Citat:
Ursprungligen postat av
glorup
Jag har skumläst tråden sedan min senaste post på sidan 1029 och det är en sak som jag inte kan släppa.
Många av är är inne på att JJ kört bilen eller grannen. Varför, varför kan inte MH ha kört bilen ? jj, mh och tt var ju alla i lägenheten samtidigt. Om nu jj var okykter så var det ju mest troligen mh eller grannen eller mh. Varför kan det inte ha varit mh ?
Enligt mej och enligt kameraobservationer var endast 1 av tjejerna på Donken denna sena timme. T var redan nedbrottad och paketerad men var beroende av övervakning så hon inte rymde. JJ fick skjuts av grannen som jag inte tror är inblandad. Däremot måste ju grannen naturligtvis ha frågat sitt resesällskap om de hårda dunsarna som hela huset hade hört strax innan. Men snuten kniper också om det samtalet. Så av antingen kåthet, nyfikenhet eller hjälpsamhet erbjöd grannen skjuts.
I påfallande många mordfall som utspelats i trakterna Småland/Skåne har mordoffer släpats ut på åkrar som legat i träda. Dessa kroppar har ofta inte hittats förr än många år efter försvinnandena och då talar vi inte om 1 eller 2 år utan om ibland flera 10-tals år. Ligger T alltså på en åker i träda just nu? Hoppas inte.
Det samtal som T påstås ha ringt till sin kille vid halv tre kan ha iscensatts av de båda tjejerna för att vinna tid och för att lugna omgivningen medan dom packade in henne i en bil. Hon kan ha pratat med en pistol mot sin skalle eller en kniv mot sin strupe. Jag har fått bilden av ett mycket kort samtal.
Bråket i baren under kvällen föreställer jag mej handlade om ett större narkotikaparti som diskuterades med avseende på förvaring eller liknande. Där var T på nejsidan vilket ogillades av de andra inblandade. Det gällde säkert stora penningsummor som kompisarna fikade efter. Här är barmästaren central. Eftersom denna händelse var central under kvällen så höjdes rösterna under bråket. Barmästaren som var närmast bråket måste ha uppfattat alltsammans. Mer än vad som var nyttigt för honom. Han måste tas in för förhör på nytt om inte polisen har hela historien redan.
Tjejerna har fått hjälp av en grov brottsling som fanns i gruppen knarkbrottslingar. Vilken MC-klubb har sitt fäste i Vetlanda? Saturdarah elle No surender? T visste för mycket och kunde spräcka hela upplägget. Blev hon röjd ur vägen?