2022-10-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har egentligen inget att tillföra i detta fallet.
Grevens lista är bra. Avel gör ett bra jobb med masterna.

Denna sida är också väldigt bra:
https://archive.ph/Ixlil

Här är SR´s intervju:
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

Jag kan bidrag med en bild där TTs cykel stod fäst vid ett staket hemma hos MGM.

https://imgur.com/a/YQdmNJV

Original platsen:
https://www.google.se/maps/@57.4322925,15.0727766,3a,16.5y,228.1h,89.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSKaKBC5OZLWNPFsTU0BbJg!2e0!7i1 6384!8i8192?hl=sv

Tackar för detta.

Du har ju bidragit med en av dom mest betydelsefulla posterna hittills imo, vet ej om du inser hur viktigt det du postat är själv.

Det här blir nog min sista post på FB då jag inte kan bidra till ett forum där lögner får flöda fritt men dom få kvalitativa medlemmarna blir avstängd.

Innan jag går, ska jag förklara vad du kan ha visat med din bild.

Det har varit debatt om hur polisen verkligen kunnat placerat TTs mobil i JJs lägenhet om dom inte har mobilen. En mast triangulering räcker inte. Bilden du postar, som du har förbättrat med AI, är av stor betydelse här. Den visar på att TT har umgåtts med JJ hemma hos JJ tidigare.

Sannolikt hade därför TT loggat in på Wi-Fi hos JJ tidigare. Hennes mobil kopplades sedan upp mot det automatiskt på natten för försvinnandet. En alternativ teori vore att hon känner någon annan i huset som hon besökt ibland men det verkar inte speciellt troligt.
Bilden placerar där med TT hos JJ 2019. Nu har Google uppdaterat sin bild till en från i år. Då ser vi istället arbetarna som renoverar JJs badrum.

Den tekniska bevisningen är därför med hög sannolikhet TTs mobil som var uppkopplad mot JJs Wi-Fi.

Tack för allt!
Jag bygger ett nytt hem där kvalitet går före kvantitet. Flashback behövs men är idag helt värdelöst i dessa sammanhang. Går i graven med Greven!
Citera
2022-10-29, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
TT:s pappas nya flickväns ena son har ett mycket intressant förflutet, dömd för grov mordbrand, intagen enligt LVU på HVB hem pga avvikande sexuellt beteende och risk för att han skulle begå sexualbrott , spionerade på kvinnliga familjemedlemmar genom titthål, anmäld för våldtäkt, kvinnor i hans egna familj som sagt sig vara rädda för honom. Mordbrandsdomen kan begäras ut från Göta hovrätt, mål nr B1623-16. LVU dom kan begäras från Kammarrätten i Jönköping 1797-17 och förvaltningsrätten Jönköping mål nr 538-16.

Känns som nåt för en annan tråd...?
Citera
2022-10-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har inte hunnit följa vare sig tråd eller media, men dina rapporter av vad som händer känns som att man är något på spåren.

Väntar med andakt på dina fynd och dina slutsatser om vad du tror är i görningen.

Jag tror att man kommer att hitta henne och att man har antingen bevis och/eller att man har fått något av någon av tjejerna, MH då.

Kan tänka mig att man vet var de rört sig på något sätt. Vittnesmål kan vara ett, eller andra bevis.

Jag är klar med datainsamling för idag. Återkommer senast ikväll med diverse kring kameror, master, fordon, Wi-Fi och andra intressanta observationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är allt man kan göra. Jag skulle dock vilja veta varför Illharjen varit ett så hett spår i tråden. Har missat det helt.

Fick förresten ingen avisering när du citerade mig. Weird!

Dom sågs där i bil mh och jj tidigt söndag morgon
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Hon köpte maten åt "sin fulla vän" hemma i lägenheten och inte åt sig själv.

Sa hon det? Är det uppgifter som har framkommit?

Jag har försökt läsa i kapp lite, tack ni som uppdaterar. En viktig detalj som jag tidigare missat är att TT:s telefon ”åker med” när J och grannen åker till och från Donken. Hon har med sig telefonen dit.

