2022-10-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Nu har jag äntligen haft tid att läsa denna enorma tråd till slutet. Inte blir man klokare - snarare mer förvirrad. Det är så många gissningar och teorier.

Jag tror definitivt inte att mordet var planerat. Och kanske var det bara meningen att skrämmas. Men hur de får ut kroppen är ett mysterium. En tjej på 20+ som bott i lägenheten i mindre än ett år (stämmer det?) har knappast tillräckligt med tyg/plast/tejp/snören - ja, vad man nu behöver - för att dölja kroppen med. Möjligtvis lakan i så fall. Men att våga släpa ner kroppen för trappan när de vet att grannar kan hoppa ut ….njae…..

Möjligtvis körde dom med -kommer någon säger vi att hon är skitfull- . Men vem vågar det? Med så hjälpsamma grannar? Men måste man så måste man? Hellre något sånt än att komma med en matta vid 06 på morgonen och håret sticker ut. Men ja, det är verkligen ett ”mysterium” och man blir lite smått galen.
Citera
2022-10-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Om någon av dem skulle släppas så satsar jag mina slantar på att det i så fall blir MH som släpps.

Om JJ skulle släppas så är det ganska anmärkningsvärt, då det finns indicier som pekar på att hon definitivt har med försvinnandet att göra.

Min magkänsla säger:
- Frisläppande av MH
- Omhäktning av JJ

Men det är ju några dagar fram till den 3:e så mycket kan hända.

Tycker det är väldigt kusligt att man fan inte hittar ett enda spår liksom
Citera
2022-10-29, 20:40
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Vilda spekulationer:

Läser i sammafattningen att folk ska ha blivit drogade på Nöjet samma kväll.
Läser också att TT pratade med restaurangchefen i 10 minuter för att hon var orolig för nån yngre tjej.
Därtill läser jag att en av JJs grannar jobbade som vakt på Nöjet den aktuella kvällen och kom hem på natten.

Kan det ha hänt något på Nöjet som TT fick upp ögonen för (att man med flit drogade unga tjejer tex)? Kan hon ha talat med restaurangchefen om sina misstankar? Kan restaurangchefen och vakten tillsammans ha kommit överens om att röja undan TT? Men hur kommer då JJ och MH in i bilden? Fick de betalt för att lura med sig TT hem? De umgicks ju i drogkretsar, läser jag. Kanske man lovade dem droger mot att de var med i komplotten?
Ber om ursäkt för att jag drar in oskyldiga människor i detta, det är förstås bara spekulation. Men är ändå intresserad av vilken av grannarna det var som jobbade som vakt på Nöjet. För visst är det ju ett sammanträffande att en person som jobbade som vakt på Nöjet samma natt bor i samma trappa som JJ.
Kanske inte så mycket sammanträffande i en liten stad. Ursäkta, men den teorin låter lite "Beck-film".
Citera
Medlem
McDonald´s har kamera inne riktad mot entrédörren och mot områdetr nära toaletterna där man "sopsorterar".

Sedan sitter det en kamera på hörnet av huset som filmar de som kommer i drive-thru.

Kamera finns på bensinstation en ST1 bredvid McDonald´s enligt skyltar. Såg ingen dock.

McD och Sibyllakiosken bredvid har gäst Wi-Fi igång.

Circle K på Borgmästargatan har infart från Storgatan med kamera på hörnet av byggnaden mot korsningen Storgatan/Klockaregränd/Borgmästargatan. Alltså i nordlig riktning mot korsningen. "Räckvidd" okänd. Alltså hur långt den filmar. Men tyvärr tar den nog endast tankstället område pga tillstånd osv.

Hade den haft några graders vinkel uppåt så hade den filmat Storgatan som då är det naturliga promenadstråket hem från Nöjet.

Sitter kameror på pelarna som bär upp vädertaket över bensinpumparna. Riktning söder mot bensinpumparna helt enkelt.

Sen finns diverse andra tankställen som också säkert har nån kamera igång.
Citera
Medlem
Fan vilken vändningen det här fallet skulle ta ifall MGM släpps efter omhäktningen
Citera
2022-10-29, 20:41
Medlem
[quote=A.Stalker|82220517]För att Vetlanda är litet och dom är rädda?[/QUOT

Sitter de och håller käft eftersom dom är väldigt säkra på att T aldrig kommer att hittas?
Senast redigerad av Nilsstig 2022-10-29 kl. 20:44. Anledning: Felstavat
Citera
2022-10-29, 20:42
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Nu har jag äntligen haft tid att läsa denna enorma tråd till slutet. Inte blir man klokare - snarare mer förvirrad. Det är så många gissningar och teorier.

