Citat:
Ursprungligen postat av
MrGrant
Troligt händelseförlopp. Det borde isf skett strax innan TTs telefon pejlats för sista gången när de förmodligen var på väg för att dumpa kroppen.
"03:50: Toves mobil är uppkopplad för sista gången mot masten vid höjderna vid Biltema, vilket Vetlanda-Posten var först med att rapportera."
https://www.expressen.se/nyheter/tove-21-forsvunnen-i-vetlanda-detta-vet-vi/
Jag fick idag täckning från "Biltema-masten" vid absolut närhet av JJ´s lgh.
Konstaterar att samma unika cell id täcker platser som t.ex där väg 47 korsar järnvägen (väldigt nära masten) och Rusta på Tjärdalsvägen 4 på andra sidan Nydalarondellen samt på Storgatan när den passerar Hydro Arena strax efter Nydalarondellen i sydlig riktning.
Sen en anmärkningsvärd täckning är att borta vid Vetlanda Ridcenter får jag in Biltema-masten. Riktningen från masten stämmer med platserna ovan så masten lyckas på nåt sätt blåsa rakt genom stan där.
Den här täckningen ska jag dubbelkolla vid nästa tillfälle. Annars är helt andra cellid("master")dominerande på andra sidan stan.
Ska tilläggas att Biltema-masten når till norra gaveln på huset mot bakgården. På samma gavel men mot Storgatan (framsidan om man vill) så är det en annan mast som gästspelar lite vid kyrkogårdsområdet ihop med Biltema-masten.
Behöver i princip tillträde till lgh för att dubbelkolla men som ovan är en fingervisning.