Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
Jag förstår hur du tänker och jag tycker också det är märkligt att polisen inte bett om iakttagelser kring bilen/bilar.
Men jag är säker på att pappan haft många djupgående förhör och de anser inte det finns tillräckliga misstankar för att häkta honom. Det gör att jag inte tror han är inblandad och har såpass bra förklaringar till sina förehavanden.
Men konstigt de inte ber om iakttagelser om bilar
En tolkning på det kan ju annars vara att man inte tror att T (eller T:s kropp) färdats i bil från J:s lgh alls utan att hon gått självmant själv eller tillsammans med någon ifrån platsen, eventuellt med cykeln. Det kanske är anledningen till varför cykeln står på en annan plats - och där kanske ett brott har skett. I så fall kanske man inte vet varken vilka fordon man skall be om upplysningar om eller ens från vilken plats. Då blir det förmodligen också onödigt för polisen att be om sådana upplysningar eftersom alla uppgifter som skulle komma in från allmänheten skulle bli så pass överväldigande att det skulle ta tid och fokus från utredningen och utredarnas viktigaste fokus flyttas på oväsentligheter.
Vi får ju inte glömma att allt som det spekuleras ifrån här i tråden senaste sidorna utgår från att T, eller T:s kropp skall ha transporterats ifrån J:s lgh av M eller J. Men det kan ju faktiskt vara så att T självmant faktiskt gick ifrån lghn någon gång under natten. Antingen själv eller tillsammans med någon och också då med cykeln.
En teori som stärker den saken vore att T själv skulle måna om att låsa den om hon ställt den där den hittades. I så fall är det där någonstans som man ska utgå ifrån att något sedan hände. Observera att detta ändå inte utesluter att M eller J är GM, det kan ju vara så att de följde med T till en annan plats och att något sedan hände där.