2022-10-29, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har de alltid bott i Vetlanda sen de kom till Sverige? Har pappan eller brodern sommarstuga eller liknande där ”alla” brukar ses?

Sen en hälsning till alla er som är ute och söker. Ni är grymma! Förhoppningsvis får vi lite nya ledtrådar under helgen.
Jag vet inte, bra frågor. Hoppas någon vet.

jag är inte ute och letar, för jag bor tusen mil bort, men håller med, stort tack till alla som letar.
Citera
2022-10-29, 16:09
Medlem
Den här podden Försvunnen har gjort det väldigt otydligt med tiderna eller är det bara jag som tänker det?

T ska ha cyklat från Nöjet 01:50 en resa som ska ha tagit 5 min enligt honom. Grannen som bor i lägenheten jämte JJ säger att dunsarna hörs mellan klockan 01-02, jag har hört härifrån att dunsarna ska ha inträffat mellan 02-03 är det någon som kan säga hur det ligger till
Citera
2022-10-29, 16:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan mycket väl ha varit på det här sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Om T dör, någonstans, varsomhelst, spelar ingen roll, men hon är utanför hemmet, och vi vet att hon har mobil, för den har hon använt, och vi vet att hon har cykelnycklar, för hon har cyklat, och vi antar att hon har husnycklar, för hon ska gå hem senare. Var finns då dessa grejer när hon mördas? och vem kan tänkas ha tillgång till dessa grejer omedelbart efter hon har mördats?

Eller var tror du själv att hon hade sina personliga prylar? Har du en helt annan teori?

Nej då jag har ingen annan teori jag bara undrade.

Skulle mycket väl ha kunnat vara på det sättet att "allt" skedde i lägenheten. Husnycklar måste hon också ha haft med sig. Det har vi alla när vi lämnar våra bostäder.
Citera
2022-10-29, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej då jag har ingen annan teori jag bara undrade.

Skulle mycket väl ha kunnat vara på det sättet att "allt" skedde i lägenheten. Husnycklar måste hon också ha haft med sig. Det har vi alla när vi lämnar våra bostäder.
Det var ju så jag tänkte.
Citera
2022-10-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Wow, mycket intressant.

Och jag tänkte om JJ har haft tillgång till en pirra?

För då skulle hon kunna flytta en typ trälåda med kropp i, helt själv från bilen till någonstans i alla fall, MH behöver inte ha varit med.

Jag tror faktiskt att MH har börjat att prata, men vet själv inte vart JJ har dumpat liket, eller gjort sig av med TTs saker. Troligen ligger TTs saker med TT, utom mobilen som sådana här unga tjerer vill ha lite "kul" med, kolla på alla "löjliga" inlägg, messen, bilder. Småtjejer är nyfikna, speciellt på sitt hatobjekt!

Kan dom inte bara rullat in kroppen i en matta? Frågar nån granne så är det väl bara att skylla på att den fulla kompisen spydde eller spillde grogg på mattan. Så den måste slängas eller köras till tvätt.
Men jag tror dom bara bar ut henne när alla i huset hade somnat.
Citera
2022-10-29, 16:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Kan dom inte bara rullat in kroppen i en matta? Frågar nån granne så är det väl bara att skylla på att den fulla kompisen spydde eller spillde grogg på mattan. Så den måste slängas eller köras till tvätt.
Men jag tror dom bara bar ut henne när alla i huset hade somnat.
Säger inte att du har fel, men hur otympligt blir inte det? Hur styv är en matta? De rejäla, stora mattor som finns är sjukt tunga i sig, utan ett lik inuti.
Citera
2022-10-29, 16:16
Medlem
Felstavning

Är Pappan till JJ utredd?? Det finns nog mycket att hämta där för tjejerna har ALDRIG klarat att flytta en död person från lägenheten. Jag tror att pappan till JJ är svettig nu.
Sen en fråga till er här på FB! Hade T:s pojkvän ett förhållande med JJ??
För övrigt så verkar tjejerna/ kvinnorna i Vetlanda inte äldre än 14 är helt ärligt. Det de har hållit på med ligger ju på en utvecklingsstörd nivå!
Fruktansvärt löjliga verkar de vara men så är det kanske i en inavlad småstad där alla nästan är släkt med alla.
Fruktansvärt löjligt om ni frågar mig.
Citera
2022-10-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Såvitt jag har noterat så vet man inte det. Det är de misstänktas vittnesmål som säger det. Men om det stämmer är ju helt klart något man kan ifrågasätta. Som du indirekt insinuerar så kanske T aldrig ens kom till lghn som det påstås. Hennes mobil gjorde det däremot uppenbarligen. Men den kan ju en av MGM ha snott eller tagit med sig från eventuellt begånget brott från utestället till vägen hem till sig.
Tack. Ja precis, det är ngt sånt senario jag menade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Finns det inget blod/kroppsvätska, så behöver kroppen ligga i bilen i ca 15 minuter, om de inte har kommit på något ovanligt genialt sätt att förpacka kroppen på.

