Mobil mot Biltema och mgm söndag morgon till Illharjen kan ju vara villospår. Enligt uppgift dåligt väder och risk för spår kvar i bilar samt ej velat ha fler inblandade.

JJs badrum var under renovering när bilden togs.
Citera
2022-10-29, 22:13
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Tror också det är planerat. Tankarna förs till det här runt 10 år gamla fallet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Skylar_Neese

Jag har skrivit min teori Tror de flesta hakar upp sig på att hon blev strypt i lhten men jag tror hon gick ut själv å att jag tror hon dog först på söndags morron eller att hon dumpades till att dö själv.
Citera
2022-10-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bra att fler engagerar sig.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
2022-10-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haptor22
Går man in och tittar på Storgatan 71 i Google Maps idag får man en bild tagen okt 2022 och på uppfarten till huset finns två bilar bl a en från en rörfirma. Är bilden tagen efter den 16:e är det väl polisen som tagit dit firman. Om - finns misstanke om att mgm spolat ner något eller att det varit stopp i avlopp. Har man kollat gatubrunnar ? Mobil mot Biltema och mgm söndag morgon till Illharjen kan ju vara villospår. Enligt uppgift dåligt väder och risk för spår kvar i bilar samt ej velat ha fler inblandade.

Med största sannolikhet är detta innan brottstillfället eftersom det pratats om att bostädernas toaletter har renoverats i närtid. Tänker att bilden är tagen vid det tillfället.
Citera
2022-10-29, 22:15
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tänker mest att jag själv hade utgått från att grannarna är på sin vakt efter oljuden tidigare på natten. Folk sover oroligt när de blivit störda. Någon får kanske för sig att hålla utkik efter misstänkta saker. Risken finns att stöta ihop med tidningsbud i trappuppgången, osv. "Hej hej, här kommer vi bärande på en tjej! Nothing to see here, folks". Men, det är jag det. Och som du skriver har man inget direkt val i det läget.

Så, strypning i lägenheten och att de burit ut henne efter McDonalds är troligast.
Visst, jag håller med dig där. Alltid en risk. Och som sagt hade jag själ nog varit jävligt nojig. Men också... Inget direkt val. Vad fan skulle man göra själv? Har egentligen ingen aning. Tror att jag egentligen skulle kunna dra ett lik i benet ut till en bil utan att nån granne såg nåt här mitt i natten, men så skulle man nog knappast tänka i det läget.

Sen är frågan lite, hur berusad var JJ den kvällen? Hade varit intressant om den skjutsande grannen får den frågan i si och så intervju om den kommer i nästa podd-avsnitt. En sån sak kan ju va helt avgörande för hur man agerar i vissa lägen.
Citera
2022-10-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt obekräftade uppgifter ska TTs syster eller om det var kusin och hennes pojkvän ha begärt att se grannen (vaktens) lägenhet. Tror det nämns i podden. Väldigt intressant.

Wtf!? Lirar ännu sämre nu.. nånting e de … nånting
Citera
2022-10-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Nu hänger jag inte med igen, varför inom en kvart?

Kvarten är för att det påstås här i tråden att en kropp max kan ligga upp till en kvart utan att lik/spårhundarna ska kunna få upp nos om att det har legat en död kropp i lghn. Eftersom det spekuleras i att hundarna inte hittat något så får man då utgå från att hela händelseförloppet i så fall ska ha skett väldigt fort. Men detta bygger ju enbart på uppgifterna andra kommer här i tråden med att det är upp till en kvart man har på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in