2022-10-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Var är GW fallet? Hört honom bara på nyheterna en morgon, var inget anmärkningsvärt sagt då...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KnnA7E/leif-gw-persson-om-21-ariga-toves-forsvinnande-fatt-en-olycklig-utgang

Jag tror den är den här de menar.
Citera
2022-10-29, 11:53
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jag tror absolut hon och MH var dealers, detta foto vi såg med JJ och MH tror jag är en leverans, MH har t.o.m skrivit Göteborg levererar. Detta bråk mellan TT och JJ kan vara drogrelaterat, och problemet med TT's eventuella hotelser att göra polisanmälan och avslöja allt har varit känt länge inom drogvärlden, det har snackats om problemet kanske...

https://ibb.co/J2VxD5q
Vad ville du ha sagt med screenshot-länken? Den bilden har varit uppe många gånger förut, utan täckta ansikten.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Jag har skumläst tråden sedan min senaste post på sidan 1029 och det är en sak som jag inte kan släppa.

Många av är är inne på att JJ kört bilen eller grannen. Varför, varför kan inte MH ha kört bilen ? jj, mh och tt var ju alla i lägenheten samtidigt. Om nu jj var okykter så var det ju mest troligen mh eller grannen eller mh. Varför kan det inte ha varit mh ?

Enligt mej och enligt kameraobservationer var endast 1 av tjejerna på Donken denna sena timme. T var redan nedbrottad och paketerad men var beroende av övervakning så hon inte rymde. JJ fick skjuts av grannen som jag inte tror är inblandad. Däremot måste ju grannen naturligtvis ha frågat sitt resesällskap om de hårda dunsarna som hela huset hade hört strax innan. Men snuten kniper också om det samtalet. Så av antingen kåthet, nyfikenhet eller hjälpsamhet erbjöd grannen skjuts.

I påfallande många mordfall som utspelats i trakterna Småland/Skåne har mordoffer släpats ut på åkrar som legat i träda. Dessa kroppar har ofta inte hittats förr än många år efter försvinnandena och då talar vi inte om 1 eller 2 år utan om ibland flera 10-tals år. Ligger T alltså på en åker i träda just nu? Hoppas inte.

Det samtal som T påstås ha ringt till sin kille vid halv tre kan ha iscensatts av de båda tjejerna för att vinna tid och för att lugna omgivningen medan dom packade in henne i en bil. Hon kan ha pratat med en pistol mot sin skalle eller en kniv mot sin strupe. Jag har fått bilden av ett mycket kort samtal.

Bråket i baren under kvällen föreställer jag mej handlade om ett större narkotikaparti som diskuterades med avseende på förvaring eller liknande. Där var T på nejsidan vilket ogillades av de andra inblandade. Det gällde säkert stora penningsummor som kompisarna fikade efter. Här är barmästaren central. Eftersom denna händelse var central under kvällen så höjdes rösterna under bråket. Barmästaren som var närmast bråket måste ha uppfattat alltsammans. Mer än vad som var nyttigt för honom. Han måste tas in för förhör på nytt om inte polisen har hela historien redan.

Tjejerna har fått hjälp av en grov brottsling som fanns i gruppen knarkbrottslingar. Vilken MC-klubb har sitt fäste i Vetlanda? Saturdarah elle No surender? T visste för mycket och kunde spräcka hela upplägget. Blev hon röjd ur vägen?
Citera
Medlem
Tror potatisgrepen är för att det inte ska verka misstänksamt om någon sett henne nära hennes pappa, för visst var det några som påstod sig ha sett tjejerna där?

Samma med telefonen, den skulle hon väl givetvis åka iväg med men var tvungen att dra McD som en nödlögn.
Citera
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ett tips . Lyssna på Gw om fallet .
Ni som inte gjort det .

får man säga A så får man säga B. KAN DU LÄNKA TILL DIN SOURCE ?!
Citera
2022-10-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Varför är det så viktigt för dig (modig39) att MGM inte har med Toves försvinnande att göra? Varför är det så viktigt för dig att tjejerna är oskyldiga, tycker du inte det är viktigare vad som verkligen har hänt?

