2022-10-29, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Jag var där idag och kan till 100% säga att det är ett riktigt snärjigt område mycket nedfallna träd blött och allmänt jobbigt att gå i, så ett mycket bra ställe att dumpa något på men krävs enorm ansträngning
Min misstanke om att de bara träffat pappan där KAN jus stämma, fast jag vet att det bara är ett vittne som påstått sig ha sett honom där. Då har han haft hela söndan på sig att göra sig av med kroppen. Det är inte omöjligt.
Annars så har mgm bara en kort tid på sig, innan söndag morgon när folk börjat vakna så måste dom ha hittat ett ställe att göra sig av med T. Då verkar inte Illharjen som enklaste stället. Mörkt, snärjit, och dessutom dåligt väder.
Citera
2022-10-29, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Har dessvärre inte riktigt hängt med…Undrar dock..
Vet man att T varit i lägenheten eller är det bara mobilen som pingat där? Tycker det är lite märkligt att man går hem till någon för att ”reda upp” ngt i detta läge. Låter mer som ngt man gör när man nyktrat till, typ dagen efter.
Svårt att se hur man skulle kunna/ våga fraktat en hel kropp från lägenheten med tanke på grannarna.
Har man hittat några spår på våld i lägenheten?
Ja som sagt, det kanske har nämnts tidigare i tråden..

Såvitt jag har noterat så vet man inte det. Det är de misstänktas vittnesmål som säger det. Men om det stämmer är ju helt klart något man kan ifrågasätta. Som du indirekt insinuerar så kanske T aldrig ens kom till lghn som det påstås. Hennes mobil gjorde det däremot uppenbarligen. Men den kan ju en av MGM ha snott eller tagit med sig från eventuellt begånget brott från utestället till vägen hem till sig.
Citera
2022-10-29, 15:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
En del vacuumförpackar hästtäcken för att dom ska ta mindre plats. Även hö om man ska iväg på tävling. Men då borde ju dom sakerna funnits i JJs pappas stall.

Wow, mycket intressant.

Och jag tänkte om JJ har haft tillgång till en pirra?

För då skulle hon kunna flytta en typ trälåda med kropp i, helt själv från bilen till någonstans i alla fall, MH behöver inte ha varit med.

Jag tror faktiskt att MH har börjat att prata, men vet själv inte vart JJ har dumpat liket, eller gjort sig av med TTs saker. Troligen ligger TTs saker med TT, utom mobilen som sådana här unga tjerer vill ha lite "kul" med, kolla på alla "löjliga" inlägg, messen, bilder. Småtjejer är nyfikna, speciellt på sitt hatobjekt!
Citera
2022-10-29, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Vart har du fått det ifrån?
Vilket av det menar du?
Att T hade sina grejer med sig när hon dog får man väl anta?
Eller vilken bit menade du?
Citera
2022-10-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

En annan sak: i podden framkom det att JJ berättade för grannen att hennes mamma var på väg för att köra henne till mc-d. Stämmer det? Ringde hon verkligen sin mamma mitt i natten? Om inte så hoppas jag att polisen pressar hårt på den punkten. Varför ljög du om det? Va fan gjorde du ute i trapphuset mitt i natten!?

Det här undrar jag med, om det är en av många anledningar till att hon är häktad? Det tjatas det förhoppningsvis om i förhören
Citera
2022-10-29, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nu har jag lyssnat på podden så bra jobbat!

En sak slog mig. Om det nu var så att tredje person hade hjälpt till då undrar jag om han har kopplingar till någon annan ort en just Vetlanda? Han kanske har ett barndomshem där han känner sig trygg och hittar överallt? Eller en stuga dit han brukar åka?

Ni som kommer från Vetlanda, hur är det med JJ och hennes pappas släkt, är de från Vetlanda?

En annan sak: i podden framkom det att JJ berättade för grannen att hennes mamma var på väg för att köra henne till mc-d. Stämmer det? Ringde hon verkligen sin mamma mitt i natten? Om inte så hoppas jag att polisen pressar hårt på den punkten. Varför ljög du om det? Va fan gjorde du ute i trapphuset mitt i natten!?
Dom är från israel, men det finns en bror till pappan i Helsingborg tror jag, och kanske fler släktingar i sverige

Jag tvivlar på att hon ringde mamma mitt i natten om en hamburgare
Citera
2022-10-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Tackar för detta.

Du har ju bidragit med en av dom mest betydelsefulla posterna hittills imo, vet ej om du inser hur viktigt det du postat är själv.

Det här blir nog min sista post på FB då jag inte kan bidra till ett forum där lögner får flöda fritt men dom få kvalitativa medlemmarna blir avstängd.

Innan jag går, ska jag förklara vad du kan ha visat med din bild.

Det har varit debatt om hur polisen verkligen kunnat placerat TTs mobil i JJs lägenhet om dom inte har mobilen. En mast triangulering räcker inte. Bilden du postar, som du har förbättrat med AI, är av stor betydelse här. Den visar på att TT har umgåtts med JJ hemma hos JJ tidigare.

