2022-10-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag håller med om det, att det är jävligt underligt. Jag kan sträcka mig till att JJ:s farsa tog hand om kroppen och att MGM inte vet exakt vad som hänt med den. Hade det inte varit för alla försvårande omständigheter hade jag omvänt trott på MGM:s oskuld.

Dels verkar de ha mördat Tove hemma hos JJ, och dels kunde man nästan tro dem när de hävdar att Tove drog hem därifrån. Samtidigt är det mycket mer osannolikt att Tove skulle ha haft maximal otur på hemvägen efter en skitkväll med oro, bråk och uppträden.

Det som är svårt att förstå är helt enkelt hur Tove kunnat bli puts väck.

Jag har nog aldrig vacklat så här mycket i någon krimtråd på flashback. Så många frågetecken och så få svar! Liknar ingenting tidigare som man kan jämföra med heller.

Bortser man från ryktena att dom setts i en bil söndag morgon tillsammans, landar jag i att M.H inte vet vet vart kroppen är. Jag har lättare att acceptera att J som verkar har ett starkare psyke sitter tyst.

Hade dom eftersökt iakttagelser på hennes bil från sön 03:00 tills tiden dom beslagtog den hade jag trott att hon utfört det utan medhjälpare. Men nu är jag tveksam även till det.
Citera
2022-10-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Den enda uppgiften som kan tyda på detta är att JJ har observerats på Dollar Store under söndagsförmiddagen, men det har inte framkommit exakt vad hon har handlat där.

Polisen har enligt info i sammanfattningen tagit filmerna från Dollar Stores övervakningskameror i beslag.

Detta är dock obekräftade uppgifter, så man ska ta dem med en stor nypa salt.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Man kan tänka sig att cykelnyckeln satt på samma knippa som hemmanyckeln?
Men finns också uppgifter om att det var en lånad cykel (av pappan eller nån i hans närhet) och sätter man då cykelnyckeln i sin egen knippa? Om ens en knippa existerar. Kanske bara lösa nycklar i fickan eller handväskan.
Men hade TT den på sig eller i väskan så bör det inte vara nåt bekymmer för MGM att lokalisera den.

Läste nånstans att grannarna hade uppmärksammat att ytterdörren öppnats och stängts 2 gånger innan dom talade med JJ i trappan och sen skjutsade till Mcd.
Jag är övertygad att hon var på väg bort med cykeln och telefonen.
Så dörröppningen nr 1 var hon på väg till cykeln men den var låst.
Hon gick tillbaka efter nyckeln och på väg ner mötte hon grannen?
Med tanke på hur cykeln va låst tror jag den cyklades från platsen.
Tror det bara var ett misstag att JJ:s telefon följde med på Mcd resan.
Citera
2022-10-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har nog aldrig vacklat så här mycket i någon krimtråd på flashback. Så många frågetecken och så få svar! Liknar ingenting tidigare som man kan jämföra med heller.

Bortser man från ryktena att dom setts i en bil söndag morgon tillsammans, landar jag i att M.H inte vet vet vart kroppen är. Jag har lättare att acceptera att J som verkar har ett starkare psyke sitter tyst.

Hade dom eftersökt iakttagelser på hennes bil från sön 03:00 tills tiden dom beslagtog den hade jag trott att hon utfört det utan medhjälpare. Men nu är jag tveksam även till det.

Ja, varför går dom inte går ut med en förfrågan om hennes bil. Den är lite märklig?
Citera
2022-10-29, 19:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror M brutit ihop i häktet. Det lär vara hon som ska genomgå både personutredning och P7. Hon har tidigare haft utmattningsdepression och beskriver sig själv som känslomässigt instabil. Har så jäkla svårt att tro att hon skulle hålla ihop sinnet, utan att berätta vart kroppen ligger på nästan 2 veckor. Hon är 18 år, bor hos föräldrarna och sitter nu helt isolerad med fulla restriktioner.

Jag tror inte hon vet vart kroppen är! Tror hon lämnade lägenheten strax efter J åkte till McDonalds med en död T. Visst kan hon ha ljugit initialt att hon åkte till McDonalds med J samtidigt som T cyklade hem. För att minska sin egen delaktighet kan hon sagt att T levde när hon lämnade.Men där är det nog stopp.

Eftersom polisen inte sökt iakttagelser av J s lilla röda bil tror jag faktiskt att hon tagit hjälp av nån. Polisen kan medvetet vänta med fler gripanden i hopp om att potentiella gm ska leda dom till kroppen, som dom nu avlyssnar och har span på.
Jag har också funderat över det. Det letas i skogar och sjöar och Ts cykel står parkerad. Att hon skulle gått eller sprungit till något dylikt ställe är knappast troligt, så utgångspunkten blir att hon transporterats. Med vad och av vem? Jag har inte läst någonstans att polisen efterlyst någon bil på något udda ställe ej heller hur Js bil rört sig. Jag tolkar också det som att polisen utgår ifrån att den lilla röda inte är det aktuella transportmedlet. Alltså, någon mer är inblandad och det är inte alls säkert att tjejerna vet var T är dumpad.
En spekulation är att T blivit ordenligt nerdrogad och det har slagit på för fullt när de kom till J. Kanske J kontaktat/kommit överens med någon att möta upp och erbjuda/ge T skjuts eftersom det var busväder. Dock inte att köra henne hem utan någonstans "långt-ut-i-ingenstans", som vedergällning. T lämnas då drogad, utan tfn och inte en susning om var hon är eller vart hon ska.

