2022-10-29, 20:50
Medlem
Känns ju lite skumt ändå att när JJ är på MacD ber hon grannen stoppa bilen när hon ser den röda Audin för att prata med sina bekanta i Audin. Känns ju som man då måste haft någon form av syfte med att ta kontakt med personerna i bilen, svårt att tro man gör det bara för att småsnacka om man just har tagit livet av en person.
Citera
Medlem
[quote=Nilsstig|82221003]
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
För att Vetlanda är litet och dom är rädda?[/QUOT

Sitter de och håller käft eftersom dom är väldigt säkra på att T aldrig kommer att hittas?

Behöver inte vara så, de är råbarkade kvinnor. Inte att leka med. Kom igen alla Vetlanda bor hjälp polisen nu!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Ja det verkar ju som att så är fallet. Tror precis som du säger att Vetlanda-polisen körde fast ganska tidigt och att dom fick kalla in experthjälpen från NOA.

Det är ju märkligt att NOA:s expertis inte verkar ha gett mycket heller...

Leif GW medgav även han att han var förvirrad. Har svårt att tro att han inte har nån sorts insyn eller kontakter i utredningen.
Citera
2022-10-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Så Biltemamast-uppkopplingen kanske inte är så mycket till ledtråd mao.

Beror på vad man vill få ut av det faktum att den är sista kontakt.
Behöver veta cellid eller PCI polisen/media syftar på med "masten på höjden ovanför Biltema". Det avgör vilken vinkel antennen är riktad.

Betyder uppkopplingen att mobilen lämnar JJ's lgh? Nej inte helt säkert alltså.

(På dörren till "teknikhuset" för aktuell Biltema-mast hade förresten någon satt fast en blå sopsäck modell "bygg" och ett par Biltema-handskar. Såg lite udda ut. )
Citera
2022-10-29, 20:51
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vad? Hur är det möjligt? Den mest serösa och som verkligen bidragit till att vi får uppdaterad fakta hela tiden. Detta känns helt oförklarligt

Han hamnade ju i luven på en viss annan användare i tråden som många har retat sig på... Tror inte det är tillåtet enligt regelverket att spekulera kring andra användare och varför de stängs av så mer än så kan nog inte sägas.
Citera
2022-10-29, 20:52
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Mm. De gånger man ändrar "arbetshypotes" till mord under pågående utredning och går ut med det i media har man ju gjort ett stort genombrott. Och jag tror verkligen inte att man släpper någon av tjejerna. Mycket snabb häktning samt oförändrad misstankegrad talar ändå för att man har tillräckligt på dem. De vägrar väl bara göra medgivanden, helt enkelt.
Jo, visst. Även att häktning med restriktioner lär va grymt påfrestande så är nog ändå skräcken för livstids fängelse större...

Bara min tanke... Var det inte väldigt tidigt för att begära p7:a på dem?
Citera
2022-10-29, 20:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Tycker det är väldigt kusligt att man fan inte hittar ett enda spår liksom
Det är helt sjukt. Och jag tror knappast att det är något raffinerat tillvägagångssätt som gör att det är så.
Citera
2022-10-29, 20:53
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Leif GW medgav även han att han var förvirrad. Har svårt att tro att han inte har nån sorts insyn eller kontakter i utredningen.

Japp, om till och med GW är lost så är det hela väldigt anmärkningsvärt. Iofs har väl även GW haft fel, men han är ändå så pass rutinerad och har varit med så pass länge att han borde ha en hum om läget. Han har ju säkert gjort lite egna efterforskningar innan han har låtit sig intervjuas. Pratat med operativt ansvariga osv.
Citera
2022-10-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag tycker inte ditt resonemang håller överhuvudtaget. För mycket konstaterad fakta finns som helt talar emot dina teorier.
Men bok som åkt i golvet? Tror knappast upprepade dunsar kan förklaras så. Den andra grannen beskrev det som spikande

Vilken konstaterad fakta då?
Citera
2022-10-29, 20:56
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag fick idag täckning från "Biltema-masten" vid absolut närhet av JJ´s lgh.

Konstaterar att samma unika cell id täcker platser som t.ex där väg 47 korsar järnvägen (väldigt nära masten) och Rusta på Tjärdalsvägen 4 på andra sidan Nydalarondellen samt på Storgatan när den passerar Hydro Arena strax efter Nydalarondellen i sydlig riktning.

Sen en anmärkningsvärd täckning är att borta vid Vetlanda Ridcenter får jag in Biltema-masten. Riktningen från masten stämmer med platserna ovan så masten lyckas på nåt sätt blåsa rakt genom stan där.
Den här täckningen ska jag dubbelkolla vid nästa tillfälle. Annars är helt andra cellid("master")dominerande på andra sidan stan.

Ska tilläggas att Biltema-masten når till norra gaveln på huset mot bakgården. På samma gavel men mot Storgatan (framsidan om man vill) så är det en annan mast som gästspelar lite vid kyrkogårdsområdet ihop med Biltema-masten.

Behöver i princip tillträde till lgh för att dubbelkolla men som ovan är en fingervisning.

Gediget arbete du gör, mycket intressant att du lyckats pejla Biltema-masten till området vid ridcentret. Ett stenkast från vattenverket.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Mycket märkligt om inte annat. Allting "känns" rätt med att antingen JJ eller både JJ och MH har varit involverade i försvinnandet på ett eller annat sätt, och det är ju jävligt konstigt att de har lyckats städa upp i JJ:s lägenhet så att polisen inte lyckas hitta något.

Antingen så är Vetlanda-polisen fruktansvärt inkompetent när de söker igenom lägenheter och andra lokaler efter spår, eller så har TT helt enkelt bragts om livet på annan plats än i lägenheten.

Jag tippar på det sistnämnda eftersom polisen har sagt att man inte har hittat något spår efter döda personer i lägenheten.

Litar på att polisen vet vad dom gör, och att dom tar hjälp från andra distrikt om de själva saknar den kompetens som behövs.

Frågan kvarstår ju dock fortfarande vad fan som hände i JJ:s lägenhet, och var TT:s lik finns.

Fattar inte varför TT följde med dem vad skulle hon dit mitt i natten var ju inte direkt grannhuset till Nöjet. Lösa konflikten kunde de väl gjort utanför Nöjet tog ju även tid för dom att lämna. Tror inte heller på mord i lägenheten på grund av att få ner henne på natten osett vilken chansning de tog isåfall.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Han hamnade ju i luven på en viss annan användare i tråden som många har retat sig på... Tror inte det är tillåtet enligt regelverket att spekulera kring andra användare och varför de stängs av så mer än så kan nog inte sägas.
Sannolikt användaren som spridit desinformation, villospår och lögner här i några dagar.
Men oavsett så jätte tråkigt eftersom jag iallafall följer sammanfattningen och dess uppdateringar kontinuerligt. Hoppas någon annan kan sköta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in