Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag tror M brutit ihop i häktet. Det lär vara hon som ska genomgå både personutredning och P7. Hon har tidigare haft utmattningsdepression och beskriver sig själv som känslomässigt instabil. Har så jäkla svårt att tro att hon skulle hålla ihop sinnet, utan att berätta vart kroppen ligger på nästan 2 veckor. Hon är 18 år, bor hos föräldrarna och sitter nu helt isolerad med fulla restriktioner.
Jag tror inte hon vet vart kroppen är! Tror hon lämnade lägenheten strax efter J åkte till McDonalds med en död T. Visst kan hon ha ljugit initialt att hon åkte till McDonalds med J samtidigt som T cyklade hem. För att minska sin egen delaktighet kan hon sagt att T levde när hon lämnade.Men där är det nog stopp.
Eftersom polisen inte sökt iakttagelser av J s lilla röda bil tror jag faktiskt att hon tagit hjälp av nån. Polisen kan medvetet vänta med fler gripanden i hopp om att potentiella gm ska leda dom till kroppen, som dom nu avlyssnar och har span på.
Jag har också funderat över det. Det letas i skogar och sjöar och Ts cykel står parkerad. Att hon skulle gått eller sprungit till något dylikt ställe är knappast troligt, så utgångspunkten blir att hon transporterats. Med vad och av vem? Jag har inte läst någonstans att polisen efterlyst någon bil på något udda ställe ej heller hur Js bil rört sig. Jag tolkar också det som att polisen utgår ifrån att den lilla röda inte är det aktuella transportmedlet. Alltså, någon mer är inblandad och det är inte alls säkert att tjejerna vet var T är dumpad.
En spekulation är att T blivit ordenligt nerdrogad och det har slagit på för fullt när de kom till J. Kanske J kontaktat/kommit överens med någon att möta upp och erbjuda/ge T skjuts eftersom det var busväder. Dock inte att köra henne hem utan någonstans "långt-ut-i-ingenstans", som vedergällning. T lämnas då drogad, utan tfn och inte en susning om var hon är eller vart hon ska.
Korrigering: Jag har strukit ryktet om Rohypnol, då jag inte kan återfinna källan.