2022-10-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Bra tanke och har slagit mig med. Det verkar som det har hänt en ”olycka” polisen har nog inte hittat blod i lägenheten då hade de blivit häktade på sannolika skäl för mord.

Varje timme går jag in på Aftonbladet uppdaterar och önskar att Tove har hittats. Hur kan de inte få dem till och prata? För mig är det ofattbart.

Håller helt med! Måtte hon hittas snart!! ❤️
Citera
2022-10-29, 20:05
Medlem
Citat:
Bra tanke och har slagit mig med. Det verkar som det har hänt en ”olycka” polisen har nog inte hittat blod i lägenheten då hade de blivit häktade på sannolika skäl för mord.

Varje timme går jag in på Aftonbladet uppdaterar och önskar att Tove har hittats. Hur kan de inte få dem till och prata? För mig är det ofattbart.

Jag går in och kollar ofta jag med och hoppas på att hon är hittad😪 Allt är så konstigt.. att 2 ungdomar kan döda och gömma undan kroppen så bra att ingen hittar den.? Tror fortfarande att någon mer är inblandad som vetat lite mer om hur man kan få en kropp att ” försvinna”..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Kan det inte vara så, att JJ åker till donken, medans M dödar Tove i lägenheten?

Min tanke också.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det är det verkligen.

Hon försvann upp i tomma intet så till den milda grad att efter snart två veckor så har hennes kropp ännu inte hittats. Undrar egentligen hur många personer som kan ha varit inblandade då hon försvann?
Det är faktiskt obegripligt. Kanske inte att kroppen inte hittats än, men att det är så otroligt oklart hur hon försvunnit. Död eller levande. Tyvärr med största sannolikhet ej i livet.
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har nog aldrig vacklat så här mycket i någon krimtråd på flashback. Så många frågetecken och så få svar! Liknar ingenting tidigare som man kan jämföra med heller.

Bortser man från ryktena att dom setts i en bil söndag morgon tillsammans, landar jag i att M.H inte vet vet vart kroppen är. Jag har lättare att acceptera att J som verkar har ett starkare psyke sitter tyst.

Hade dom eftersökt iakttagelser på hennes bil från sön 03:00 tills tiden dom beslagtog den hade jag trott att hon utfört det utan medhjälpare. Men nu är jag tveksam även till det.
Ja... Min känsla är fortfarande att de hade extremt "flyt", eller vad man ska säga. Eller att JJ hade det.

Bara kroppen hittas så kan det hända grejer.
Citera
2022-10-29, 20:06
Medlem
Citat:

För att Vetlanda är litet och dom är rädda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Fast anledningen till att misstanke och häktning skedde snabbt beror förmodligen främst på att de båda kan tänkas ha motiv (bråket) och att de ljugit om att de båda ska ha åkt till McD, något grannen slog hål på på en gång med sitt vittnesmål. Någon annan bevisning tycks man inte ha som föranleder häktningsbeslutet. Det har iaf inte framkommit något sådant hittills.

När du har 2 personer som den saknade umgåtts med och som är de som senast har sett henne direkt påkommits med lögner om vad de båda gjorde efter att de ska ha skilts åt från T så är det förmodligen ganska naturligt att snabbt häkta eftersom man också vill förhindra att bevis undanröjs som försvårar utredningen. Alla häktningar sker ju inte för att man har kött på benen och redan kan leda till åtal, utan man kan även häkta för att säkra upp att utredningen inte påverkas av de misstänkta.

Nu vet jag inte hur långt ett normalt första förhör brukar vara. Minns jag rätt anhölls dom efter 10-20 min in i förhöret. Det tycker jag är väldigt kort. Kan inte hunnit med många frågor. Visst hade dom sina misstankar redan innan förhöret startade. Men jag tror att M redan här började berätta och att dom avbröt förhöret och anhöll dom på plats.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har inte läst någonstans att polisen efterlyst någon bil på något udda ställe ej heller hur Js bil rört sig. Jag tolkar också det som att polisen utgår ifrån att den lilla röda inte är det aktuella transportmedlet. Alltså, någon mer är inblandad och det är inte alls säkert att tjejerna vet var T är dumpad.
.

