Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Nej, jag tror nog inte heller att det var välplanerat, kanske. Och köra en damsugare mitt i natten i det lyhörda huset, knappast, fast kanske på morgonkvisten/mittpådagen, efter inköp av rengöringsmedel.....
Ja, någonting har ju hänt där i lägenheten, alla dunsar etc. Men, JJ är hästtjej, travhästar. I alla fall JJs pappa har tränat/tränar travhästar. För travhästar brukar man ha ett större medicinskåp, och t.ex. smärtstillande medicin och sprutor.
Jag har hela tiden varit lite emot "drogteorin" som med knark/narkotika, piller i TTs drink/öl/kaffe, men om jag tänker vidare, jaa JJ stjäl hästmedicin och spruta och sätter sprutan i TT som precis ska gå, TT fösöker ta sig ur greppet, sparkar och slår. Sedan får JJ och MH ut hennet till bilen, dumpar TT i skogen (de tror hon "bara" är medvetslös) för att hon ska "lära sig en läxa", men TT dör där i skogen....
Men med hästmedicinsteorin då bör TT kunnat skrika ett en ministund i alla fall...... och den kräver en stor och längre planering, riktigt överlagt mord.
Nja, jag tror mest på strypteorin i alla fall, även om jag också börjar tro att det även här kan röra sig om en riktig planering, att MGMs faktiskt har lurat TT till restaurangen.....
Om jag förstår saken rätt så är det iaf verifierat att MGMarna var på haket vid 4-tiden? Och under den tiden så skall fortfarande T:s mobil ha befunnit sig i lghn? I så fall är det väl som du säger inte helt otroligt att hon antingen stryptes eller sövdes där, att man åkte till haket för att komma på hur man skulle göra och sen på morgonen gjorde vadän som gjordes. I så fall så passar din teori in ganska bra om att hon sövdes i lghn. Då var hon ju inte död, vilket innebär att inga likhundar kan spåra eftersom hon helt enkelt i så fall låg sövd i lghn under tiden.
Sedan så åkte man tillbaks någon gång på morgonen och fick eventuellt hjälp av pappan/annan person att dumpa den nedsövda kroppen (om inte båda MGMarna klarade av det själva) och där uppstår då frågan om hon dumpades levandes sövd någonstans eller om hon mördades på plats. Vart den platsen sen är återstår ju att se.
Att cykeln sedan hamnade på en ologisk plats fint parkerad kan handla om att den antingen av en slump blev stulen av någon helt annan, eller att någon av dem kom på att den skulle ställas där för att styrka storyn som MGMarna hittat på, eller att någon av dem/deras eventuella medhjälpare cyklade hem på den efter att dumpandet av T utförts. I så fall innebär det att den personen bor i närheten av där cykeln ställdes, får man förmoda.
Det finns ju helt klart saker här som skulle kunna stödja din teori om att T faktiskt inte ströps i lghn utan sövdes. Alternativet är att ljuden kom när hon stryptes, MEN, att hon inte ströps till döds utan till medvetslöshet och att hon sen sövdes när hon var medvetslös.
Är det så att hon sedan bars ut i tex skogen så behöver man förmodligen inte gräva ner henne särskilt djupt för att hon sedan ska avlida där av syrebrist. Är ingen expert på det här området, men jag förmodar att det i princip räcker med att man täcker hennes mun med en decimeter lager jord för att hon skall dö av syrebrist. Det skulle ju inte heller kräva så särskilt mycket av misstänkta gärningsmännen i gräveffort heller för att åstadkomma det.
Samma sak om hon dumpades i vatten. Det skulle då räcka med en tyngd för att hålla henne nere och hon dör av drunkning på en minut.