Jag var där idag och kan till 100% säga att det är ett riktigt snärjigt område mycket nedfallna träd blött och allmänt jobbigt att gå i, så ett mycket bra ställe att dumpa något på men krävs enorm ansträngning
Skrev runt 4-tiden för att jag inte var säker på riktigt när det ska ha skett. Storyn verkar ju gå att hon skulle ha åkt antingen till McD med mamman eller att ha tagit sig dit på egen hand. Om man utgår från att hon var på McD tidigast 03:15 så var hon ju förmodligen där iaf en halvtimme-timme och käkade (om hon inte körde en snabbvisit eller via McDriven förstås) och därav att jag skrev runt 4. :-) Det var inte så petigt med tiden.
Men låt mig omformulera mig då: är det bekräftat att hon var där alls över huvud taget den natten/morgonen?
Har du läst AB artikel? Hon beställde mat till sin -fulla vän- via appen. Hon åt alltså inte inne på mc donalds. Max att dom var borta 15 min. https://archive.ph/Ixlil
Säger inte att du har fel, men hur otympligt blir inte det? Hur styv är en matta? De rejäla, stora mattor som finns är sjukt tunga i sig, utan ett lik inuti.
Dessutom så är det väldigt ovanligt med mattor hos yngre generationer.
Hela scenariot med grannens vittnesmål om vad som sades och hände i trappan är extremt märklig.
1. TT, JJ och MH har setts gå mot JJ:s lägenhet. Ingen i sällskapet verkar ha varit stupfull eller har fått hjälp att ta sig fram -- åtminstone inte vad vi känner till.
2. JJ påstår till grannen att hennes vän var så full att hon har örlat omkring och trillat i JJ:s lägenhet och att ljuden orsakades av detta.
3. Enligt JJ har denna påstått stupfulla vän sedan helt plötsligt ha nyktrat till och velat ha käk från McD...men tydligen inte så nykter så att hon har kunnat följa med JJ??
4. Grannen erbjuder JJ skjuts till McD. Lägg till detta att TT:s mobil har följt med från JJ:s lägenhet till McD och sen tillbaka till lägenheten igen - denna uppgift har Aftonbladet garanterat fått av polisen. De har uppkopplingsdata som kan bekräfta att detta har skett exakt samtidigt som färden till McD. Vilket alltså betyder att JJ har haft TTs mobil på sig.
🤷♂️
Bara detta borde ju räcka till omhäktning för åtminstone JJ:s del.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-10-29 kl. 16:39.
Mm.. sant. Har nog sett för mycket film. Och att släpa eller bära 60 kilo är tungt. Även utan matta. Nu brukar inte jag släpa runt på livlösa människor, men skjutna djur händer.
Precis. Och att släpa på djur kan man ju göra rätt obekymrat. Tänk vad svårt det vore att få grepp om en matta med något stort inuti. Inte helt 100 om kroppen faller ut.
Misstänker att MH är den som kan ha fått spel och oskadliggjort TT.
Får en känsla av att eftersom att hon är så lugn, glad och snäll nykter enligt vittnen men personer som dessas brottas oftast med ett mörker och ilska på insidan och att TT retat upp henne under bråken på Nöjet eller i lgh på natten.
JJ har fattat att de kommer torska om hon inte räddar situationen. Dunkar > Trapphus > Mcdonalds (ofrivilligt men gav alibi) > Ta upp påse från cykel > ??
Därför syns inte MH till under natten.
Jo Ja just det!!
Men är inte alla araber och israeler en avkomma mellan kusiner...dessutom i flera led! Sen vet jag inte vad du vet om gener men de sprider sig även i en blandad form.....Inavel du vet och dessutom i en stad som Vetlanda så är nästan ALLA släkt med alla.
Där kan du inte sätta emot. Hur många släktisläkten förhållanden finns det inte i en stad som Vetlanda???
Inavel finns knappt alls i Sverige, vart kommer dina uppgifter ifrån? Du behöver inte svara. Håll dig till ämnet i tråden istället.