Polisen var väl intresserad av den svarta bilen som fastnade på foto, visade sig inte ha med saken att göra, men där avslöjar dom att man har ett intresse i diverse fordon som rört sig i Vetlanda.
Citera
2022-10-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Håller helt med! Måtte hon hittas snart!! ❤️
Samma här, hon måååste hittas. Tror snart hon kan ha tagits av daga utomhus och allt annat är fejk från deras sida för att vinna tid.
Senast redigerad av hostan20 2022-10-29 kl. 20:10.
Citera
2022-10-29, 20:07
Medlem
Gällande cykeln på Gränsgatan 16; vad jag kunde luska fram var att där bor en kompis (kvinnlig) till MH (och med största sannolikhet JJ med)
Känns lite ”taskigt” att plantera cykeln där då av MGM eller kan det finnas en baktanke/ anledning till det?
Citera
2022-10-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu vet jag inte hur långt ett normalt första förhör brukar vara. Minns jag rätt anhölls dom efter 10-20 min in i förhöret. Det tycker jag är väldigt kort. Kan inte hunnit med många frågor. Visst hade dom sina misstankar redan innan förhöret startade. Men jag tror att M redan här började berätta och att dom avbröt förhöret och anhöll dom på plats.

JJ förhördes även på söndagen enligt AB. Framkommer inte om MH även förhördes men om JJ uppgav att MH var i lägenheterna när Tove var där bör dom även förhört henne på söndagen.
Citera
2022-10-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kan så varit till 18 årsdagen bara då om hon kommer från ett religiöst hem

Finns det verkligen uppgift i tråden att JJ kommer från ett religiöst hem?

Att MH:s föräldrar är pingstvänner kom ju tidigt fram i tråden samt att pappan är pastor i församlingen.
Citera
2022-10-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag förstår hur du tänker och jag tycker också det är märkligt att polisen inte bett om iakttagelser kring bilen/bilar.
Men jag är säker på att pappan haft många djupgående förhör och de anser inte det finns tillräckliga misstankar för att häkta honom. Det gör att jag inte tror han är inblandad och har såpass bra förklaringar till sina förehavanden.

Men konstigt de inte ber om iakttagelser om bilar

En tolkning på det kan ju annars vara att man inte tror att T (eller T:s kropp) färdats i bil från J:s lgh alls utan att hon gått självmant själv eller tillsammans med någon ifrån platsen, eventuellt med cykeln. Det kanske är anledningen till varför cykeln står på en annan plats - och där kanske ett brott har skett. I så fall kanske man inte vet varken vilka fordon man skall be om upplysningar om eller ens från vilken plats. Då blir det förmodligen också onödigt för polisen att be om sådana upplysningar eftersom alla uppgifter som skulle komma in från allmänheten skulle bli så pass överväldigande att det skulle ta tid och fokus från utredningen och utredarnas viktigaste fokus flyttas på oväsentligheter.

Vi får ju inte glömma att allt som det spekuleras ifrån här i tråden senaste sidorna utgår från att T, eller T:s kropp skall ha transporterats ifrån J:s lgh av M eller J. Men det kan ju faktiskt vara så att T självmant faktiskt gick ifrån lghn någon gång under natten. Antingen själv eller tillsammans med någon och också då med cykeln.

En teori som stärker den saken vore att T själv skulle måna om att låsa den om hon ställt den där den hittades. I så fall är det där någonstans som man ska utgå ifrån att något sedan hände. Observera att detta ändå inte utesluter att M eller J är GM, det kan ju vara så att de följde med T till en annan plats och att något sedan hände där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in