2022-10-29, 21:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Kan T ha mått dåligt och tagit sitt liv pga psykisk ohälsa? Privata saker osv..
Den hypotesen fanns sannolikt med från början. Men det står upprepade ggr i både media och uttalande från polisen att inget tyder på att hon försvunnit frivilligt
Citera
2022-10-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Kan dessa två möjligen vara M*a och Jennif*r som nämndes i början av tråden som var ute tillsammans med Tove?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Är nästan 100% säker på att de första namnen kom upp enbart för att de har samma initialer som de två MGM och för att de känner TT, detta var innan MGM var identifierade. M*a bor i Falun, och borde vara på läger med skidlandslaget just nu.
Citera
2022-10-29, 21:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Jo, visst. Även att häktning med restriktioner lär va grymt påfrestande så är nog ändå skräcken för livstids fängelse större...

Bara min tanke... Var det inte väldigt tidigt för att begära p7:a på dem?
Jo, det måste stå tämligen klart att det är något fel på dem båda. Vill inte spekulera i vad.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Ne inte jag heller ofta är det dom enklaste sätten som är de mest troliga. Ja tippar på strypning därav dunsar, inlindad i något, åkt och dumpat någonstans i närområdet till en väg fär man inte kan bära så långt möjligtvis fadern till hjälp JJs far. Väl dold (nergrävd , vatten, brunnar, andra hålutrymmen)
Det är väl på ett ungefär vad jag också tänker mig. Otroligt knepigt att det tycks saknar bombsäkra bevis i lägenheten, och att det bör vara riskabelt att frakta ut kroppen till väntande bil. Det är rimligt att misstänka att det var så det gick till, men bara om man är rationell. Det känns obehagligt oklart. Känns.
Citera
2022-10-29, 21:21
Medlem
Nån som vet om MP ska fortsätta i morgon söndag?
Citera
2022-10-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Den hypotesen fanns sannolikt med från början. Men det står upprepade ggr i både media och uttalande från polisen att inget tyder på att hon försvunnit frivilligt

Hur kan någon vara säker på det, jobbigt i den åldern med sin identitet, föräldrar skilda, bråk med vänner, skola med studieuppehåll, tvillingsyster man glidit ifrån kanske..
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Snälla måtte hon hittas...

Dessa luder får inte komma undan. Känns det inte som att någon mer kan vara inblandad också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
TT satt med bartendern och samtalade i 10 minuter , hon var orolig för en kompis, någon härinne har skrivit att det var någon som drogades just den kvällen, kan TT varit orolig för att hennes kompis drogats och sagt det till bartendern? Ser aldrig bra ut om ett uteställe har problem med droger.. och grannen till JJ jobbade väl också där? Kan grannen eller bartendern vara inblandade? Få tyst på TT vad hon vet om utestället och drogerna som finns där? JJ och MH fick lura hem TT och sen har någon annan dykt upp i lägenheten med.. JJ och MH är då livrädda för att tjalla på den som gjorde det då de själva är rädda för att bli dödade? Ett långskott, men va f-n, man måste försöka😏

Kanske inte så troligt, men det är ändå lite konstigt att bartendern, eller om han var "barchef", har tid att snacka med en gäst (Tove) i 10 min, en gäst som vad jag förstår han inte kände sedan tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag fick idag täckning från "Biltema-masten" vid absolut närhet av JJ´s lgh.

Konstaterar att samma unika cell id täcker platser som t.ex där väg 47 korsar järnvägen (väldigt nära masten) och Rusta på Tjärdalsvägen 4 på andra sidan Nydalarondellen samt på Storgatan när den passerar Hydro Arena strax efter Nydalarondellen i sydlig riktning.

Sen en anmärkningsvärd täckning är att borta vid Vetlanda Ridcenter får jag in Biltema-masten. Riktningen från masten stämmer med platserna ovan så masten lyckas på nåt sätt blåsa rakt genom stan där.
Den här täckningen ska jag dubbelkolla vid nästa tillfälle. Annars är helt andra cellid("master")dominerande på andra sidan stan.

Ska tilläggas att Biltema-masten når till norra gaveln på huset mot bakgården. På samma gavel men mot Storgatan (framsidan om man vill) så är det en annan mast som gästspelar lite vid kyrkogårdsområdet ihop med Biltema-masten.

Behöver i princip tillträde till lgh för att dubbelkolla men som ovan är en fingervisning.

Biltema-mast till ridcenter. Det ligger väl förbi efter både Illharjen och MCD?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Nån som vet om MP ska fortsätta i morgon söndag?

Ja samling 09.00!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hoppas polisen får ta del av ditt arbete. Känns oerhört viktigt

Hade gärna tagit del av deras. Då hade man kunnat göra mer.

Kikar man på Vetlanda på kartan och zoomar ut är det rätt mycket skog alltså...
Jag kollade täckning på master på de flesta vägar ut från Vetlanda och räcker åka nån km så är det vattendrag, sjöar, skog och mer skog.
Jag har haft en siffra nånstans hur många kvadratmeter en människa avverkar när den letar noggrant i typ drev. Minns den inte nu men skrev den i tråden om Amela i Grästorp. Kommer ta år att leta genom Vetlanda kommun.

Får se hur noggranna de hunnit bli just med masterna. Vanligtvis så har de en av de tre riktningar en mast sänder i och lite till. Tar in nån från Telia för att mäta lite. Hur långt de kommit i det här fallet med samma typ av analys jag fuskat runt med lite några timmar är okänt.

MP, räddningstjänsten, mfl söker norr om lgh mot Biltema, Föreda osv pga mastuppkoplingen? Och för att de ska utgå från där hon senast sågs såklart enligt alla regler och rutiner, lagen om skydd mot olyckor osv.
Men mastuppkopplingten i sig kan betyda att den förstörs eller stängs av i lgh. Sen kan den vara på månen vid det här laget.
Citera
2022-10-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Kan dessa två möjligen vara M*a och Jennif*r som nämndes i början av tråden som var ute tillsammans med Tove?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Dem har inget med detta att göra. Dem var inte ute med TT. Det var någon som fick för sig att det var så dem anhållna hette.
Citera
2022-10-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Kanske inte så troligt, men det är ändå lite konstigt att bartendern, eller om han var "barchef", har tid att snacka med en gäst (Tove) i 10 min, en gäst som vad jag förstår han inte kände sedan tidigare.
Troligtvis rökpaus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in