Korrigering: Jag har strukit ryktet om Rohypnol, då jag inte kan återfinna källan.
Senast redigerad av sybel 2022-10-29 kl. 20:16. Anledning: korrigering
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tänkte precis skriva samma sak. Kan det vara så att MH stack, TT och JJ är kvar och JJ har bett MH ljuga om att hon var där tills TT gick hem och att inget hände?

Är det en sån ”vit lögn” hon har bett henne dra då kan jag förstå att hon håller sig till den. JJ kan ha sagt till henne att TT gick hem och ingenting har hänt: men snälla du säg att du var här du med så inte polisen tror jag har gjort något!

En BFF i den åldern skulle lätt kunna hålla masken om det var så. Det måste nästan vara på det viset det finns inte en chans att två fjortisar (som aldrig gjort något tidigare) sitter och kör ”ingen kommentar” så länge.

En kanske. Men chansen att båda två är så
iskalla har jag svårt att tänka mig.

Jag vill veta om MH kom hem den natten eller om hon ”sov hos en kompis” och kom hem dagen efter. Och det vet jag att någon här vet!

Hade varit intressant om polisen gick in i ett förhör med MH och hintade om att JJ var på väg att sätta dit henne och rentvå sig själv. Oj vad det hade fått igång tankar och kvittrande. Men det är väl förbjudet att göra så í Sverige kan jag tänka mig.

Vet vi ens säkert att MH var med hemma hos JJ?
Är det inte så att de sitter häktade för att de är de sista som sett henne ?

Var MH endast med på väg hem från nöjet el finns det bekräftat att hon var med hus JJ ?
Citera
Medlem
Allvarligt nu. Vet nån egentligen nånting?
Citera
2022-10-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja, varför går dom inte går ut med en förfrågan om hennes bil. Den är lite märklig?

Ja det är det. När polisen misstänker att ett fordon använts vid människorov eller transporterat en död kropp vill dom självklart veta vart den här bilen har körts. Antingen så vet dom precis hur den kört, vilket är tveksamt. Eller så har dom bevis för att den inte körts alls.
Citera
2022-10-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant

Var MH endast med på väg hem från nöjet el finns det bekräftat att hon var med hus JJ ?

Jag förutsätter att polisen har kollat så att MH mobil befinner sig i JJ lägenhet.
Citera
2022-10-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke

Dom kanske redan har uppgifter om bilens rörelse. Kanske är därför de valt att söka i den damm de söker i? Bara en gissning men polisen kan ju ha mycket bättre koll på vad mgm haft för sig än vad vi vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är väldigt många här på fb som vill tro att pappan varit delaktig. Jag är säker på att han haft flera förhör om sina förehavande lördag-söndag-måndag och det har inte framkommit något som gör att han skall bli häktad för medhjälp.
Jag har svårt att tro att han är inblandad. Lika lite som jag tror att grannen absolut inte varit behjälplig heller. Ser det inte ett dugg konstigt att han skjutsar henne mitt i natten då han ser hon är vinglig.

Något gör ju ändå att pappan sen ska ha umgåtts i skogen/med bilen med dottern ganska tidigt på morgonen sen. JJ kan inte ha sovit särskilt många timmar. Man undrar ju lite av vilken anledning de sågs så snabbt inpå direkt på morgonen sen om nu pappan inte har något alls med saken att göra.

Om vi ponerar att pappan inte alls har något med det hela att göra så ska i så fall sen då J och eventuellt M ha gjort sig av med T (eller T:s kropp) ganska fort sen. Och det då utan fordon (eller?) eftersom det inte tycks finnas någon rapport om att bilen rörts, och polisen har ju inte heller bett om iaktagelser kring fordonet på morgonen heller. Det går liksom inte ihop. Det mest logiska är att pappan faktiskt har varit behjälplig. ELLER att någon annan än pappan har varit det.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant

Det skulle jag säga att vi vet
JJ har sagt det
MH har sagt det
Mobilen visar det
Citera
2022-10-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Dom kanske redan har uppgifter om bilens rörelse. Kanske är därför de valt att söka i den damm de söker i? Bara en gissning men polisen kan ju ha mycket bättre koll på vad mgm haft för sig än vad vi vet.

Absolut. Men om dom har koll på vägen dit borde dom ha koll på resten med, och hur har dom koll ? Är bilen så ny så det går följa? Sånt är grekiska för mig.

Jag tro själv att söket i Föreda snarare beror på att masten plockat upp signal. Eftersom MP vid första söket, sökte mellan Gränsgatan och Föreda. Och då var inte ens bilen i beslag. Men dom kan såklart ha fått dom uppgifterna senare som bekräftat något sånt. Tycker ändå det är konstigt.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-29 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in