2022-10-29, 15:41
Medlem
Har dessvärre inte riktigt hängt med…Undrar dock..
Vet man att T varit i lägenheten eller är det bara mobilen som pingat där? Tycker det är lite märkligt att man går hem till någon för att ”reda upp” ngt i detta läge. Låter mer som ngt man gör när man nyktrat till, typ dagen efter.
Svårt att se hur man skulle kunna/ våga fraktat en hel kropp från lägenheten med tanke på grannarna.
Har man hittat några spår på våld i lägenheten?
Ja som sagt, det kanske har nämnts tidigare i tråden..
Citera
2022-10-29, 15:43
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Alla Ts saker, som mobil, nycklar hem, cykelnycklar osv fanns kvar i lägenheten nät T dog, för att T dog i lägenheten. mgm hade cykelnycklarna, och låste upp cykeln efter 4 eftersom cykeln setts då, sen har dom rullat bort den en bit, eller cyklat på den. Sen låst den ocgh sprungit hem. Slängt cykelnycklarna i en buske eller soptunna varsomhelst

Jaså! Mobilen också.

Det var nytt för mig.. Hmm...
Citera
2022-10-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag tror nog inte heller att det var välplanerat, kanske. Och köra en damsugare mitt i natten i det lyhörda huset, knappast, fast kanske på morgonkvisten/mittpådagen, efter inköp av rengöringsmedel.....

Ja, någonting har ju hänt där i lägenheten, alla dunsar etc. Men, JJ är hästtjej, travhästar. I alla fall JJs pappa har tränat/tränar travhästar. För travhästar brukar man ha ett större medicinskåp, och t.ex. smärtstillande medicin och sprutor.

Jag har hela tiden varit lite emot "drogteorin" som med knark/narkotika, piller i TTs drink/öl/kaffe, men om jag tänker vidare, jaa JJ stjäl hästmedicin och spruta och sätter sprutan i TT som precis ska gå, TT fösöker ta sig ur greppet, sparkar och slår. Sedan får JJ och MH ut hennet till bilen, dumpar TT i skogen (de tror hon "bara" är medvetslös) för att hon ska "lära sig en läxa", men TT dör där i skogen....

Men med hästmedicinsteorin då bör TT kunnat skrika ett en ministund i alla fall...... och den kräver en stor och längre planering, riktigt överlagt mord.

Nja, jag tror mest på strypteorin i alla fall, även om jag också börjar tro att det även här kan röra sig om en riktig planering, att MGMs faktiskt har lurat TT till restaurangen.....

Om jag förstår saken rätt så är det iaf verifierat att MGMarna var på haket vid 4-tiden? Och under den tiden så skall fortfarande T:s mobil ha befunnit sig i lghn? I så fall är det väl som du säger inte helt otroligt att hon antingen stryptes eller sövdes där, att man åkte till haket för att komma på hur man skulle göra och sen på morgonen gjorde vadän som gjordes. I så fall så passar din teori in ganska bra om att hon sövdes i lghn. Då var hon ju inte död, vilket innebär att inga likhundar kan spåra eftersom hon helt enkelt i så fall låg sövd i lghn under tiden.

Sedan så åkte man tillbaks någon gång på morgonen och fick eventuellt hjälp av pappan/annan person att dumpa den nedsövda kroppen (om inte båda MGMarna klarade av det själva) och där uppstår då frågan om hon dumpades levandes sövd någonstans eller om hon mördades på plats. Vart den platsen sen är återstår ju att se.

Att cykeln sedan hamnade på en ologisk plats fint parkerad kan handla om att den antingen av en slump blev stulen av någon helt annan, eller att någon av dem kom på att den skulle ställas där för att styrka storyn som MGMarna hittat på, eller att någon av dem/deras eventuella medhjälpare cyklade hem på den efter att dumpandet av T utförts. I så fall innebär det att den personen bor i närheten av där cykeln ställdes, får man förmoda.

Det finns ju helt klart saker här som skulle kunna stödja din teori om att T faktiskt inte ströps i lghn utan sövdes. Alternativet är att ljuden kom när hon stryptes, MEN, att hon inte ströps till döds utan till medvetslöshet och att hon sen sövdes när hon var medvetslös.

Är det så att hon sedan bars ut i tex skogen så behöver man förmodligen inte gräva ner henne särskilt djupt för att hon sedan ska avlida där av syrebrist. Är ingen expert på det här området, men jag förmodar att det i princip räcker med att man täcker hennes mun med en decimeter lager jord för att hon skall dö av syrebrist. Det skulle ju inte heller kräva så särskilt mycket av misstänkta gärningsmännen i gräveffort heller för att åstadkomma det.

Samma sak om hon dumpades i vatten. Det skulle då räcka med en tyngd för att hålla henne nere och hon dör av drunkning på en minut.
Citera
2022-10-29, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jaså! Mobilen också.

Det var nytt för mig.. Hmm...
Om hon blev mördad av mhm i lägenheten så fanns ju alla hennes grejer där. Var skulle dom annars vara?
Citera
2022-10-29, 15:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det börjar kännas lite hopplöst.
Lite hopplöst, ja. Tyvärr har inte polisen någon röntgenblick, och det är inte allvetande. Det är hur enkelt som helst att missa något även om man söker på rätt plats.
Citera
2022-10-29, 15:48
Medlem
Citat:
Har kollat på lite bilder från naturreservatet, det ser snärjigt ut, inte helt enkelt att ta sig fram och gömma en kropp

Jag var där idag och kan till 100% säga att det är ett riktigt snärjigt område mycket nedfallna träd blött och allmänt jobbigt att gå i, så ett mycket bra ställe att dumpa något på men krävs enorm ansträngning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag tror nog inte heller att det var välplanerat, kanske. Och köra en damsugare mitt i natten i det lyhörda huset, knappast, fast kanske på morgonkvisten/mittpådagen, efter inköp av rengöringsmedel.....