Nja, det tar 15-20 minuter sa man i Wilma rättegången innan hunden känner liklukt sen behöver man bara nudda en yta med en kropp/kroppsdel så känner hunden detta, så släpper man ner en kropp/kroppsdel för att tex öppna en dörr känner hunden detta direkt. Tyske hundföraren trodde hunden skulle känna av redan inom 5 minuter, Hundar känner ju tom vilket håll man sprungit åt tex.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Tackar för detta.

Du har ju bidragit med en av dom mest betydelsefulla posterna hittills imo, vet ej om du inser hur viktigt det du postat är själv.

Det här blir nog min sista post på FB då jag inte kan bidra till ett forum där lögner får flöda fritt men dom få kvalitativa medlemmarna blir avstängd.

Innan jag går, ska jag förklara vad du kan ha visat med din bild.

Det har varit debatt om hur polisen verkligen kunnat placerat TTs mobil i JJs lägenhet om dom inte har mobilen. En mast triangulering räcker inte. Bilden du postar, som du har förbättrat med AI, är av stor betydelse här. Den visar på att TT har umgåtts med JJ hemma hos JJ tidigare.

Sannolikt hade därför TT loggat in på Wi-Fi hos JJ tidigare. Hennes mobil kopplades sedan upp mot det automatiskt på natten för försvinnandet. En alternativ teori vore att hon känner någon annan i huset som hon besökt ibland men det verkar inte speciellt troligt.
Bilden placerar där med TT hos JJ 2019. Nu har Google uppdaterat sin bild till en från i år. Då ser vi istället arbetarna som renoverar JJs badrum.

Den tekniska bevisningen är därför med hög sannolikhet TTs mobil som var uppkopplad mot JJs Wi-Fi.

Tack för allt!
Jag bygger ett nytt hem där kvalitet går före kvantitet. Flashback behövs men är idag helt värdelöst i dessa sammanhang. Går i graven med Greven!

jag ser alla ip adresser som automatisk har gjort försök att koppla upp sig på min router, även att jag har pw. Det registreras. Det har jag uppfattat hela tiden, att polisen är säker på att Ts mobil har funnits i jjs lägenhet. utöver detta så finns det hundra andra tänkbara möjligheter.

Ett pedofil fall i san diego så fälldes han delvis för i bilderna han skickat till en nioårings snapchat så fanns dörren från hans sovrum med (kroppsdel plus sovrumsdörr) och hans dörr var så unik. Jag tror att polisen är säker på den information dom har, vad det än är. mgm är inte så smarta att dom kan sopa igen alla tekniska spår
Citera
2022-10-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Säger inte att du har fel, men hur otympligt blir inte det? Hur styv är en matta? De rejäla, stora mattor som finns är sjukt tunga i sig, utan ett lik inuti.
Mm.. sant. Har nog sett för mycket film. Och att släpa eller bära 60 kilo är tungt. Även utan matta. Nu brukar inte jag släpa runt på livlösa människor, men skjutna djur händer.
Citera
2022-10-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har de alltid bott i Vetlanda sen de kom till Sverige? Har pappan eller brodern sommarstuga eller liknande där ”alla” brukar ses?

Sen en hälsning till alla er som är ute och söker. Ni är grymma! Förhoppningsvis får vi lite nya ledtrådar under helgen.

JJs pappa har en artikel publicerad i tidskriften Vatten från 2008, då anges hans institution som " Department of Chemical engineering, Lund University". Han flyttade till Nye året efter. Via Wayback Machine kan man se gamla versioner av Emåförbundets hemsida, däremot enbart två av den gamla kontaktsidan där medarbetarna är listade. 2010 arbetade han där som Vattenregleringssamordnare, men i den tidigare versionen från 2007 är det en annan person som har den titeln och han finns inte med där (i en Verksamhetsberättelse står att den förra personen slutade 2008-09-30).

Någon hade fått fram att JJs mamma kom från Skåne, så min gissning är att familjen flyttade till Vetlanda när pappan fick jobbet på Emåförbundet 2008/09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in