2022-10-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Den här podden Försvunnen har gjort det väldigt otydligt med tiderna eller är det bara jag som tänker det?

T ska ha cyklat från Nöjet 01:50 en resa som ska ha tagit 5 min enligt honom. Grannen som bor i lägenheten jämte JJ säger att dunsarna hörs mellan klockan 01-02, jag har hört härifrån att dunsarna ska ha inträffat mellan 02-03 är det någon som kan säga hur det ligger till

Vi ska just nu ta podden med en nypa salt.
Dels så pratar han inte med huvudvittnet, dvs personerna som var upp till JJ's lägenhet och knackade på samt skjutsade henne till mc Donalds och sen hör man på grannen mitt emot att han är väldigt osäker på just tiden när de hör dunkarna.
"- jag jobbade till sent... dunkarna hördes efter 1.. 2... eller väldigt sent". Han har med andra ord inte tittat på klockan när de hörs.
Poddaren har heller inte varit 100% uppmärksam på att TT faktiskt INTE cyklade från Nöjet, utan GICK med cykeln tillsammans med JJ och MH.
Finns en hel del han snurrar till det med, därmed får vi ta in informationen men samtidigt vara öppna på att något eller mycket inte är bekräftat av polisen.
Så när polisen går ut med saker, det är då vi kan vara säkra på att det gäller.
Senast redigerad av Youareneveralone 2022-10-29 kl. 16:25.
Citera
2022-10-29, 16:22
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Om det är så att JJ skulle ut ur lägenheten för att dumpa TTs mobil (och eventuellt flytta cykeln), då borde hon definitivt INTE ha med sin egen mobil samtidigt, då polisen senare kan se att båda mobilerna var med om samma "upptäcktsfärd". Så....har det framkommit om JJ hade med sin mobil till Mack Dånalds?

Hon är väl ingen geni direkt hon har inte tänkt på att man kan spåra på det sättet, utan att om mob och cykel hittas när TTs bostad så har hon ryggen fri.
Senast redigerad av President 2022-10-29 kl. 16:25.
Citera
2022-10-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Mm.. sant. Har nog sett för mycket film. Och att släpa eller bära 60 kilo är tungt. Även utan matta. Nu brukar inte jag släpa runt på livlösa människor, men skjutna djur händer.

Borde gå om JJ håller under armarna och går baklänges
MH håller i benen.
Lägger tvärs i baksätet
Citera
2022-10-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Är Pappan till JJ utredd?? Det finns nog mycket att hämta där för tjejerna har ALDRIG klarat att flytta en död person från lägenheten. Jag tror att pappan till JJ är svettig nu.
Sen en fråga till er här på FB! Hade T:s pojkvän ett förhållande med JJ??
För övrigt så verkar tjejerna/ kvinnorna i Vetlanda inte äldre än 14 är helt ärligt. Det de har hållit på med ligger ju på en utvecklingsstörd nivå!
Fruktansvärt löjliga verkar de vara men så är det kanske i en inavlad småstad där alla nästan är släkt med alla.
Fruktansvärt löjligt om ni frågar mig.

Varför pratar du om inavel? De inblandade har gener från Israel, Sydamerika och Tyskland.
Citera
2022-10-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Vi ska just nu ta podden med en nypa salt.
Dels så pratar han inte med huvudvittnet, dvs personerna som var upp till JJ's lägenhet och knackade på samt skjutsade henne till mc Donalds och sen hör man på grannen mitt emot att han är väldigt osäker på just tiden när de hör dunkarna.
"- jag jobbade till sent... dunkarna hördes efter 1.. 2... eller väldigt sent". Han har med andra ord inte tittat på klockan när de hörs.
Poddaren har heller inte varit 100% uppmärksam på att TT faktiskt INTE cyklade från Nöjet, utan GICK med cykeln tillsammans med JJ och MH.
Finns en hel del han snurrar till det med, därmed får vi ta in informationen men samtidigt vara öppna på att något eller mycket inte är bekräftat av polisen.
Så när polisen går ut med saker, det är då vi kan vara säkra på att det gäller.

Tack för svar! Och ja vi får vänta tills polisen kommer med konkret information
Citera
2022-10-29, 16:27
Medlem
En fråga:
Är det bekräftat att JJ var på McD runt 4-tiden sedan på morgonen då, eller är det enbart något hon själv påstått i förhör till polis/vittnesmål till kamrater?
Citera
2022-10-29, 16:27
Medlem
Känslan är ju att dom dumpat i vatten och sett till att hon inte kommer flyta upp, alt någon övergiven brunn i närheten av väg eller grävt ner också i närheten av väg.
Verkar tyvärr som att dom kommer komma undan med det här,
Citera
2022-10-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
En fråga:
Är det bekräftat att JJ var på McD runt 4-tiden sedan på morgonen då, eller är det enbart något hon själv påstått i förhör till polis/vittnesmål till kamrater?

Jag har faktiskt aldrig hört att hon skulle varit där vid 04.

Klockslag där McDonalds nämnts är 02:45, 03:00 och 03:10.
Citera
2022-10-29, 16:30
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Frågan är varför hon skulle ljuga om grannen och MH för polisen, att hon och MH hade gått till McDonalds?
För att skydda grannen eller MH?
Eller ljuger grannen?

för att skydda MH troligtvis. annars kommer polis undra vad MH gjorde undertiden. hon är inte bra på ljuga heller känns det som
Citera
2022-10-29, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Han kanske är kemiskt kastrerad, så han har tappat intresse för sånt nu? Bara en gissning, men polisen har nog kollat upp sådant.

Och varför skulle JJ då ha TTs mobil efter att TT "cyklar hem", och att JJ gör sig av med mobilen? JJ ringer ju ingen och meddelar att hon har TTs mobil.....
Hon tog säkert med telefonen i bilen till mcd, o kanske lämnade den till killarna som hon gick o pratade med eftersom den mastade vid biltema efter JJ var hemma igen?
Citera
2022-10-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag har faktiskt aldrig hört att hon skulle varit där vid 04.

Klockslag där McDonalds nämnts är 02:45, 03:00 och 03:10.

Skrev runt 4-tiden för att jag inte var säker på riktigt när det ska ha skett. Storyn verkar ju gå att hon skulle ha åkt antingen till McD med mamman eller att ha tagit sig dit på egen hand. Om man utgår från att hon var på McD tidigast 03:15 så var hon ju förmodligen där iaf en halvtimme-timme och käkade (om hon inte körde en snabbvisit eller via McDriven förstås) och därav att jag skrev runt 4. :-) Det var inte så petigt med tiden.

Men låt mig omformulera mig då: är det bekräftat att hon var där alls över huvud taget den natten/morgonen?
Citera
2022-10-29, 16:34
Medlem
Presidents avatar
Jag tror kroppen finns i vatten nånstans efter donken och på vägen till JJs pappas hus. Mest logiskt, de här tjejerna är inte de vassaste kniven i lådan, det märks tydligt efter alla misstag de har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in