Sannolikt hade därför TT loggat in på Wi-Fi hos JJ tidigare. Hennes mobil kopplades sedan upp mot det automatiskt på natten för försvinnandet. En alternativ teori vore att hon känner någon annan i huset som hon besökt ibland men det verkar inte speciellt troligt.
Bilden placerar där med TT hos JJ 2019. Nu har Google uppdaterat sin bild till en från i år. Då ser vi istället arbetarna som renoverar JJs badrum.

Den tekniska bevisningen är därför med hög sannolikhet TTs mobil som var uppkopplad mot JJs Wi-Fi.

Tack för allt!
Jag bygger ett nytt hem där kvalitet går före kvantitet. Flashback behövs men är idag helt värdelöst i dessa sammanhang. Går i graven med Greven!

Rätta mig om jag har fel men JJ flyttade väl till lägenheten i somras, och bodde tidigare hos fadern. Om bilden du hänvisar till är från 2019 känns det osannolikt att cykeln skulle vara TTs. Om hon inte hade en annan vän i huset vid den tiden, men det är ju irrelevant när allt handlar om wifi.
De har väl varit osams i ca 1 år så under den tiden kan vi väl anta att de inte umgåtts.
JJ flyttade till fadern 2020 och vart hon bodde innan vet jag ej, men ganska otroligt att hon hade en egen lägenhet vid den åldern..
Om hon bodde hos modern innan hon flyttade till nye så bodde de på samma adress som modern bor på nu ( fr.o.m 2019).

Enda chansen att bevis är säkrat mha wifi är väl om samma router med samma inlogg använts hemma hos fadern och JJ sen tagit med den till lägenheten. Men vet inte om det ens är möjligt iom olika operatörer?

Det är sannerligen ett jävla garnnystan detta..
Citera
2022-10-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Vilket av det menar du?
Att T hade sina grejer med sig när hon dog får man väl anta?
Eller vilken bit menade du?

Ja men formuleringen tolkas som att man hittat alla dessa saker där. Än så länge är väl det bara spekulationer? Men du visste ju att TTs telefon åkt med till MC innan det kom ut i AB om jag minns rätt igår
Citera
2022-10-29, 16:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fullt möjligt att det var på detta sätt.

Citat:
Alla Ts saker, som mobil, nycklar hem, cykelnycklar osv fanns kvar i lägenheten nät T dog, för att T dog i lägenheten. mgm hade cykelnycklarna, och låste upp cykeln efter 4 eftersom cykeln setts då, sen har dom rullat bort den en bit, eller cyklat på den. Sen låst den ocgh sprungit hem. Slängt cykelnycklarna i en buske eller soptunna varsomhelst

Mycket intressanta uppgifter.

Är detta helt och hållet klarlagt eller är det ett scenario? Nya uppgifter för min del även om jag inte har följt fallet till 100%. I vilket fall som helst så låter det mycket möjligt.
Citera
2022-10-29, 16:01
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Dom är från israel, men det finns en bror till pappan i Helsingborg tror jag, och kanske fler släktingar i sverige

Jag tvivlar på att hon ringde mamma mitt i natten om en hamburgare

Har de alltid bott i Vetlanda sen de kom till Sverige? Har pappan eller brodern sommarstuga eller liknande där ”alla” brukar ses?

Sen en hälsning till alla er som är ute och söker. Ni är grymma! Förhoppningsvis får vi lite nya ledtrådar under helgen.
Citera
2022-10-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Sen kan man även undra varför flyttades cykeln just till Gränsgatan utav alla ställen. Varför valde man denna plats?
Man kunde flyttat cykeln vart som helst, men på något sätt tänktes:
Aha vi flyttar cykeln till Gränsgatan.

Vad var tanken bakom detta beslut?

Det beror lite på exakt hur den lämnades, någon har sagt att en kvinna hittade utanför Gränsgatan 16 den och ställde den mot väggen, eller om den lämnades vid väggen redan från början. Men jag tänker att ett bra ställe att "gömma" cyklar på är ett ställe där det redan står andra cyklar. Och kanske man inte heller ville dra iväg alltför långt, men fortfarande någorlunda avsides jämfört med JJs lägenhet. Det kan ju också ha varit så att man tänkt sig möjligheten att forsla undan den längre senare.
Citera
2022-10-29, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket intressanta uppgifter.

Är detta helt och hållet klarlagt eller är det ett scenario? Nya uppgifter för min del även om jag inte har följt fallet till 100%. I vilket fall som helst så låter det mycket möjligt.

Om T dör, någonstans, varsomhelst, spelar ingen roll, men hon är utanför hemmet, och vi vet att hon har mobil, för den har hon använt, och vi vet att hon har cykelnycklar, för hon har cyklat, och vi antar att hon har husnycklar, för hon ska gå hem senare. Var finns då dessa grejer när hon mördas? och vem kan tänkas ha tillgång till dessa grejer omedelbart efter hon har mördats?

Eller var tror du själv att hon hade sina personliga prylar? Har du en helt annan teori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in