Han (modig39) verkar definitivt vilja skydda de MGK (misstänkta gärningskvinnorna). Varför? Något som polisen skulle kunna vara intresserad av?!
Citera
2022-10-29, 11:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Varför skulle hon ha stämt träff med dem? Hela resan till McDonalds är bara en skitsak som råkade bli av pga en lögn till grannen. Det var med stor sannolikhet inte planerat. Enligt grannens vittnesmål så råkade JJ få se den här röda bilen och bad honom stanna när de var på väg ifrån McD. Så det var nog mer en impulsgrej än huvudsyftet med besöket dit.
Skriver under på det. Det är nog ingenting att haka upp sig på. Jag tror egentligen att det hela är väldigt enkelt: Tove blev mördad i berått mod när grannarna hörde oväsen. Sedan fanns kroppen kvar i lägenheten under natten. Kanske till och med hela söndagen. Natten till måndag kan man ha gömt den någonstans, när det lugnat ned sig. Natten till måndag sover väl i stort sett alla.

Tror att de gjort detta själva. Inte kontaktat någon — helt enkelt för att det vore oerhört riskabelt att göra det i en så liten stad som Vetlanda. Inte heller finns det väl något som tyder på att tjejerna skulle ha "kontakter". De är i 20-årsåldern och, så vitt vi vet, inte kriminellt belastade. Lite festknark någon gång räknas knappast.

Så, frågan är hur de lyckades skaffa undan kroppen och undgå upptäckt. Det är säkerligen fullt möjligt att göra det.
Citera
2022-10-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Han (modig39) verkar definitivt vilja skydda de MGK (misstänkta gärningskvinnorna). Varför? Något som polisen skulle kunna vara intresserad av?!

Ja och framförallt att skifta fokus från just JJ trots att det framkommit flertal gånger att det hon har berättat i förhör inte stämmer överens med det som faktiskt HAR hänt (enligt teknisk bevisning och vittnen.)
Citera
2022-10-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellens
Nu är jag ingen expert på likhundar, men om jag förstått det rätt så markerar de på lukten av den kemiska reaktionen som uppstår när en kropps börjar brytas ner, förruttnar.
Jag menar bara att om hunden inte markerat, så fallerar teorin om att hon legat avliden i lägenheten.

Stämmer. Förruttnelse är en process som delas in i fem steg där den första startar efter ett par minuter och hunden kan plocka upp doftmolekylerna som uppstår då ganska omgående. 15 minuter ungefär verkar vara tidsramen som anges på flera ställen.
Håller med om att är det som så att hon dödats i lägenheten så ser jag det som osannolikt att hunden skulle bomma det.
Citera
2022-10-29, 12:02
Medlem
just_a_girls avatar
Grannkillen som skulle skjutsat J.J finns han skriven på adressen?
Citera
2022-10-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undercovers
I vilken värld lever du? Även om nu personen du citerade syftade på MGM inte MBO så är ingen bransch och inget yrke förskonat när det kommer till missbruk av alkohol & narkotika.

Så är det. Även läkarstudenter kan använda droger och berusningsmedel. Droger som gör att de aldrig når sina högt uppsatta mål, men som håller dem vakna när böckerna på läkarprogrammets lista ska gås igenom och studentportalen kräver aktivt deltagande och uppnådda poäng. Om TT tog ett uppehåll i sina studier fick hon kanske andra kontakter än studenter vid läkarlinjen som hon lärt känna. Krimminella drogrelaterade nätverk finns överallt där de hittar en villig köpare eller säljare. Det räcker med ett besök på krogen för sådana erbjudanden. Och även om Tove nog var helt främmande för sådant så är hon nu ett sorgligt offer som på något sätt försvunnit och då kan just dessa nätverk varit behjälpliga då de inte tvekar att hjälpa till hur snaskigt ohederligt uppdraget än må vara om bara pengar erbjuds.
Citera
2022-10-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är dåligt insatt i hur de sökt tidigare men de punktmarkerar verkligen vissa områden i ”stan” och letar väldigt väldigt noggrannt. Höstlöven en utmaning såklart.

Tack för att du är på plats idag och ger rapporter om vad som försiggår i sökandet, även om olika mastuppkopplingar som du tänker kolla upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in