Citat:
Ursprungligen postat av
whyman
Tackar för detta.
Du har ju bidragit med en av dom mest betydelsefulla posterna hittills imo, vet ej om du inser hur viktigt det du postat är själv.
Det här blir nog min sista post på FB då jag inte kan bidra till ett forum där lögner får flöda fritt men dom få kvalitativa medlemmarna blir avstängd.
Innan jag går, ska jag förklara vad du kan ha visat med din bild.
Det har varit debatt om hur polisen verkligen kunnat placerat TTs mobil i JJs lägenhet om dom inte har mobilen. En mast triangulering räcker inte. Bilden du postar, som du har förbättrat med AI, är av stor betydelse här. Den visar på att TT har umgåtts med JJ hemma hos JJ tidigare.
Sannolikt hade därför TT loggat in på Wi-Fi hos JJ tidigare. Hennes mobil kopplades sedan upp mot det automatiskt på natten för försvinnandet. En alternativ teori vore att hon känner någon annan i huset som hon besökt ibland men det verkar inte speciellt troligt.
Bilden placerar där med TT hos JJ 2019. Nu har Google uppdaterat sin bild till en från i år. Då ser vi istället arbetarna som renoverar JJs badrum.
Den tekniska bevisningen är därför med hög sannolikhet TTs mobil som var uppkopplad mot JJs Wi-Fi.
Tack för allt!
Jag bygger ett nytt hem där kvalitet går före kvantitet. Flashback behövs men är idag helt värdelöst i dessa sammanhang. Går i graven med Greven!
Rätta mig om jag har fel men JJ flyttade väl till lägenheten i somras, och bodde tidigare hos fadern. Om bilden du hänvisar till är från 2019 känns det osannolikt att cykeln skulle vara TTs. Om hon inte hade en annan vän i huset vid den tiden, men det är ju irrelevant när allt handlar om wifi.
De har väl varit osams i ca 1 år så under den tiden kan vi väl anta att de inte umgåtts.
JJ flyttade till fadern 2020 och vart hon bodde innan vet jag ej, men ganska otroligt att hon hade en egen lägenhet vid den åldern..
Om hon bodde hos modern innan hon flyttade till nye så bodde de på samma adress som modern bor på nu ( fr.o.m 2019).
Enda chansen att bevis är säkrat mha wifi är väl om samma router med samma inlogg använts hemma hos fadern och JJ sen tagit med den till lägenheten. Men vet inte om det ens är möjligt iom olika operatörer?
Det är sannerligen ett jävla garnnystan detta..