2022-10-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det T s cykel?!

Vem besökte hon då? För J flyttade ju in där 2.5 år efter bilden togs.

TTs kusins kompis är W*lhem som bor granne med MGM
Senast redigerad av Stablemaster 2022-10-29 kl. 14:43.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Hur värderas ett starkt alibi? Ponera att pappan och brodern åker och hjälper till. De säger sen i förhör att den andre var minsann hemma hela natten? Bara en tanke. Man kollar telefonerna som jag förstått, men om de båda lämnat sina hemma? Vad får man på då?

Nja, de verkar ha en granne där som verkar ha koll på mycket. Svårt att smyga sig ut runt 4 på morgonen ute på landet med grusvägar...
Citera
Medlem
Stannade till vid föredadammen och där var det noll aktivitet vid 14:00 tiden! Det var dock lite vatten i dammen men det kan ju bero på att det varit en torr sommar
Citera
2022-10-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Stannade till vid föredadammen och där var det noll aktivitet vid 14:00 tiden! Det var dock lite vatten i dammen men det kan ju bero på att det varit en torr sommar

Den tömde de väl igår? Beräknades vara på en låg nivå fredagkväll. Om jag läste rätt i AB
Citera
2022-10-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det T s cykel?!

Vem besökte hon då? För J flyttade ju in där 2.5 år efter bilden togs.
Ja den som nyttjade cykeln år 2019 kände någon som bodde i just det huset som MGM bor i nu.
Kan ju vara vem som helst, men som sagt....hata slumpen.
Citera
2022-10-29, 14:42
Medlem
Har en liten fundering, kan det vara så att TT's cykel aldrig har varit vid JJ's lägenhet.
Kan det vara så att någon annan har en liknande cykel som TT's, som har stått utanför där.
Enligt en google street view bild någon la in här så fanns en liknande cykel där då street view bilden togs.
Kan ju ha ställt cykeln på Gränsgatan själv (TT) vid färden till JJ's lägenhet på natten till efterfesten.
Varför hon ställde den där vet jag förståsi inte.
Citera
2022-10-29, 14:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Sa hon det? Är det uppgifter som har framkommit?

[...]

Ja det har framkommit att JJ har berättat för grannen att ljuden i lägenheten var från hennes stupfulla vän som hade ramlat omkring. Hon hade även sagt till grannen att hon skulle till McD och köpa fyllekäk åt sin fulla vän.

Minns inte riktigt om detta framkom i podden eller om det har stått i nån artikel. Men det är alltså grannen som mötte henne i trappen och som skjutsade henne till McD som har kommit med dessa uppgifter.
Citera
2022-10-29, 14:44
Medlem
Citat:
Den tömde de väl igår? Beräknades vara på en låg nivå fredagkväll. Om jag läste rätt i AB

Det fick jag med för mig men sen har det pratats om diverse dammar till o från så blev osäker, men då uppfattade jag rätt att vattennivån var låg redan nu
Citera
2022-10-29, 14:44
Medlem
Citat:

TT själv var då skriven hos sin mamma i Myresjö, men hon kan förstås varit hos sin pappa som flyttat in till stan. Men jag förstår inte varför just denna cykeln skulle var samma som den TT använde?
Citera
2022-10-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Ja det har framkommit att JJ har berättat för grannen att ljuden i lägenheten var från hennes stupfulla vän som hade ramlat omkring. Hon hade även sagt till grannen att hon skulle till McD och köpa fyllekäk åt sin fulla vän.

Minns inte riktigt om detta framkom i podden eller om det har stått i nån artikel.

Kommer från podden ”Försvunnen” i intervju med W*lhem
Citera
2022-10-29, 14:45
Medlem
Citat:
Han registrerade sig på den adressen först år 2020.
Citera
2022-10-29, 14:46
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, möjligen i vacuumförpackning.......

Större plastlådor med avtagbart lock tror jag har används i USA, men de blir inte lufttäta. Det måste nog vara något som är totalt lufttätt.

Sedan vet jag inte riktigt med minst 15 minuter heller, jag menar ju längre en kropp varit död, ju mer luktar den, ju fler doftmolekyler ger kroppen ifrån sig......

Vill poängtera att jag inte tror att MGM varit så "väl planerande" men det finns ju stora påsar för typ kostymer och klänningar med en ventil på, som man kan koppla till en dammsugare och dra vacuum så att kläderna tar mindre utrymme i en resväska. Inte helt otroligt att en ung dam har en sådan påse hemma hos sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in