Jag tror det är så att J går ut i trapphuset för att spana läget (efter allt dunkande) eventuellt göra sig av med cykel och telefon. Grannen dyker upp och undrar vad som händer och mc donalds blir det snabba svaret varav grannen erbjuder skjuts. Perfekt läge. Alibi och allt. Att telefonen åker med kan antingen vara ett misdtag (att hon råkade ha den i fickan) eller en dålig plan som uppstått i paniken…att färden ska vilseleda när man börjar leta efter T.

Tjejerna visste kanske inte ens att T hade varit i kontakt med sin pojkvän och berättat var hon var?

Var JJ bil parkerad hemma hos henne under kvällen? Har det framkommit?

Jag tror hon kommer hittas snart. Bara man kommer på åt vilket håll man valde dra mot när man skulle göra sig av med henne. Man kanske har gjort sig av med telefonen förs. Sen åkt åt ett annat håll. Telefonen ligger nog nära rondellen och Biltema.
Citera
2022-10-29, 14:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
En fråga - hur lätt/svårt är det att forsla bort en död kropp i ett fordon utan att hundar hittar spår? Frågar eftersom polisen vad det verkar inte har hittat något sådant spår i vare sig MGM/pappans fordon om jag förstår saken rätt?

Finns det inget blod/kroppsvätska, så behöver kroppen ligga i bilen i ca 15 minuter, om de inte har kommit på något ovanligt genialt sätt att förpacka kroppen på.
Citera
2022-10-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Utan att bli dumförklarad så undrar jag om MP hittar tex bevis som väska mobil eller dyl får dem då förmedla detta till pressen eller är det "sekretess"?

MP lyder inte under sekretess. Ingen dum fråga alls. Det som däremot skulle kunna bli effekten om MP börjar yppa för mycket detaljer av vad som framkommer i deras sök är att polisen/myndigheterna till slut helt enkelt slutar att samarbeta med dem. Det skulle bli ohållbart om man samarbetade med en organisation som försvårar utredningarna till slut. Dock skall det ju påpekas att saker som MP hittar inte behöver tillhöra BO och inte heller kan anses vara bevis förrän så fastställts av rättstekniska. Exempelvis kan man ta kläder etc. Det finns ingen anledning för MP att gå ut med att man gjort fynd på en plats när man inte vet om det tillhör BO. När det gäller mobil eller väska som direkt kan knytas till BO så är det som jag skrev nyss att om MP yttrar sig om sådana saker till nackdel för polisens utredning så kommer stödet till MP från myndighetens sida snabbt att avta. Samma sak skulle gälla tex Efterlyst.
Citera
2022-10-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Bilden placerar där med TT hos JJ 2019

Enligt folkbokföringen flyttade JJ in i lägenheten i juni 2022.
Citera
2022-10-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Enligt folkbokföringen flyttade JJ in i lägenheten i juni 2022.

Där ser man. Då får jag pudla och komma med ett nytt sista inlägg.

Om det är TTs cykel, då kände hon någon annan i huset sedan innan.

Potentiellt ännu större.

Tack!
Citera
2022-10-29, 14:15
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Känns som nåt för en annan tråd...?
För att? Hon skulle eventuellt hem till sin far den aktuella kvällen, enligt hennes pojkvän ska hon ha sagt sig vara på väg hem. Naturligtvis bör man granska hennes familj, styvsyskon osv, särskilt om de har en sådan bakgrund. Hon är dessutom vän med sin "styvmor" på Facebook.
Citera
2022-10-29, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är dåligt insatt i hur de sökt tidigare men de punktmarkerar verkligen vissa områden i ”stan” och letar väldigt väldigt noggrannt. Höstlöven en utmaning såklart.
Har du möjlighet att kolla mellan stallet och pappas jobb? Bara för att det har gnagt i mig hela tiden, ingen annan anledning. Det är högst 5 minuters gångväg
Citera
2022-10-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Finns det inget blod/kroppsvätska, så behöver kroppen ligga i bilen i ca 15 minuter, om de inte har kommit på något ovanligt genialt sätt att förpacka kroppen på.

Tack för svaret. Som följdfråga blir då förstås vilka geniala sätt man kan tänka sig då? Räcker det exempelvis med att förpacka en kropp i gladpackplast inlindat typ 10 varv runt hela kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in