2022-10-29, 21:46
Medlem
Skulle citera Lindblomsgröns senaste inlägg men blev fel

ang. den konflikt som funnits mellan grupperingarna i något åt och eskalerat senaste tiden

Här måste ju polisen ha kännedom
En eskalerande konflikt mellan TT o JJ kan ju inte ha förts endast via mun till mun

Det måste ju nästan finnas digitala spår oxå ?
Citera
2022-10-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vet du om dammen är tömd ännu? Ser ut o vara ännu större damm bakom och även flera tillflöden, svårt o tömma helt.

Tömmer den gör de inte, bara sänka nivån.
Såg brandmänn där idag, så de jobbar på det.
Citera
2022-10-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Någon annan var i Vetlanda idag och testade vilken hens mobil kopplade upp sig på vid McDonalds. Jag trodde jag sparade det inlägget men icke. Hen kanske kommentarer själv snart.

Bra att fler engagerar sig.
Citera
2022-10-29, 21:48
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Polisen har inte gått ut med att dom hittat något spår så vi vet faktiskt inte.
Polisen har, vilket egentligen bara är bra men sjukt frustrerande för oss andra, hållit väldigt tätt hittills. Så tyvärr vet vi inte så mycket mer än det som vissa "vittnen" uttalat sig om i media, och vad fåtalet seriösa Flashbackare som sett polisaktivitet har berättat.
Citera
2022-10-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Det är flickor i 18-20 års åldern det handlar om så nej, bråket som delade kompisgänget i två läger behöver inte ha handlat om något stort. (sett ur en vuxen människas ögon) Någon tittade en sekund för länge på någons pojkvän. Någon lajkade en bild som någons pojkvän lagt upp på sociala medier. Någon får för sig att någon "snackat skit" om någon. Och så vidare...
Någon har väl blivit kränkt. Är ju inne nu!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Inte i Lisa Holms heller.

Så NOA var varken inkopplat i LH eller Wilma-fallet. Där fann man MGM rätt så snabbt. Litauerna som mördade Lisa misstänktes ju redan dagen efter eller två men sattes på span om jag minns rätt.

Varför är dom inkopplad i detta fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Visst kan jag göra det. Om det nu finns en så omfattande sammanfattning i 6 delar inklusive tidslinje som går emot dina teorier så känns det bara tröttsamt att upprepa.
Men alla har förstås rätt till sina konspirationsteorier. Själv föredrar jag diskutera utifrån fakta

Du klarar alltså inte av att peka ut specifika fakta som emotsäger min teori? Det kan ju enbart tolkas på ett vis - det finns inga och det vet du själv om. Sluta snacka skit, eller backa upp dina påståenden med något konkret, tack.
Citera
2022-10-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så här står det nu på Expressen.

P4 Jönköping har talat med två väninnor till de häktade kvinnorna. En av den berättar att hon var tillsammans med dem på nattklubben ”Nöjet” på lördagen innan Tove försvann, och att det var god stämning under kvällen.
– Som jag känner dem är de inte kapabla till något sånt som polisen misstänker dem för, säger hon om de misstänka kvinnorna.
Enligt vännerna ska det ha funnits en konflikt mellan en av de häktade kvinnorna och Tove, vilket ska ha delat det stora vänskapsgänget i två läger. De senaste månaderna ska konflikten ha eskalerat och under lördagskvällen den 15 oktober blossade bråket upp inne i klubblokalen.
Tove och den misstänkta kvinnan ska ha bestämt sig för att gå hem till kvinnan för att prata ut. Där ska de båda ha blivit sams.
– Det hade ändå gått bra och efter när Tove skulle cykla hem så hade allting löst sig sa hon. Hon sa att de kanske inte skulle bli nära vänner igen men att de inte längre var ovänner, säger väninnan till P4 Jönköping

Då undrar jag men om så många vet om konflikten varför talar ingen om var det är.

Ja det är jäkligt fishy hela grejen. Konflikt sedan länge som blossat upp under de senaste månaderna. Delar gänget i 2 delar och kulminerar i i samma stund som TT försvinner. Och ingen här vet vad det handlar om?

Vad är det för personligheter som ingår i de 2 delarna av gänget egentligen? Någon vet alldeles säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Någon annan var i Vetlanda idag och testade vilken hens mobil kopplade upp sig på vid McDonalds. Jag trodde jag sparade det inlägget men icke. Hen kanske kommentarer själv snart.

Sidan 1062 finns inlägget om min uppkopplings test.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Det är flickor i 18-20 års åldern det handlar om så nej, bråket som delade kompisgänget i två läger behöver inte ha handlat om något stort. (sett ur en vuxen människas ögon) Någon tittade en sekund för länge på någons pojkvän. Någon lajkade en bild som någons pojkvän lagt upp på sociala medier. Någon får för sig att någon "snackat skit" om någon. Och så vidare...
Precis. Det kan handla om nåt sånt, och att en person då börjat baktala en annan. Sen tar övriga parti för nån av dem.
Citera
2022-10-29, 21:51
Medlem
Citat:
Så NOA var varken inkopplat i LH eller Wilma-fallet. Där fann man MGM rätt så snabbt. Litauerna som mördade Lisa misstänktes ju redan dagen efter eller två men sattes på span om jag minns rätt.

Kan vara för att det gått längre tid eller att Vetlandapolisen/Jönköpingpolisen har begärt hjälp.
Citera
2022-10-29, 21:52
Medlem
Citat:

Ursäkta en korkad fråga🙄men vad kan NOA göra för att hjälpa till att hitta TT? Försökte googla men fattade inte ändå😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in