Ja, någonting har ju hänt där i lägenheten, alla dunsar etc. Men, JJ är hästtjej, travhästar. I alla fall JJs pappa har tränat/tränar travhästar. För travhästar brukar man ha ett större medicinskåp, och t.ex. smärtstillande medicin och sprutor.

Jag har hela tiden varit lite emot "drogteorin" som med knark/narkotika, piller i TTs drink/öl/kaffe, men om jag tänker vidare, jaa JJ stjäl hästmedicin och spruta och sätter sprutan i TT som precis ska gå, TT fösöker ta sig ur greppet, sparkar och slår. Sedan får JJ och MH ut hennet till bilen, dumpar TT i skogen (de tror hon "bara" är medvetslös) för att hon ska "lära sig en läxa", men TT dör där i skogen....

Men med hästmedicinsteorin då bör TT kunnat skrika ett en ministund i alla fall...... och den kräver en stor och längre planering, riktigt överlagt mord.

Nja, jag tror mest på strypteorin i alla fall, även om jag också börjar tro att det även här kan röra sig om en riktig planering, att MGMs faktiskt har lurat TT till restaurangen.....

Tror inte på hästmedicin teorin. Vad jag vet så är häst det enda djuret som man inte har delegerad läkemedelsbehandling på. Bara för enstaka djur. Man får inte ha mediciner hemma och behandla själv efter genomgången behandlingskurs som det är på andra stordjur, som gris och nöt. Det som brukar finnas är mediciner som ges i munnen. Man sprutar inte hästar med smärtstillande annat än i undantagsfall och lugnande ges intravenöst av veterinär. Folk har inte medicinskåp med Ketamin hemma. Finns dock sånt som ges direkt i munnen, inte ketamin, men Domosrdan. Men inget man får i en människa.
Om nu inte nån veterinär skulle skrivit ut lite i smyg. Men knappast troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Alla Ts saker, som mobil, nycklar hem, cykelnycklar osv fanns kvar i lägenheten nät T dog, för att T dog i lägenheten. mgm hade cykelnycklarna, och låste upp cykeln efter 4 eftersom cykeln setts då, sen har dom rullat bort den en bit, eller cyklat på den. Sen låst den ocgh sprungit hem. Slängt cykelnycklarna i en buske eller soptunna varsomhelst

Vart har du fått det ifrån?
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Varför skulle det vara det enda rimliga här? Att T är osams med pojkvännen?
Hur kom du fram till det?

Var ju en fortsättning på en annans argument
Citera
2022-10-29, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det man kan undra är:

- Hur säkert är vittnesmålet om att cykeln verkligen var fastlåst vid staketet?

Om man tittar på bilden, tänker man att det skulle innebära att cykeln står på gatan mer eller mindre?
Finns det annat staket? Typ vid ingången till själva källaringången? Det är ett ställe som jag själv många gånger låst fast min cykel vid.

- Stod cykeln fastlåst på insidan av staketet? Då kan man låsa fast cykeln vid ramen, hjulet.

- Eller stod cykeln låst, men inte fastlåst vid själva staketet, alltså bara lutat mot.

Jag tänker att även om man ser en cykel stå på ett ställe, är det inte säkert att man tänker på hur den är låst, om det inte finns något avvikande här.

Det kan vara så att man har pratat om det, eller tänkt flytta cykeln. Kanske reagerat på hur cykeln stod sas.

Det är väl inte osannolikt att någon använt T:s cykelnyckel för att både låsa upp och låsa om den. De nya placeringen ser lite ut som att man vill kasta blickarna åt ett håll. Att T*ove själv skulle ha låst cykeln där. Villospår...

Kallt agerande isf.
Sen kan man även undra varför flyttades cykeln just till Gränsgatan utav alla ställen. Varför valde man denna plats?
Man kunde flyttat cykeln vart som helst, men på något sätt tänktes:
Aha vi flyttar cykeln till Gränsgatan.

Vad var tanken bakom detta beslut?
Citera
2022-10-29, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ja bilden är ju nytagen. Men då var alltså detta utrett

Här en 3tim gammal bild.

https://www.bildtagg.se/bild/b0ykwdnmcguv05dr1k73whi0
Citera
2022-10-29, 15:54
Medlem
Sveppss avatar
Nu har jag lyssnat på podden så bra jobbat!

En sak slog mig. Om det nu var så att tredje person hade hjälpt till då undrar jag om han har kopplingar till någon annan ort en just Vetlanda? Han kanske har ett barndomshem där han känner sig trygg och hittar överallt? Eller en stuga dit han brukar åka?

Ni som kommer från Vetlanda, hur är det med JJ och hennes pappas släkt, är de från Vetlanda?

En annan sak: i podden framkom det att JJ berättade för grannen att hennes mamma var på väg för att köra henne till mc-d. Stämmer det? Ringde hon verkligen sin mamma mitt i natten? Om inte så hoppas jag att polisen pressar hårt på den punkten. Varför ljög du om det? Va fan gjorde du ute i trapphuset mitt i natten!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in