Jag tror definitivt inte att mordet var planerat. Och kanske var det bara meningen att skrämmas. Men hur de får ut kroppen är ett mysterium. En tjej på 20+ som bott i lägenheten i mindre än ett år (stämmer det?) har knappast tillräckligt med tyg/plast/tejp/snören - ja, vad man nu behöver - för att dölja kroppen med. Möjligtvis lakan i så fall. Men att våga släpa ner kroppen för trappan när de vet att grannar kan hoppa ut ….njae…..

Wow, har du betat av varenda inlägg? Grym insats i så fall.

Jag har nog läst det mesta, uppdelat på flera läs-sessioner, men långt ifrån allt. Ja, jag är också förvirrad. Har precis som du svårt att se hur de fick ut kroppen, för att inte tala om hur de sedan lyckades gömma den..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-10-29 kl. 20:47.
Citera
2022-10-29, 20:43
Medlem
Citat:
Möjligtvis lakan i så fall. Men att våga släpa ner kroppen för trappan när de vet att grannar kan hoppa ut ….njae…..

Det kanske krävs ännu mer is i magen att våga ha kroppen kvar i lägenheten....
Citera
2022-10-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Möjligtvis körde dom med -kommer någon säger vi att hon är skitfull- . Men vem vågar det? Med så hjälpsamma grannar? Men måste man så måste man? Hellre något sånt än att komma med en matta vid 06 på morgonen och håret sticker ut. Men ja, det är verkligen ett ”mysterium” och man blir lite smått galen.

Jag tror i det läget om de är så , då har dom inte så mycket val dom har säkert tagit något o lindat in henne i o bärt snabbt ner. De är ju antingen detta eller torska stort med ett lik i lgh. Så dom har ju lyckats eftersom hon fan inte kan hittas. Ja blir skogstokig på de här,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
AB skriver att det var runt 170 pers som deltog i MPs sök. Är det inte en ganska dålig uppslutning för att vara MP och att det rör försvinnandet av en ung tjej?

Hade kunnat vara fler ja. Lönehelg och det märktes att många prioriterade andra ärenden. Men positiva är att ingen missade MP vid köpområdet vid Nydala idag. Knallgult av västar där de sökte och de hade ställt upp sin stora skåpbil med speciella varningsljus att de höll på där och letade längs vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke

Till er Wattweke och Liberty75:
Det är ju lite därför jag annars är inne på teorin att T faktiskt gick eller cyklade med cykeln dit den hittades och att något hände där. Gick T själv ner i trappan, eventuellt i sällskap med M själv, eller med både M och J, så skulle ju inte grannarna varken höra något eller misstänka något och för M och J:s del fanns det då inget att oroa sig för om nu grannarna skulle titta ut.

Betänk att om 2 eller tre tjejer går ner för trappan på morgonen och tar cykeln med sig så bryr sig ingen. Ingen hör. Och om någon väl ser så är det ingen som tycker det är något konstigt. För det är det ju inte.

Sedan så går man dit cykeln står. Antingen gick T dit själv, eller med M/J, och där händer något sedan. Eventuellt gick man tillsammans till någon fjärde person och i dennes lgh sker sedan ett brott. Är så fallet så skulle den fjärde personen också ha mycket större tidsspann på sig att sedan göra sig av med T:s kropp än vad M och J måste ha haft, återigen utifrån det faktum att de sedan gick med pappan några timmar senare.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag fick idag täckning från "Biltema-masten" vid absolut närhet av JJ´s lgh.

Konstaterar att samma unika cell id täcker platser som t.ex där väg 47 korsar järnvägen (väldigt nära masten) och Rusta på Tjärdalsvägen 4 på andra sidan Nydalarondellen samt på Storgatan när den passerar Hydro Arena strax efter Nydalarondellen i sydlig riktning.

Sen en anmärkningsvärd täckning är att borta vid Vetlanda Ridcenter får jag in Biltema-masten. Riktningen från masten stämmer med platserna ovan så masten lyckas på nåt sätt blåsa rakt genom stan där.
Den här täckningen ska jag dubbelkolla vid nästa tillfälle. Annars är helt andra cellid("master")dominerande på andra sidan stan.

Ska tilläggas att Biltema-masten når till norra gaveln på huset mot bakgården. På samma gavel men mot Storgatan (framsidan om man vill) så är det en annan mast som gästspelar lite vid kyrkogårdsområdet ihop med Biltema-masten.

Behöver i princip tillträde till lgh för att dubbelkolla men som ovan är en fingervisning.
Intressant.Bra jobbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in